AccessPoint niet te vinden...

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Raar probleem.
Het accespoint (Unex Nexair Hr011b) is niet terug te vinden in het netwerk.
Wanneer ik de de dhcpserver kijk van de router staat de host (accesspoint) er niet tussen.
Toch krijgt hij een IP van de router want hij functioneert wel. Mijn laptop krijgt via het wifi kaart een ipadres van de router.

Met het Look@Lan tooltje de gehele iprange gescand en krijg geen ping reply.

Volgens de manual hem naar factory default gezet en mbv een crosscable aan de laptop gehangen.
Nic geeft connectie aan. Vervolgens via het APManager tooltje gescannend naar accesspoints....Nix.
En toch heeft mijn wifiadapter connectie het het AP......????
Wifiadapter krijgt een SSID genaamd ATMEL. Een naam die ik niet heb ingesteld maar die zal default zijn daar ik hem gereset heb.

't apparaat is niet te vinden en ik heb geen idee meer wat nu te doen.
Iemand hier nog een suggestie? wat ik zou kunnen doen behalve hem het raam uit gooien.........

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Je krijgt dus wel een ip adres?

Als dat het geval is moet je even een via Start --> Uitvoeren en dan cmd intikken
Daarna ipconfig, dan zie je staan standaardgateway en dat ip moet je dan intikken in je browser, als het goed is dan krijg je dan een web interface.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zet je pc eens naast je accesspoint, en zeg 'm: daar staat hij!!!

Sorry :P

Staat SSID discovery aan? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Je krijgt dus wel een ip adres?

Als dat het geval is moet je even een via Start --> Uitvoeren en dan cmd intikken
Daarna ipconfig, dan zie je staan standaardgateway en dat ip moet je dan intikken in je browser, als het goed is dan krijg je dan een web interface

Helaas , het is geen wifirouter maar alleen een accesspoint. Hier hangt een aparte router achter
Het accesspoint heeft geen webinterface
Staat SSID discovery aan?
SSID staat schijnbaar wel aan. Hij geeft als SSID "Atmel" aan. Schreef ik hierboven ook al in mij POST

Hier krijd ik dus wel een connectie op. WEP is gedisabled......

Heel vaag

[ Voor 3% gewijzigd door Elroyv op 04-11-2006 22:13 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een accesspoint heeft ALTIJD een webinterface.

Wat ik wel weet van mijn D-link accesspoints is dat om die interface te kunnen bereiken, ik mijn ip statisch moest instellen op dezelfde range als dat access point.

Maar, als je in je router kijkt, zie jij ook geen ip van je access point ( EN DAT KLOPT! ).

Het ip wat hij krijgt is louter ( lauter? ) lokaal, subnetwerk zeg maar.
Elroyv schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:32:

Iemand hier nog een suggestie? wat ik zou kunnen doen behalve hem het raam uit gooien.........
Errrrr.Verkapte RTFM...

En je bent systeembeheerder? Beetje gek niet?

Probeer dus dit:
Verander je ip van de laptop in dezelfde range als die van je access point ( dat staat in je manual, wat het ip is van je access point )
Bv: AP: 192.168.0.50
Dan pak jij 192.168.0.60 ofzo

Succes iig ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Snake op 04-11-2006 22:25 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je geen handleiding waar het in staat?

Het is dat www.unex.com.tw (volgens Google de site van de fabrikant) het niet doet bij mij (waarschijnlijk DNS problemen), anders had ik even kunnen zoeken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Resistor schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:29:

Het is dat www.unex.com.tw (volgens Google de site van de fabrikant) het niet doet bij mij (waarschijnlijk DNS problemen), anders had ik even kunnen zoeken.
site werkt hier ook niet ;-)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Je AP zal inderdaad ongetwijfeld een IP adres hebben, maar deze hoeft zich niet in hetzelfde subnet te bevinden als de aangesloten apparatuur.

Je AP hoeft immers op IP niet te 'praten' met de andere apparatuur omdat ie bridged en niet route.

Zoek eens op 'statische ARP entry maken' op google, en probeer 'm zo eens te benaderen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Je AP zal inderdaad ongetwijfeld een IP adres hebben, maar deze hoeft zich niet in hetzelfde subnet te bevinden als de aangesloten apparatuur.

Je AP hoeft immers op IP niet te 'praten' met de andere apparatuur omdat ie bridged en niet route.

Zoek eens op 'statische ARP entry maken' op google, en probeer 'm zo eens te benaderen
Het AP krijgt een ip adres van een router die in het netwerk hangt. Het ipadres wat hij krijgt zal dus in hetzelfde subnet zitten.
Een accesspoint heeft ALTIJD een webinterface.

Wat ik wel weet van mijn D-link accesspoints is dat om die interface te kunnen bereiken, ik mijn ip statisch moest instellen op dezelfde range als dat access point.

Maar, als je in je router kijkt, zie jij ook geen ip van je access point ( EN DAT KLOPT! ).

Het ip wat hij krijgt is louter ( lauter? ) lokaal, subnetwerk zeg maar.

quote:
Elroyv schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:32:

Errrrr.Verkapte RTFM...

En je bent systeembeheerder? Beetje gek niet?

