was er toch altijd voorgaande jaren ?
Meestal 2 weken van te voren, het duurt nog iets minder dan 3 weken voordat ze beginnen
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Als ik me goed herinner wat er vorig jaar voor topics in kwamen vraag ik me af of het wel zinvol is om dit jaar nog een HCC dagen forum te openen 
Zeker als je leest hoeveel kritiek er nu is op de HCCDagen.
En ja, ik weet dat het een HK link is die niet iedereen kan lezen
En ja, ik weet dat het een HK link is die niet iedereen kan lezen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
gvd.. doe die waarschuwing ff vantevorenmoto-moi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:03:
Als ik me goed herinner wat er vorig jaar voor topics in kwamen vraag ik me af of het wel zinvol is om dit jaar nog een HCC dagen forum te openen
En ja, ik weet dat het een HK link is die niet iedereen kan lezen![]()
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Ik gok dat een TOPIC over de reeds overleden en verteerde HCC dagen wel voldoende is jamoto-moi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:03:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Korte samenvatting: bijna elke reactie in het onderwerp bevat kritiek, meldingen dat mensen niet gaan en dat het vroegah beter was, maar nu nietDiabolical schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:38:
[...]
gvd.. doe die waarschuwing ff vantevorenklikte er net op....
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Een gemiddeld forum op het internet staat vol met negatieve reacties 
Vorig jaar hadden we ook weer een hcc!dagen subforum. Dit jaar maar weer proberen?
Vorig jaar hadden we ook weer een hcc!dagen subforum. Dit jaar maar weer proberen?
Verwijderd
Beste mede Tweaker, ik wilde me het volgende afvragen : ik ben lid van computertotaal waar iedereen al bijna lid van is daar zaten wat toegangskaarten bij, er stond in een rondvlakje, alelen geldig met bovendestrook, hiermee betaald u 5 euro entree voor gameplay ipv 15 euro
is dat gameplay voor gameexpo entree of is dat voor een tijdschrift abbo. ?
ik hoor het graag van jullie.
Simon
Simon
Die Gameplay is los van de HCC, je moet nu dubbel entree betalen als je naar de HCC wilt EN de Gameplay...Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:03:
Beste mede Tweaker, ik wilde me het volgende afvragen : ik ben lid van computertotaal waar iedereen al bijna lid van is daar zaten wat toegangskaarten bij, er stond in een rondvlakje, alelen geldig met bovendestrook, hiermee betaald u 5 euro entree voor gameplay ipv 15 euro
Simon
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Een gemiddeld HCC forum hier stond vol met enthousiaste reacties en omdat het tweakers zijn, ook met kritiek. De hele sfeer in het onderwerp is echt anders te noemen dan enthousiast...Pacjack schreef op zondag 05 november 2006 @ 02:14:
Een gemiddeld forum op het internet staat vol met negatieve reacties
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ach joh, tis wel handig een HCC forumpje. Tips, ideetjes en prijslijsten uitwisselen, je weet wel.
Daarvoor kun je gewoon hccpricewatch.tweakers.net gaan gebruiken denk ik (die was er vorig jaar ook, iig iets dat erop leeksebastius schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:37:
Ach joh, tis wel handig een HCC forumpje. Tips, ideetjes en prijslijsten uitwisselen, je weet wel.
Verder kun je wel een forum openen, maar denk niet meer dat het een grote verzameling wordt van een boel topics die gaan over vroeger was het beter en 1 of 2 topics wat meuk die van de HCC afkomt. Die 2 topics kunnen net zo goed in de HK of in SG.
Atlex had er ook al over nagevraagd en hij kreeg te horen dat er dit jaar geen hcc PW zou zijn.Terw_Dan schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:01:
[...]
Daarvoor kun je gewoon hccpricewatch.tweakers.net gaan gebruiken denk ik (die was er vorig jaar ook, iig iets dat erop leek).
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Wellicht is er vast wel iemand geroepen om zo'n ding alsnog op te gaan zettenJust_I schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:21:
[...]
Atlex had er ook al over nagevraagd en hij kreeg te horen dat er dit jaar geen hcc PW zou zijn.
Wellicht, maar vanuit T.net is er in elk geval geen initiatief voor zover ik weet.Terw_Dan schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:34:
[...]
Wellicht is er vast wel iemand geroepen om zo'n ding alsnog op te gaan zetten
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
We hebben geen intentie om bijzondere aandacht te besteden aan de HCC op welke manier dan ook, die voorheen wellicht wel gebruikelijk was. Dat we niet gingen was al bekend; vorig jaar zijn we nog gegaan omdat we een leuk samenwerkingsvoorstel van MSI kregen, het jaar daarvoor hetzelfde met TweakDSL, maar feitelijk waren we er in 2003 al op uitgekeken. 
