pc maakt herrie

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik ben gisteren naar alternate geweest om een nieuwe voeding + pc kast te kopen, omdat mijn pc veel herrie maakte.

Mijn specs:
-core 2 duo E6600 + zalman cnps 7700 als cooler (120 mm)
-2x512mb geil ddr2 800
-sapphire x850xt met stock cooler
-case: Gigabyte 3d aurora (3x 120 mm fan)
-voeding: enermax liberty 500 watt
-asus p5w dh deluxe

Probleem:
Mijn pc maakt nu nog steeds evenveel herrie na vervanging van mijn b-merk voeding en mijn slechte case.Het geluid wordt hard en dan weer zacht. De 120 mm coolers zijn het niet en de processorkoeler ook niet (heb ik getest). De videokaart heb ik vervangen door een passief gekoelde kaart en het geluid bleef. Wat maakt nou zo'n herrie? Ik denk de voeding maar deze zou juist zo stil zijn. :'( Wie kan mij helpen? En is het wel de voeding?

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Het geluid wordt hard en dan weer zacht.

Is het niet gewoon je dvd drive of je hardeschijf ;) ?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Dat kunnen wij van een afstand niet zeggen, hou je oor gewoon eens naast alle onderdelen (eventueel de zijkant van je kast eraf) en kijk waar de meeste herrie vandaan komt.

The devil is in the details.

• danielkraak
Hahn schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:04:
Dat kunnen wij van een afstand niet zeggen, hou je oor gewoon eens naast alle onderdelen (eventueel de zijkant van je kast eraf) en kijk waar de meeste herrie vandaan komt.
Al geprobeerd maar ik ben doof |:( en hoor niet goed van wat het komt

• danielkraak
Cardo schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:03:

danielkraak schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:05:
[...]

Al geprobeerd maar ik ben doof |:( en hoor niet goed van wat het komt
maar het zat wel boven kan ik zeggen dus dvd drives of voeding

• danielkraak
Cardo schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:03:

Doet je dvd drive dit dan constant? want het geluid is constant en lijkt op een fan die dan weer meer rpm heeft en dan weer minder.

Verwijderd

In principe draait zo'n ding vrij constant bij DVD's CD's etc. (laatste iets minder) Behalve als je aan het zoeken bent op het schijfje. :)

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08-2025
gewoon even de stroomkabels uit je dvdspeler en brander enzo halen en opnieuw opstarten. Kun je dat ook al uitsluiten. Je vind je antwoord als er niets meer uit te sluiten is :D

• danielkraak
Het zou toch bijna niet aan de voeding kunnen liggen? :X

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
Quote:
Danielkraak: "Al geprobeerd, maar ik ben doof"
Als je doof bent, heb je geen last van het geluid.
Mocht je er toch last van hebben, laat een vriend dan even luisteren naar je PC, het moet toch een onderdeel zijn.. Iets wat veel beweegt, toch een fannetje denk ik :) Ga er zelf toch ook nog maar is goed naar luisteren;)

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
kenicky schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:10:
gewoon even de stroomkabels uit je dvdspeler en brander enzo halen en opnieuw opstarten. Kun je dat ook al uitsluiten. Je vind je antwoord als er niets meer uit te sluiten is :D
Gewoon CDtje eruit halen is makkelijker :Y)

Probeer inderdaad eens je cd speler los te koppelen of de cd eruit halen.

Als je niet goed kunt horen waar het geluid vandaan komt kun je ook nog met een rietje of een wcrolletje aan je oor luisteren waar het vandaan komt. Het klinkt mij in de oren alsof het de CDspeler of de harde schijf is.

• danielkraak
Cd eruit halen helpt niet
ik zal weleens booten zonder hd en cd spelers.

Verwijderd

Trek alles los van je voeding (behalve mobo natuurlijk) en ook alle fanaansluitingen van je mobo.
Zet de pc aan. Lawaai? -> je voeding.
Zoniet, sluit één voor één alle onderdelen aan, en zet de computer na elk van de onderdelen aan. Zo hoor je vanzelf wát het geluid maakt.
Mijn gok: je harde schijven interfereren met zichzelf/elkaar/de kast...

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Misschien heb je last van resonantie.
Mijn hardeschijven resoneren ook een beetje met mijn systeemkast.
Hiermee krijg je een zoemtoon die van hard naar zacht en weer naar hard gaat in een constant patroon.
Het kunnen natuurlijk ook wat fans of andere onderdelen zijn die resoneren.

• danielkraak
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:24:
Trek alles los van je voeding (behalve mobo natuurlijk) en ook alle fanaansluitingen van je mobo.
Zet de pc aan. Lawaai? -> je voeding.
Zoniet, sluit één voor één alle onderdelen aan, en zet de computer na elk van de onderdelen aan. Zo hoor je vanzelf wát het geluid maakt.
Mijn gok: je harde schijven interfereren met zichzelf/elkaar/de kast...
Daar zat ik ook al aan te denken (met die hd's), hoe los ik dat op?

• danielkraak
ik heb 2 maxtor hd's 1 van 200gb en 1 van 300gb

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

danielkraak schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:25:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken (met die hd's), hoe los ik dat op?
Door bv. een bepaalde druk uit te oefenen op het resonerende gedeelte of door de hardeschijf dusdanig te bevestigen dat het niet meer trilt of de trillingen niet meer overdraagt naar de behuizing.

Hierbij denk ik bv. aan rubber. Dat kun je wellicht ergens tussenklemmen zodat de behuizingen niet meer zal resoneren. Ook zijn er speciale rubberen 'dopjes' waar een schroef doorheen kan, daarmee kun je HDD's bevestigen. Het rubber zal de trillingen tegenhouden.

Die schroefjes incl. rubber zitten bv. bij Antec SLK3000B kasten. Er zullen ongetwijfeld meerdere kasten zjin die dit standaard hebben. Anderzijds dien je op zoek te gaan naar kits die de zaken stiller kunnen maken of zelf iets te improviseren. :)

Gebruik overigens even de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) i.p.v. steeds losse replies onderelkaar te posten. Dat leest namelijk irritant ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• danielkraak
Ok ik zal kijken wat het is hd's zijn wel aannemelijk, alleen normaal gebruik ik de edit knop maar die staat er niet, maar dat is nu opgelost ik zal kijken en bedankt voor de snelle replies

• danielkraak
Het waren de harddisks ik zal kijken of ik het kan verhelpen.
Thx voor jullie hulp. gooi het topic maar dicht

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

danielkraak schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:26:
ik heb 2 maxtor hd's 1 van 200gb en 1 van 300gb
daar heb je het gezeik al. die 200 gb trilt als een bezetene en geeft dus dat kut geluid *&^%^^ (heb hem er helaas zelf ook in zitten) ik heb het opgelost door hem in een 5,25 bay in elastiek op de hangen. daar kan je wel meer over vinden op het forum. Ik koop nooit geen maxtor meer om deze reden. mijn WD's trillen gewoonweg niet

• danielkraak
|:( |:( volgende hd's worden wd's _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Mja. Ik zou je toch Samsung hdd's aanraden. Deze zijn toch nog wel even een stukje stiller dan Western Digital schijven (in mijn ervaring dan ;) ).

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:22:
Mja. Ik zou je toch Samsung hdd's aanraden. Deze zijn toch nog wel even een stukje stiller dan Western Digital schijven (in mijn ervaring dan ;) ).
Ik check gewoon wat reviews :*)
Pagina: 1