Mobo of CPU dood?

Pagina: 1
Acties:

• uamohammad
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 20:15
Wat is er gebeurd?
Na wat surfen heb ik mijn computer normaal afgesloten: Start > Uitschakelen. Vervolgens ben ik ff gaan voetballen. Toen ik weer thuis kwam en de pc aan deed, kreeg ik een blauw scherm met “UNMOUNTABLE BOOT VOLUME”.

Wat heb ik geprobeerd?
Op advies van een vriend heb ik mijn RAM geheugen verwijderd om te kijken of het daar aan lag, maar dat was niet zo.

Na een paar keer opnieuw starten wilde mijn pc helemaal niet meer aan. Mijn beeldscherm blijft op stand-by staan en power-led van de pc knippert heel snel de fans draaiden wel allemaal.

Ik dacht dat het aan mijn voeding kon liggen, dus heb ik die vervangen. Dit had ook geen resultaat.
Vervolgens heb ik de videokaart vervangen, maar dat hielp ook niet.
Ik heb ook geprobeerd mijn HD en andere drives los te koppelen om te checken of ik wel in bios kom, maar dat kan ook niet want mijn scherm gaat niet aan.

Mijn scherm werkt zelf wel goed want die heb ik op mijn laptop aangesloten en getest.

Vraag:
Nu zijn er nog maar twee opties: of mijn processor is dood, of mijn moederbord (toch?)

Heeft iemand nog tips over wat ik nog kan proberen, behalve dan andere processor erin of ander moederbord??

Systeem configuratie:
Dell UltraSharp 1707FP
Gigabyte GA-K8VT800
AMD Athlon 64 3000+
Maxtor 200Gb D-Max 10 SATA (verdeeld in 3 partities)
nVidia GeForce 2 MX400
1Gb merkloze RAM (2x 512 @PC3200)
Win XP Pro SP2

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
ik heb vandaag iets soortgelijks meegemaakt (zie topic eerder vandaag)

Je kan proberen even een bios reset te doen.

Dronepower

• uamohammad
Bedankt voor de tip!

Ik heb mijn PC een nachtje zonder batterij laten staan. De volgende dag was ie weer aanspreekbaar, hoewel de toegang tot windows nog steeds gesloten bleef.

Nu kan ik tenminste met Knoppix mijn data veilig stellen.

Vervolgens zal ik nog moeten zien of ik een nieuwe windows erop kan zetten, want hij wil mijn harde schijf niet te pakken krijgen in windows setup. Hopelijk lukt het met partition magic boor disk, maar verdere tips zijn welkom.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

uamohammad schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:58:
Bedankt voor de tip!

Ik heb mijn PC een nachtje zonder batterij laten staan. De volgende dag was ie weer aanspreekbaar, hoewel de toegang tot windows nog steeds gesloten bleef.

Nu kan ik tenminste met Knoppix mijn data veilig stellen.

Vervolgens zal ik nog moeten zien of ik een nieuwe windows erop kan zetten, want hij wil mijn harde schijf niet te pakken krijgen in windows setup. Hopelijk lukt het met partition magic boor disk, maar verdere tips zijn welkom.
Voor SATA schijven moet je, SATA drivers van je mobo cd-rom op een floppy zetten, en tijdens de windows setup f6 inrammen. Volgens mij zitten de drivers wel in de win xp SP2 cd.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• uamohammad
Ik ben op de hoogte van de SATA drivers en heb al aantal keren windows op deze harde schijf moeten installeren.

Een tijd geleden heb ik per ongeluk de stroom van mijn pc gehaald toen ie nog aan het afsluiten was. Daardoor was waarschijnlijk de bootsector ofzo zodanig beschadigd geraakt dat windows setup mijn harde schijf niet wilde accepteren (dus met SATA drivers). Nadat ik met partition magic boot disk mijn windows partitie had geformateerd, wilde windows em wel opeens accepteren. Hopelijk biedt dit deze keer ook oplossing.

Ik heb zo'n idee dat een deel van mijn HD is beschadigd. Ik zal daarom ook ff een Maxtor tool erover laten gaan en eventueel terugsturen.