De HCC-pricewatch lijkt wellicht nog een "aardige" extra, maar ook dat gaan we dit jaar niet meer doen. Bij gebrek aan een (grote) hoeveelheid (stuntende) computershops op de HCC is het gewoon niet meer interessant. Wat er verkocht wordt is meer marginale zooi (supplies en t-shirts) dan serieuze mainstream artikelen. En waar die wel verkocht worden, gebeurt dat slechts zeer zelden onder de reguliere (internet-)winkelprijs, waarbij de reguliere pricewatch dus veel bruikbaarder is ter referentie. Zet dat af tegen de bergen werk die het kost om die aparte pricwatch een beetje fatsoenlijk te vullen (zodat je er ook wat aan hebt), dan kom je onvermeidelijk tot de conclusie dat 't gewoon z'n beste tijd gehad heeft.
Betreft een forum - het is al gezegd, maar ik bevestig het graag nog even
- denk ik dat we inderdaad moeten kunnen volstaan met één of twee topics (eentje voor "koopje/goeie deal spotted!" en één topic voor de rest
). Het stelde vorig jaar niet heel veel meer voor, ik verwacht dit jaar niets wat een forum nog zou rechtvaardigen.
De HCC-pricewatch lijkt wellicht nog een "aardige" extra, maar ook dat gaan we dit jaar niet meer doen. Bij gebrek aan een (grote) hoeveelheid (stuntende) computershops op de HCC is het gewoon niet meer interessant. Wat er verkocht wordt is meer marginale zooi (supplies en t-shirts) dan serieuze mainstream artikelen. En waar die wel verkocht worden, gebeurt dat slechts zeer zelden onder de reguliere (internet-)winkelprijs, waarbij de reguliere pricewatch dus veel bruikbaarder is ter referentie. Zet dat af tegen de bergen werk die het kost om die aparte pricwatch een beetje fatsoenlijk te vullen (zodat je er ook wat aan hebt), dan kom je onvermeidelijk tot de conclusie dat 't gewoon z'n beste tijd gehad heeft.
Betreft een forum - het is al gezegd, maar ik bevestig het graag nog even
Verwijderd
Zelf denk ik dat zo'n topic alleen maar uitloopt tot het flamen van de HCCDagen, waar ik het overigens meer eens ben
. Er veel soeps is het niet meer.
Verwijderd
Nou, ik kan me toch herinneren dat er vorig jaar vele HCC topics waren en dat de sfeer in die topics ook goed was. Als het niet te veel moeite is zie ik niet in waarom de gebruikers van t.net geen tijdelijk subforum kunnen krijgen.
Ook een themaforum moet natuurlijk gemodereerd worden, dus er zit op zich wel enige moeite in
. Daarnaast: alhoewel er wel eerder fora zijn geopend die niet liepen hebben we niet de intentie dat met grote regelmaat te gaan herhalen
.
Ik zou zeggen dat het topic dat er nu is en eventuele aanvullende topics voldoende zijn, zeker als er verder vanuit t.net niks gedaan wordt en er dus minder te bespreken valt. Als blijkt dat die topics stormlopen kan er altijd alsnog een forum worden geopend
.
Ik zou zeggen dat het topic dat er nu is en eventuele aanvullende topics voldoende zijn, zeker als er verder vanuit t.net niks gedaan wordt en er dus minder te bespreken valt. Als blijkt dat die topics stormlopen kan er altijd alsnog een forum worden geopend
Verwijderd
Zie het als een signaal naar de organisatie van de HCC dagen.Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:22:
Nou, ik kan me toch herinneren dat er vorig jaar vele HCC topics waren en dat de sfeer in die topics ook goed was. Als het niet te veel moeite is zie ik niet in waarom de gebruikers van t.net geen tijdelijk subforum kunnen krijgen.
Sowieso liep ik de laatste jaren meestal meer de T.net lui te kletsen dan over de beurs. Sommige dingen zijn er wel makkelijker te krijgen dan anders, maar de shops willen al niet mee doen aan een aparte pricewatch. Ze willen helemaal niet dat er duidelijkheid is een dat er geconcurreerd wordt. Ze willen 50+ers die met flappen wapperen. Zonde om daar nog aparte aandacht aan te besteden. Ik kan de beslissing prima begrijpen.
Zoals ook al in 1 van de andere HCC topics genoemd werd, is de animo voor de HCC enorm aan het kelderen. Er komen minder handelaren/winkeliers, want er zijn minder kopers omdat de prijsverschillen tussen online kopen en HCC prijzen te gering zijn. Het nadeel is alleen ook dat er, omdat er minder kopers zijn, minder scherpe prijzen worden gemaakt, want massaverkoop zit er niet "echt" meer in, niet zoals een jaar of 5 a 6 geleden. Het houd elkaar een beetje in stand eigenlijk op die manier. Als ik zie wat ze bij mijn werkgever voor elkaar hebben gekregen qua standruimte t.o.v. vorig jaar voor dezelfde prijs, begint dit bij de organisatie nu ook wel door te dringen. Ze moeten de verkopers nu echt wel een beetje paaien met relatief voordelige prijzen, anders komen er gewoon helemaal geen verkopers meer.
