Toon posts:

CPU-gebruik hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Er is een probleem met mijn laptop.
Deze is zojuist volledig opnieuw geïnstalleerd (geformatteerd en Windows XP geïnstalleerd).
Natuurlijk moest ik hier en daar wat software upgraden, zoals Windows & de spyware etc.
De laptop liet ik hierbij alleen en ben ik gaan werken.
8 Uur later kwam ik thuis en tot mijn grote verbazing was de laptop supertraag geworden, zelfs na een nieuwe opstart, dus ging ik verder kijken wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik heb dus de laptop afgescant met Norman Anti-Virus & AVG-Anti-Spyware (voorheen Ewido).
Hierbij werd niks gevonden en zo verbaasd was ik hier niet over, omdat ik het internet nauwelijks bezocht had, afgezien van een paar sites zoals YouTube.com.
Wat mij opviel is dat mijn CPU-gebruik van hoog naar laag spingt en telkens bij verschillende processen die op dat moment actief zijn. :(
Dat verschilt per proces van 3% tot 80% zonder ook maar iets met dat proces te doen. Service Pack 2 installeren wordt me onmogelijk gemaakt, omdat deze elke x een zo hoog cpu-gebruik in beslag neemt. Oja, dit was nadat ik een aantal Windows updates had uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6338/cpuverbruikhd5.jpg

Dit probleem herken ik van mijn oude PC en dacht eerst zelf altijd aan Spyware, maar deze vind niks wat het probleem verhelpt en heb heel veel verschillende software erop losgelaten, maar niks dat spijtig genoeg helpt. 8)7

Dit zijn mijn Laptop gegevens, voor zover bekend:
Pentium 4 2,53 GHz.
256 mb-ram

Zouden jullie me a.u.b. kunnen helpen ????

Ik wordt er zelf helemaal gestoord van dit gezeur, Lang leve Windows !!!!

Groeten Jenneke van Dijk-Lodewijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe nog geen reacties.
Dit probleem herken ik al 6 maanden zo ongeveer, maar nu ook al op deze laptop.
Ik vraag me echt heel hard af wat dit kan zijn.
Op deze manier kan ik zelfs niet normaal muziek luisteren en me vertrouwen in pc's neemt steeds verder af.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, alvast bedankt!!

M.v.g.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zijn alle drivers wel geinstalleerd, van de chipset, videokaart etc?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zijn zeker geïnstalleerd.
Weet wel zeker dat het probleem daar niet ligt.
Want om die rede zou de processor wel normaal moeten werken lijkt mij.
Maar iig zijn die up-to-date.
Bedankt voor je reactie.

Groeten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Allereerst, je mag je topic niet binnen 24 uur 'schoppen' en het begroeten en groeten kun je verder achterwege laten (ja, wij Tweakers groeten elkaar niet meer, dat gaat vanzelf. En als laatste opmerking, dit topic hoort beter thuis in CSA omdat je geen hard- maar een softwareprobleem hebt. :)

Heb je wel de juiste en nieuwste drivers geïnstaleerd? Meestal vind je die op de website van de producent.

Heb je Norton geïnstalleerd direct nadat je XP erop had gezet of later?

Heb je Norton al eens verwijderd om te zien of het e.e.a. dan sneller gaat? Nortom neemt nogal wat geheugen en CPU-gebruik in beslag en je zit al laag met 256 mb.

ARME AOW’er

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk.

Maak backups ( draai je HDD evt eruit, hang die in je pc, evt met verloopstukje )

Formateer.

Zet Everest Ultimate erop ( of zoek ergens de Home, die was nog gratis. Ondersteund wel niet het nieuwste, maar dat lijkt me geen probleem imv jouw laptop :) )

En kijk zo wat erin zit, en installeer alle drivers ed.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry dat ik zo binnen kom vallen als nieuweling op dit forum, het spijt me.

En heb Norton direct na de installatie van XP geïnstalleerd en de drivers staan op de bijbehorende installatie cd.
In mijn screenshot is te zien dat ik Norton Anti-Virus heb uitgeschakeld en het neemt inderdaad veel minder geheugen in, maar m'n pc begint na de opstart al bij allerlij processen een beetje Cpu te gebruiken met hoge pieken.
Ook al doe ik verder niks met de laptop, heel bizar.
Dit was in het verleden ook nooit het geval, met precies dezelfde drivers, software etc.

Mijn videokaart heb ik via ati.com geupdate.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 20:11 ]

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 08:15
misschien een beetje bewerkelijk voor je, maar ik zou een windows cd maken met SP2 'geslipstreamd', de laptop opnieuw formatteren/installeren en dan geen Norton meer er op zetten ;) Succes iig

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat zou een goed plan zijn. De hele Windows-installatie na helemaal ge-update te zijn om dat op een dvd te branden.
Maar het probleem is dat Windows niet naar behoren werkt.
Ik krijg nu bij processen pieken tot 80% en dan gelijk weer terug naar 0%.
Kan het zijn dat mijn Harddiks zo ongeveer kapot is, waardoor deze problemen zich gaan voordoen ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
en waarom denk je dat je harddisk kapot is?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de laptop eergister uitviel en daarna niks meer me te beginnen was en er een raar geluid uit me laptop kwam (denk van de HD) en een supersnel blauw scherm (tijdens het opstarten) van nog niet eens een tiende van een seconde en heb daarna dus de laptop geformateerd

En ben nu aan het proberen Service Pack 2 te installeren maar die loopt keer op keer vast en doet verder niets.
Het is nou eindelijk gedownload, maar verder het intevariseren van mijn configuratie komt het tot nu toe niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 20:29 ]

Verwijderd

download speedfan (google op speedfan) en probeer dan eens je SMART van je HD uit te lezen, post dan even een screenshot hier ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hier de screenshot van Speedfan:

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/5352/speedfanyi3.jpg

Temp1 = 53C
Temp2= 73C

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 20:53 ]

Pagina: 1