Probeer dus dit: Verander je ip van de laptop in dezelfde range als die van je access point ( dat staat in je manual, wat het ip is van je access point )
Bv: AP: 192.168.0.50
Dan pak jij 192.168.0.60 ofzo

Succes iig
Wanneer je een router hebt wat ook fungeert als accesspoint heb je idd een webinterface. Helaas is dit alleen maar een accesspoint. Deze wordt geconfigt mbv het bijgeleverde IEEE 802.11b AP Manager tooltje. Met deze tool is het access point ook niet te vinden. Hij scant ernaar maar vindt hem niet.
Ja ik hem van www.unex.com.tw het ap management tooltje gehaald waarbij ook een pdf zit.
Wanneer je de manual volgt komt moet je volgens hem het device aan je pc knopen en zorgen dat ie geen ip krijgt van een dhcpserver. Jemoet vervolgens op macadres connectie maken met het device. Wanneer je het macadres ingeeft kun je ook een gewenst ipadres opgeven voor het AP. Hij komt alleen met de melding dat ie het AP dat ipadres niet gevenb kan omdat er iets anders zou zijn met hetzelfde ipadres....? Er kan niet anders zijn met hetzelfde ipadres wat het AP hang met een kabeltie alleen aan mijn pc en het AP is volgens de beschrijving in de manual naar factory defaults gereset.

Ik snap hier geen R#T^&*@k

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Elroyv schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:34:
[...]

Het AP krijgt een ip adres van een router die in het netwerk hangt. Het ipadres wat hij krijgt zal dus in hetzelfde subnet zitten.
Fout.
Je AP heeft een statisch ip binnenin.
Ik heb een router met 2 accesspoints erop, en guess what: zij krijgen GEEN ip van de router, nognoch staan ze in de lijst.
[...]

Wanneer je een router hebt wat ook fungeert als accesspoint heb je idd een webinterface. Helaas is dit alleen maar een accesspoint. Deze wordt geconfigt mbv het bijgeleverde IEEE 802.11b AP Manager tooltje. Met deze tool is het access point ook niet te vinden. Hij scant ernaar maar vindt hem niet.
En waarom kan ik mijn AP's ( GEEN ROUTER! ) wel bereiken met web interface.
Als jij het tooltje niet hebt, of niet kunt gebruiken ( neem nu Linux, of FreeBSD, ... ), hoe stel je dan de beveiliging in?
[...]

Ja ik hem van www.unex.com.tw het ap management tooltje gehaald waarbij ook een pdf zit.
Wanneer je de manual volgt komt moet je volgens hem het device aan je pc knopen en zorgen dat ie geen ip krijgt van een dhcpserver. Jemoet vervolgens op macadres connectie maken met het device. Wanneer je het macadres ingeeft kun je ook een gewenst ipadres opgeven voor het AP. Hij komt alleen met de melding dat ie het AP dat ipadres niet gevenb kan omdat er iets anders zou zijn met hetzelfde ipadres....? Er kan niet anders zijn met hetzelfde ipadres wat het AP hang met een kabeltie alleen aan mijn pc en het AP is volgens de beschrijving in de manual naar factory defaults gereset.

Ik snap hier geen R#T^&*@k
Hangt je pc nog ergens anders aan?
Zorg dat die volledig is afgekoppeld
Stel het IP van je pc eens statisch in.
Dus niet alleen het ip van de draadloze NIC, maar ook die van de bekabelde! ( dit vergat ik vroeger ook wel eens )
En probeer dan eens, met zeker een ip dat niet ergens is toegewezen.
Zorg ook dat niets of niemand op dat moment connect op dat AP

[ Voor 0% gewijzigd door Snake op 05-11-2006 11:18 . Reden: taipo ]

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Hangt je pc nog ergens anders aan?
Zorg dat die volledig is afgekoppeld
Stel het IP van je pc eens statisch in.
Dus niet alleen het ip van de draadloze NIC, maar ook die van de bekabelde! ( dit vergat ik vroeger ook wel eens )
En probeer dan eens, met zeker een ip dat niet ergens is toegewezen.
Zorg ook dat niets of niemand op dat moment connect op dat AP
PC hangt nergens anders aan. Draadloze NIC in laptop is uitgeschakeld evenals de vuurmuur.
NIC in de laptop staat op statisch. Getracht met een ip waarvan ik 100% zeker weet dat hij niet in gebruik is.

Voor de poging het ap gereset zodat alle connectieszeker weg zijn. AP is al naar factory defaults gereset
Hang ik het AP in het netwerk en doe met een networkscanner een scan dan zie ik 1 onbekend ip 192.168.0.255. Dit zal hem dan moeten zijn maar helaas kan ik met het management tool hem nog steeds niet benaderen om alles te beveiligen en naar wens in te stellen......
Krijdg ook geen reply wanneer ik ping 192.168.0.255 geef

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens in je handleiding welk het ip is voor de webinterface ( lees hem desnoods van voor tot achter door )
Hang jezelf in dezelfde range.

Je geeft nergens aan dat je al hebt gekeken in de manual.

Of is je AP van de camion gevallen?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Elroyv schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:36:
Getracht met een ip waarvan ik 100% zeker weet dat hij niet in gebruik is.
Nee.. logisch.. er is alleen dat AP en jij op het 'netwerk'
En met statisch ip 192.168.0.250 en SNM 255.255.255.0?

offtopic:
hmmm.. vroegere lessen van cisco... 255 was toch broadcast? of was dat 0? hmm.. lang geleden

[ Voor 40% gewijzigd door Sn3akz op 06-11-2006 13:04 ]

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Kijk eens in je handleiding welk het ip is voor de webinterface ( lees hem desnoods van voor tot achter door )
Hang jezelf in dezelfde range.

Je geeft nergens aan dat je al hebt gekeken in de manual.

Of is je AP van de camion gevallen?
Als je op www.unex.com.tw kijkt en de manual voor de HR011b download zal je zien dat er geen webinterface in zit!

Pagina: 1