En die stap zie ik over niet al te lange periode wel gebeuren, tenminste, dat de grote winkelketens (Mycom, Norrod, Funprice, Computerland) gewoon afhaken. Het op de HCC staan kost alles bij elkaar (personeel, logistiek, standhuur etc) meer dan dat het nog opbrengt.
Als hobbyist zie ik de HCC dagen al lang niet meer als een interessante plaats om inkopen te doen, zeker niet sinds ik in een computerwinkel werk (personeelsprijzen etc), maar meer als een ontmoetingsplaats om wat mede-GoTters te ontmoeten, wat rond te neuzen bij wat casemod standjes, en vooral om even bij de gebruikersgroepen te kijken, robotica is toch altijd wel geestig om te zien.
Maar goed, ontopic: Mede door de hierboven beschreven afname in interesse kan ik me voorstellen dat er voor HCC niet meer echt genoeg animo is om een apart HCC-themaforum in het leven te roepen.
En die stap zie ik over niet al te lange periode wel gebeuren, tenminste, dat de grote winkelketens (Mycom, Norrod, Funprice, Computerland) gewoon afhaken. Het op de HCC staan kost alles bij elkaar (personeel, logistiek, standhuur etc) meer dan dat het nog opbrengt.
Als hobbyist zie ik de HCC dagen al lang niet meer als een interessante plaats om inkopen te doen, zeker niet sinds ik in een computerwinkel werk (personeelsprijzen etc), maar meer als een ontmoetingsplaats om wat mede-GoTters te ontmoeten, wat rond te neuzen bij wat casemod standjes, en vooral om even bij de gebruikersgroepen te kijken, robotica is toch altijd wel geestig om te zien.
Maar goed, ontopic: Mede door de hierboven beschreven afname in interesse kan ik me voorstellen dat er voor HCC niet meer echt genoeg animo is om een apart HCC-themaforum in het leven te roepen.
Toch vind ik het jammer dat er niet een apart subforum is. Ik bedoel, het eet geen brood, doet geen kwaad en een gemiddelde mod kan er met een minuutje extra tijd mee klaar zijn. Maar voor de paar HCC bezoekers die er nog over zijn kan het een leuk communicatiemiddel zijn met iets meer ruimte dan een enkel topic.
Verwijderd
Tsja, elk jaar weer wordt hier gezegd dat de HCC dagen steeds minder leuk worden. Ik ben het daar dus niet mee eens (ik vind ze tot nu toe elk jaar wel even leuk).
Toen ik een jaar of 17/18 was, was de HCC idd erg leuk. Omdat ik intertnet had op dial-up, en er heen ging om daar de nieuwste snufjes te zien. Nu, in het jaar 2006, heeft iedereen breedband, en heeft dus zonder enige kosten toegang tot waar hij/zij zich in intresseerd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:55:
Tsja, elk jaar weer wordt hier gezegd dat de HCC dagen steeds minder leuk worden. Ik ben het daar dus niet mee eens (ik vind ze tot nu toe elk jaar wel even leuk).
De HCC dagen zullen voor mij, na 10 jaar, niets maar dan ook niets meer aan nieuwe dingen bieden waarvan ik het bestaan nog niet weet. Webshops in de pricewatch zijn onderhand net zo duur/goedkoop als tentjes bij de HCC dagen.
Je loopt er huntje-mutje, en als je niet uitkijkt waar je loopt heb je na de dag nog 30 brandplekken in je t-shirt van mensen die roken (ja ik ben een roker, maar zwaar anti-rook in dat soort ruimtes). Langs stands met games is het MEGA druk, daar kan je niet eens normaal lopen, maar wordt je gelopen.
Iedereen wil een gratis muismat, of weet ik veel wat er weer eens van zo'n stand wordt gegooid als promotie materiaal. Het is 1 groot drama. en ik ga dit jaar dus mooi weer niet.
Veel plezier, maar ik ben er weer niet bij.
Ey!! Macarena \o/
Maar een (steeds groter wordend) deel van GoT vindt het wél minder leuk worden. Dat is juist het punt lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:55:
Verwijderd
Nou, dan kunnen die toch wegblijven? Vorig jaar was er i.i.g. nog meer dan genoeg animo.RoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:09:
Maar een (steeds groter wordend) deel van GoT vindt het wél minder leuk worden. Dat is juist het punt lijkt me.
En toch had ik dit jaar ook weer boodschappen willen doen met Opi voor hopman Haise 
Ik had het al gehoord dat T.net dit jaar niet naar de HCC gaat, maar ook ik vind dat de animo voor dit jaar veel te laag is.
Ik had het al gehoord dat T.net dit jaar niet naar de HCC gaat, maar ook ik vind dat de animo voor dit jaar veel te laag is.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit jaar is het bijna alleen maar kritiek, en bovendien T.net gaat niet naar de HCC, waardoor het nog minder wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:12:
[...]
Nou, dan kunnen die toch wegblijven? Vorig jaar was er i.i.g. nog meer dan genoeg animo.
Zoals JHS ook al zei, er kan immers nog wel een forum geopend worden als er ineens een stortvloed aan animo komt. Maar in dit geval lijken me hoogstens een paar topics wel voldoende. En waarom niet? Je hebt toch niet persé een eigen forum nodig?
