Toon posts:

Windows Media Player Zwart Scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een dringende vraag...Ik heb een nieuwe PC, en daar doet zich het volgende probleem bij voor. (pc is zelf gebouwd, dus ik kan geen distributeur de schuld geven).
Alle soorten filmbestanden die ik afspeel met windows media player, laten alleen het geluid horen, maar ik zie verder niks. Nou dacht ik: he dat ligt aan de DivX codec. Dus niet, want ik heb de nieuwste geinstalleerd, resultaat: geen verschil. Ik kan wel als ik bijvoorbeeld muziek afspeel, gewoon van die visualisaties weergeven. Maar als ik bv. een film of wat dan ook open, zie ik niks.
Ik zag trouwens een keertje wel erg vaag iets (soort van schimmen). Maar bij de meeste bestanden zie ik niks!!Ik heb windows media player 11. Ik heb hem al gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleerd: resultaat: niks. Ik heb nu windows media player 9 geinstalleerd, resultaat: hetzelfde zwart scherm.
HELP MIJ, ik ben radeloos wat te doen :'(
ps. Ik heb al op google en allerlei forums gezocht, maar ik kan niks vinden ( het is dus niet zo dat ik mijn best niet heb gedaan, waar ik wel eens van beschuldigd word)
Alvast bedankt,
Raphael

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 18:52 ]

Verwijderd

Installeer eens een volledige codec pack, en niet alleen de DivX codec.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:30
Probeer Combined Community Codec Pack (CCCP) eens, is eigenlijk de enige codecpack die én alle codecs bevat die ik ooit nodig heb gehad én niet voor één of ander vaag probleem heeft gezorgd :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Je kan altijd de Xvid codec proberen als je zeker weet dat het DivX bestanden zijn. Anders is het inderdaad misschien een idee om bv. ACE Mega Codec Pack te installeren (waar ik zelf trouwens geen fan van ben...)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
In ieder geval bedankt, maar het helpt niets :X
Kan het ook gewoon een ander probleem zijn??Het zijn namelijk lang niet allemaal DivX films :(
Ik heb de indruk dat het iets heel simpels is, maar kan nergens iets vinden. Ik denk dat het iets met beeldinstellingen te maken kan hebben, want heel soms zie ik wel gewoon schimmen...
Iemand nog een idee??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mediaplayer heeft niet veel met officesuites temaken. Daarom verplaats ik je topic even van Officesuites en -software naar Client Software Algemeen. Verder is HELP is de topictitel ook niet echt bevorderlijk voor de respons dus dat haal ik er even uit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb je toevallig een 2e scherm aan 1 van de uitgangen van je videokaart hangen die je nu niet gebruikt? (bijvoorbeeld een LCD-TV).
Als dat zo is dan gok ik dat het videobeeld wel op dat andere scherm te zien is. Vooral als je een NVIDIA kaart in je systeem hebt zitten, willen de default instellingen van deze drivers weleens wat vreemde spelletjes spelen indien er 2 schermen aangekoppeld zijn.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Heel erg bedankt allemaal, maar ben er uiteindelijk op een compleet andere manier uitgekomen...
Aangezien ik zo nu en dan toch wel wat schimmen zag, vermoedde ik al dat het sowiezo niet aan de DivX codecs lag (dat ontdekte ik pas na die tijd, dus toch bedankt voor de tip ;) ).
Ook zagen alle instellingen bij WMP er goed uit, dat was het dus ook niet. Ik heb ook WMP 11&9 allebei geinstalleerd, maar ze gaven allebei zwart scherm.
Dus dat was het ook niet, dan moest het wel iets met scherminstellingen van mijn VGA zijn ( 7900GTX).
Dus ik naar de control panel>videoinstellingen...EN JA HOOR. Stonden contrast en helderheid op 0% 8)7
Tja vind je het gek dat je dan niks ziet, toch wel appart dat hij dat automatisch heeft ingesteld...
In ieder geval erg veel bedankt met het helpen van dingen van mijn mogelijke oplossing te schrappen totdat er nog maar één ding over was :)
Raphael
Pagina: 1