Oke,
Uiteraard heb ik flink gegoogeld opzoek naar een oplossing, maar niet gevonden.
Ik heb dus een mediacenter met een aantal cd's daarin (als MP3).
Deze staan in de muziekdatabase van gebruiker1
Nu wil ik via een terminal service inloggen op de MCE met gebruiker2 en de database van gebruiker1 bijwerken (nieuwe cd's toevoegen, verwijderen etc.)
Ik moet een tweede gebruiker gebruiken, want wanneer ik dezelfde gebruiker neem als die is ingelogd op de MCE machine, word deze automatisch uitgelogd en draait mijn MCE dus niet meer.
Ik dacht een oplossing gevonden te hebben door via een bat-bestandje de bibliotheek van de ene gebruiker te kopieren naar de andere.
Dus:
1. Inloggen via terminal sessie met gebruiker2
2. database bestanden kopieren van gebruiker1 naar gebruiker2
3. muziekgegevens bijwerken.
4. database bestanden kopieren van gebruiker2 naar gebruiker1
5. uitloggen
Als ik database bestanden kopieer, dan bedoel ik de inhoude van de map: c:\documents en settings\gebruiker\local settings\application data\microsoft\media player
Op zich gaat dit wel goed, maar wanneer de MCE muziek aan het afspelen is en de kopieerslag gedaan wordt, dan raakt de database dusdanig corrupt dat er helemaal geen media meer te vinden is.
Dit is een risico wat ik niet wil lopen, straks help ik mijn hele cd collectie per ongeluk nog om zeep.
Het zou dus mooi zijn als beide gebruikers dezelfde muziekbibliotheek gebruiken. (dus exact dezelfde bestanden)
In het register van windows kan ik geen pad vinden die wijst naar de te gebruiken database bestanden.