Maargoed, dat is mijn mening.
[ Voor 0% gewijzigd door RoD op 07-11-2006 21:41 . Reden: JSS = JHS :X ]
Verwijderd
Wat bedoel je daar mee? Dat er geen subforum hoeft te komen of dat je niet begrijpt dat er zo weinig animo is?Outerspace schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:12:
..., maar ook ik vind dat de animo voor dit jaar veel te laag is.
================
Nogmaals, ik begrijp niet helemaal wat de relevantie is van een aantal reacties van een aantal users dat de HCC dagen niet (meer) interessant vindt.
Stel dat er vroeger 30.000 users geinteresseerd zijn en nu nog maar 10.000. Dat is toch nog steeds genoeg reden voor een subforum?
10000 zou genoeg zijn ja... Maar waar haal jij die 10000 vandaan? Als er maar een paar geïnteresseerden zijn, wat moet je dan met een eigen forum? Lekker dood wordt het daar. Voeg dan alles samen in één topic, zou ik zeggen
Als men zo geinteresseerd zou zijn in een compleet subforum dan hadden ze dat al lang aangegevenVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:18:
[...]
Wat bedoel je daar mee? Dat er geen subforum hoeft te komen of dat je niet begrijpt dat er zo weinig animo is?
================
Nogmaals, ik begrijp niet helemaal wat de relevantie is van een aantal reacties van een aantal users dat de HCC dagen niet (meer) interessant vindt.
Stel dat er vroeger 30.000 users geinteresseerd zijn en nu nog maar 10.000. Dat is toch nog steeds genoeg reden voor een subforum?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Niet dat ik er iets op in te brengen heb, maar van mij mag het HCC suba er komen hoor.RoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:20:
10000 zou genoeg zijn ja... Maar waar haal jij die 10000 vandaan? Als er maar een paar geïnteresseerden zijn, wat moet je dan met een eigen forum? Lekker dood wordt het daar. Voeg dan alles samen in één topic, zou ik zeggen
Als je kijkt naar de doelgroep van Tweakers.net, snap ik sowieso al niet wat de sub fora WI, VV en NSTM hier doen. AHV vind ik nog een beetje twijfel achtig. Maar ik heb het idee dat Tweakers een beetje Fok-wannabee wil gaan worden.
Toen ik hier registreeerde was het merendeel gebaseerd op computers, nu kom ik topics tegen over hoe je een golf GTI moet tunen, of over een contrect bij een werkgever, wat totaal niet met computers te maken heeft.
Wie weet heeft het met VNU te maken, maar dat kan ik niet zeggen, omdat ik die info gewoon niet heb. Maar het steeds groter worden van onderdelen op het forum mbt. non-computer achtige dingen komt Tweakers niet ten goede.
Als ik zonodig wil posten op een forum wat beftreft verkiezingen, of hoe ik m'n achterlicht van m'n fiets moet aanlsuiten, of welke serie of welke artiest een nummer heeft uitgebracht zal mij persoonlijk geen ingegroeide konthaar intresseren.
Tweakers gaat steeds meer de 'verkeerde' richting op waar het toen der tijd veel meer was. Een forum/community voor en door mensen met een 'voorliefde' voor computers. De HK is een leuk offoptic onderdeel (waar ik inmiddels niet meer in kom, reden maar even daar gelaten), lijkt mij het enige onderdeel voor dingen anders dan computers/high-tech georienteerde dingen.
Onderwerpen als Saddam krijgt de doodstraf, zal me werkelijk waar een rotzorg zijn, als ik nieuws wil lezen, ga ik wel naar nieuws-sites toe, ipv een site waar meer dan 100.000 'nerds' zitten.
Naar mijn idee vind ik dat Tweakers veels te commercieel aan het worden is, en veel meer op het 'geld' uit is dan waar het voor de bedoeling was. Het kan me werkelijkwaar in m'n konthaar verstrikt raken of Donner nu afgetreden is door weet ik veel welk ding dan ook, als ik dat wil weten, ga ik wel naar sites toe die zich op 'nieuws' richten, en niet op technische dingen. En daarvoor heb ik me toen der tijd geregged op deze site. Om hier en daar wat hulp te krijgen bij dingen waar ik niet meer uitkom, en andere te helpen waar zij niet uikomen, en niet of de serie lost nu bij seizoen 3 of 4 inmiddels is, wat daar zijn andere sites voor.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Wat mij een beetje verbaast is dat er vanavond bijv. geen topic is over de downtime van de FP (alleen een mededeling waarop niet gereageerd kan worden). Ik vraag me dan af omdat dit komt omdat gewoon niemand de moeite heeft genomen om zo'n topic te openen of dat er wat minder op kritiek/openheid gewacht wordt door de wellicht toch wat grotere belangen (niet dat ik hier tot nu toe enige aanwijzing voor heb hoor...).RaZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:40:
Tweakers gaat steeds meer de 'verkeerde' richting op waar het toen der tijd veel meer was. Een forum/community voor en door mensen met een 'voorliefde' voor computers. De HK is een leuk offoptic onderdeel (waar ik inmiddels niet meer in kom, reden maar even daar gelaten), lijkt mij het enige onderdeel voor dingen anders dan computers/high-tech georienteerde dingen.
Naar mijn idee vind ik dat Tweakers veels te commercieel aan het worden is, en veel meer op het 'geld' uit is dan waar het voor de bedoeling was.
Het kan ook zijn dat er een topic hierover in de HK loopt, maar ja, dat kan ik niet controleren.
Er is een FP-Downtime topic in de HK.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:49:
[...]
Wat mij een beetje verbaast is dat er vanavond bijv. geen topic is over de downtime van de FP (alleen een mededeling waarop niet gereageerd kan worden). Ik vraag me dan af omdat dit komt omdat gewoon niemand de moeite heeft genomen om zo'n topic te openen of dat er wat minder op kritiek/openheid gewacht wordt door de wellicht toch wat grotere belangen (niet dat ik hier tot nu toe enige aanwijzing voor heb hoor...).
Het kan ook zijn dat er een topic hierover in de HK loopt, maar ja, dat kan ik niet controleren.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
De off-topic forums zijn altijd al belangrijk geweest voor de Tweakers.net-community. Voor alleen de computergerelateerde onderwerpen blijven mensen niet plakken. Het gewicht van de off-topic forums is in het verleden wel erger geweest als je kijkt naar de tijd met de eerste HK-experimenten toen de HK nog voor iedereen toegankelijk was. Dat begon toen wel uit de hand te lopen. Tegenwoordig is het veel beter in balans. We bieden vermaak voor tweakers, maar je moet jezelf wel eerst bewijzen buiten GC.RaZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:40:
[...]
Als je kijkt naar de doelgroep van Tweakers.net, snap ik sowieso al niet wat de sub fora WI, VV en NSTM hier doen. AHV vind ik nog een beetje twijfel achtig. Maar ik heb het idee dat Tweakers een beetje Fok-wannabee wil gaan worden.
Toen ik hier registreeerde was het merendeel gebaseerd op computers, nu kom ik topics tegen over hoe je een golf GTI moet tunen, of over een contrect bij een werkgever, wat totaal niet met computers te maken heeft.
VNU bemoeit zicht niet met het beleid op het forum.Wie weet heeft het met VNU te maken, maar dat kan ik niet zeggen, omdat ik die info gewoon niet heb. Maar het steeds groter worden van onderdelen op het forum mbt. non-computer achtige dingen komt Tweakers niet ten goede.
Als je zonodig niets wilt posten of lezen over de bovenstaande topics moet je de forums in General Chat vermijden. Niemand die je verplicht om je daar op te houden. Dat jij geen interesse hebt voor deze onderwerpen sluit niet dat andere tweakers het wel hebben. Daarom bieden we ook een indeling in subforums.Als ik zonodig wil posten op een forum wat beftreft verkiezingen, of hoe ik m'n achterlicht van m'n fiets moet aanlsuiten, of welke serie of welke artiest een nummer heeft uitgebracht zal mij persoonlijk geen ingegroeide konthaar intresseren.
Nogmaals zou ik je sterk willen adviseren om forums te vermijden die je niet interesseren. Het aantal off-topic forums is de laatste jaren wat gegroeid, maar daar staat ook een verdere specialisatie van de techforums tegenover. GoT heeft op dat gebied veel meer te bieden dan vijf jaar geleden.Naar mijn idee vind ik dat Tweakers veels te commercieel aan het worden is, en veel meer op het 'geld' uit is dan waar het voor de bedoeling was. Het kan me werkelijkwaar in m'n konthaar verstrikt raken of Donner nu afgetreden is door weet ik veel welk ding dan ook, als ik dat wil weten, ga ik wel naar sites toe die zich op 'nieuws' richten, en niet op technische dingen. En daarvoor heb ik me toen der tijd geregged op deze site. Om hier en daar wat hulp te krijgen bij dingen waar ik niet meer uitkom, en andere te helpen waar zij niet uikomen, en niet of de serie lost nu bij seizoen 3 of 4 inmiddels is, wat daar zijn andere sites voor.
HéRoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:17:
[...] Zoals JSS ook al zei, (...)
Er lopen een aantal topics met amper animo, en het voornaamste wat er in die topics gebeurd is klagen. Het staat je vrij een topic te openen met een andere insteek in een subforum waar daar ruimte voor is, of om enthousiast mee te reageren in die topics. Ik vraag me af wat de meerwaarde van een heel forum is als het in één of twee topics tot nu toe makkelijk pastVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:18:
(...) Nogmaals, ik begrijp niet helemaal wat de relevantie is van een aantal reacties van een aantal users dat de HCC dagen niet (meer) interessant vindt.
Zoals iemand boven mij al aangaf: Waar haal je die 10.000 man vandaan? Als er zoveel animo voor was hadden we dat allang in die topics teruggezienStel dat er vroeger 30.000 users geinteresseerd zijn en nu nog maar 10.000. Dat is toch nog steeds genoeg reden voor een subforum?
Het is dan ook niet echt de bedoeling alleen sec over computers te praten, maar meer over de al dan niet technische fenomenen die een bepaalde doelgroep aanspreken. Juist een forum als WI past hier goed bij, aangezien hier veel mensen zitten die iets te maken hebben met werk en inkomenRaZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:40:
[...] Als je kijkt naar de doelgroep van Tweakers.net, snap ik sowieso al niet wat de sub fora WI, VV en NSTM hier doen. AHV vind ik nog een beetje twijfel achtig. Maar ik heb het idee dat Tweakers een beetje Fok-wannabee wil gaan worden.
Hoe vaak moet dat herhaalt wordenWie weet heeft het met VNU te maken, maar dat kan ik niet zeggen, omdat ik die info gewoon niet heb. Maar het steeds groter worden van onderdelen op het forum mbt. non-computer achtige dingen komt Tweakers niet ten goede.
Dat is het in grote mate nog steedsTweakers gaat steeds meer de 'verkeerde' richting op waar het toen der tijd veel meer was. Een forum/community voor en door mensen met een 'voorliefde' voor computers.
De forumcrew heeft niet echt wat je noemt een belang bij een commercieel succesvoller concept of iets dergelijksNaar mijn idee vind ik dat Tweakers veels te commercieel aan het worden is, en veel meer op het 'geld' uit is dan waar het voor de bedoeling was.
Verder sluit ik me aan bij * Femme
Er is volgens mij toch ruime openheid van zakenVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:49:
[...] Wat mij een beetje verbaast is dat er vanavond bijv. geen topic is over de downtime van de FP (alleen een mededeling waarop niet gereageerd kan worden). Ik vraag me dan af omdat dit komt omdat gewoon niemand de moeite heeft genomen om zo'n topic te openen of dat er wat minder op kritiek/openheid gewacht wordt door de wellicht toch wat grotere belangen (niet dat ik hier tot nu toe enige aanwijzing voor heb hoor...).
Verwijderd
Dit vind ik dus het enige jammere aan T.net. Ik heb absoluut geen behoefte om de hele dag smileys in de HK te posten maar er lopen blijkbaar wel een aantal serieuze topics en en wordt vaak naar gelinkt vanuit het niet-HK gedeelte.
Vraag HK-XS aan?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:55:
[...]
Dit vind ik dus het enige jammere aan T.net. Ik heb absoluut geen behoefte om de hele dag smileys in de HK te posten maar er lopen blijkbaar wel een aantal serieuze topics en en wordt vaak naar gelinkt vanuit het niet-HK gedeelte.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Gelukkig zijn mensen ook zelf goed in staat om alleen serieuze topics in de HK te volgenVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:55:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 07-11-2006 10:18 ]
☻/
/▌
en het babes topic dan
Ik was er ook naar aan het zoeken, waar dat thema forum bleef. het is wel te merken dat de belangstelling wat terug loopt.
Dit jaar ga ik iig wel weer
Ik was er ook naar aan het zoeken, waar dat thema forum bleef. het is wel te merken dat de belangstelling wat terug loopt.
Dit jaar ga ik iig wel weer
Cons:::BB4E
Verwijderd
Dat heb ik laatst al eens gedaan maar ik kreeg toen een mailtje terug dat ik niet door de ballotage was gekomen....Haan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:02:
Vraag HK-XS aan?
vorig jaar was er volgens mij toch weer anderhalve blz aan topics. Waarvan een aantal met foto's andere hadden best wel veel reacties als die straks allemaal in 2 topics staan kunnen we onze lol op.
Ik zou zeggen zolang het nog bestaat maak een apart forum. Nog 1 of 2 jaar en dan is het wel voorbij met de hcc dagen en dan is het meteen een goede reden om te stoppen. een soort stervensbegeleiding zeg maar.
Ik zou zeggen zolang het nog bestaat maak een apart forum. Nog 1 of 2 jaar en dan is het wel voorbij met de hcc dagen en dan is het meteen een goede reden om te stoppen. een soort stervensbegeleiding zeg maar.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Woeps
Je kunt het nog een keer proberen. Als je gewoon leuk meedoet krijg je erg makkelijk toegang, is mijn ervaring.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:48:
[...]
Dat heb ik laatst al eens gedaan maar ik kreeg toen een mailtje terug dat ik niet door de ballotage was gekomen....
Maar als dat forum bijna leeg blijft door desinteresse (waar het dit jaar op lijkt) dan is een topic, of enkele topics net zo effectief. Als er bijvoorbeeld een topic is met foto's, eentje met prijzen en een algemeen topic, dan lijkt me dat wat weinig voor een apart forum. Dan kan het net zo goed in SG oid (imo). Een topic blijft een topic, je kunt er nog steeds je ervaringen in delenErikRo schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:39:
vorig jaar was er volgens mij toch weer anderhalve blz aan topics. Waarvan een aantal met foto's andere hadden best wel veel reacties als die straks allemaal in 2 topics staan kunnen we onze lol op.
Ik vraag me trouwens wel af wie in godsnaam de leive adjes groep bezoekt om iets over hcc te posten. Ik kom er zelf ook al nooit omdat het altijd onder het zichtbare deel van mijn monitor bevind
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
RaZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:40:
Wie weet heeft het met VNU te maken, maar dat kan ik niet zeggen, omdat ik die info gewoon niet heb.

Komop zeg, ik motiveer toch duidelijk waarom we geen behoefte hebben er heen te gaan? Dat zijn heldere argumenten en daar is niets dubbelzinnig of onduidelijk aan. Je kunt het er mee oneens zijn, dat is je goed recht zelfs. Maar is dat een rede om er gelijk maar weer iets achter te zoeken?
Overigens bestonden alle huidige 'offtopic' fora (de General Chat hoofdgroep) al vóór de overname door VNU. Ik kan me dan alleen maar aansluiten bij Femme's reactie: als je het niet boeiend vindt, kom er dan niet. Maak dan eens gebruik van het forumfilter of de mogelijkheid hoofdgroepen in te klappen in je voorkeuren.
Nou, maak je geen zorgen, je mist niets aan dat "serieuze" topic. Tenzij je het een serieuze zaak vindt om te weten wat je mede-forummers hebben gedaan tijdens de downtime (want daar gaat het over in dat topic), het enige serieuze topic over de downtime is hier te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:55:
[...]
En in het algemeen:
Mochten er daadwerkelijk inhoudelijk vragen onbeantwoord blijven of argumenten zijn tegen het door mij ingenomen standpunt eerder, dan sta ik daar voor open en ga ik daar graag over in discussie. Maar de enige reacties die ik heb gehad op mijn betoog is van mensen die persoonlijk van mening zijn dat er wel animo is. En dat is 'slechts' een mening.
Wij zijn ook een mening toegedaan, een mening die wordt onderbouwd door de ervaringen die we de voorgaande jaren hebben opgedaan. Door een zichtbaar dalende trend die is ingezet, die wordt herkend door ons, door bezoekers hier en elders, maar bijv. ook de vele shops waarmee ik veel contact heb. Ik heb er alle begrip voor dat iemand die nog wel plezier beleefd aan de HCC-dagen (het zij hem of haar gegund) daarin teleurgesteld is, maar een melding dat er zijn/haar inziens nog wel animo is, weegt daar zonder harde feiten voor mij niet tegenop.
Natuurlijk, de HCC-dagen zijn nog geen stille dood gestorven, maar binnen onze doelgroep heeft de meerderheid de interesse in de HCC-dagen reeds enkele jaren terug verloren. Wat dat betreft is het wat vreemd dat ons wordt verweten dat we er geen aparte ruimte meer voor bieden. Op hccdagen.nl staat toch ook geen forum?
Ik snap het nog niet helemaal geloof ik. Als ik nu een hcc topic wil maken waar moet ik dat nu doen?
In "lieve adjes" zal 99,99% van de leden het toch niet lezen cq opvallen?
In "lieve adjes" zal 99,99% van de leden het toch niet lezen cq opvallen?
Wie heeft dan gezegd dat LA de juiste plaats voor zo'n topic is?
Ik denk dat je Stuffis Generalis moet hebben.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
De beste reden VOOR een HCC-forum is dat er natuurlijk ook dit jaar nieuwe users/tweakers zijn opgestaan die ook op een frisse manier willen discusseren over de HCC-dagen. Dat er erfelijke bagage is in de vorm van oude, terleurgestelde users betekend niet dat er geen nieuwe aanwas meer is.
Daar staat tegenover dat de HCC-dagen zelf idd vrijwel doodgebloedt zijn door wanbeleid, desinteresse en concurrentie. Ze zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden want alleen voor een Tnet-meet zou ik bv naar de HCC-dagen gaan. Geen HCC-forum is zowel een bescherming tegen de herhaling van zetten van vorig jaar (troep) alsmede een dignaal naar de HCC zelf... dat ze iets nieuws moeten doen.
1 of 2 grote HCC-topics zouden dan tenminste de nog enthousiaste mensen kunnen aantrekken.... maar in welk forum.
@Raz, als je de functie van sociale cohesie niet begrepen hebt zijn GC-fora idd niet an jouw besteedt.
Daar staat tegenover dat de HCC-dagen zelf idd vrijwel doodgebloedt zijn door wanbeleid, desinteresse en concurrentie. Ze zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden want alleen voor een Tnet-meet zou ik bv naar de HCC-dagen gaan. Geen HCC-forum is zowel een bescherming tegen de herhaling van zetten van vorig jaar (troep) alsmede een dignaal naar de HCC zelf... dat ze iets nieuws moeten doen.
1 of 2 grote HCC-topics zouden dan tenminste de nog enthousiaste mensen kunnen aantrekken.... maar in welk forum.
@Raz, als je de functie van sociale cohesie niet begrepen hebt zijn GC-fora idd niet an jouw besteedt.
Zoals * JHS al aangeeft lijkt Stuffis Generalis daar de aangewezen plek voorecteinascidin schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:17:
(...) 1 of 2 grote HCC-topics zouden dan tenminste de nog enthousiaste mensen kunnen aantrekken.... maar in welk forum. (...)
Verwijderd
Staat Tweakers.net er eigenlijk ook nog met een stand? Ik ging een paar jaar geleden voor het laatst en heb toen wat leuke long-drink glaasjes gekocht
Probeer je nu serieus aan te tonen dat 75% van de gemiddelde bezoekers op GoT een onderwerp niet lezen voordat ze een reactie plaatsenVerwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:03:
Staat Tweakers.net er eigenlijk ook nog met een stand? Ik ging een paar jaar geleden voor het laatst en heb toen wat leuke long-drink glaasjes gekocht
Roelant schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:52:
We hebben geen intentie om bijzondere aandacht te besteden aan de HCC op welke manier dan ook, die voorheen wellicht wel gebruikelijk was. Dat we niet gingen was al bekend; vorig jaar zijn we nog gegaan omdat we een leuk samenwerkingsvoorstel van MSI kregen, het jaar daarvoor hetzelfde met TweakDSL, maar feitelijk waren we er in 2003 al op uitgekeken.
[ Voor 38% gewijzigd door Motrax op 09-11-2006 13:16 ]
☻/
/▌
Nee, dat doen ze dit jaar niet (weet niet meer waar ik het las, maar het is wel ergens gezegd).Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:03:
Post dan niet!
moto-moi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:03:
Nee, zie Roelant in "Waar blijft het hccdagen forum?" hierboven
.
Verwijderd
Zelfs Computer Totaal! besteed eigenlijk geen aandacht meer aan de HCC. Ik wilde wel heen gaan, maar na het zien van de deelnemerslijst, haak ik maar af. Geen leuke kramen, geen grote boekenverkopers als computercollectief, etc. ... Vorig jaar stond er al een hal leeg, nu kan ik me niet voorstellen dat er nog een gevuld is.
Kan ik nog long drinkglazen enzo bestellen? shop.tweakers.net bestaat helaas alleen maar uit abbonementen.
[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 12-11-2006 21:10 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zoals je op http://shop.tweakers.net/tweakgear ziet: "De online merchandise-shop van Tweakers.net is helaas tot nader bericht gesloten...". Dat lijkt me maar voor één uitleg vatbaar
?
Nee, de laatste voorraad is op de HCC 2005 verkocht.Ariën Clay schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:09:
Kan ik nog long drinkglazen enzo bestellen? shop.tweakers.net bestaat helaas alleen maar uit abbonementen.
Nu ik ben vandaag gewees. Maar het viel bar, bar tegen. Zelf Microsoft ontbrak terwijl dit toch het grote 'Vista` moment had moeten zijn. Er was nog 1 echt koophal maar Mycom stond, en van wat ik gezien heb waren ook echt alleen de dvd's en cd's (zoals gebruikelijk) goedkoop. 23 euro voor 100 Plantium DVD+R vond ik niet duur. En verder.. nog maar eens kijken of ik volgend jaar er weer kom.
Inderdaad zocht een leuke aanbieding voor een shuttle maar heb er maar een paar gezien tussen de Cheapo webcams en headphones. Volgend jaar niet meer voor mij, heb nu langer in d file gestaan dan dat ik binnen was.martijnvanegdom schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:08:
Nu ik ben vandaag gewees. Maar het viel bar, bar tegen. Zelf Microsoft ontbrak terwijl dit toch het grote 'Vista` moment had moeten zijn. Er was nog 1 echt koophal maar Mycom stond, en van wat ik gezien heb waren ook echt alleen de dvd's en cd's (zoals gebruikelijk) goedkoop. 23 euro voor 100 Plantium DVD+R vond ik niet duur. En verder.. nog maar eens kijken of ik volgend jaar er weer kom.
Dit is niet de plek om ervaringen met betrekking tot de HCC dagen uit te wisselen
. Lieve Adjes is namelijk een forum waar het beleid van het forum bediscussieerd wordt. Mocht je toegang hebben tot de Tweakers Huiskamer kan je hier reageren: HCC!dagen 2006.
Verwijderd
En als je daar niet in kan dan kan je dus geen ervaringen met betrekking tot de HCC dagen uitwisselen?JHS schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:31:
Dit is niet de plek om ervaringen met betrekking tot de HCC dagen uit te wisselen. Lieve Adjes is namelijk een forum waar het beleid van het forum bediscussieerd wordt. Mocht je toegang hebben tot de Tweakers Huiskamer kan je hier reageren: HCC!dagen 2006.
Dat ligt eraan, wellicht kun je in HCC-dagen zijn de HCC-dagen niet meer? terecht wat in SG staat
Je zou ook in Stuffis Generalis terechtkunnen
. Betergezegd, daar is ook al een topic: HCC-dagen zijn de HCC-dagen niet meer?,
Pagina: 1