Toon posts:

Divider instellen op een Asus A8N SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS A8N SLI MOBO met BIOS revisie 1014, een AMD Opteron 165 (2x1,8Ghz, 2x 1MB Cache) en 2x512MB DDR400 geheugen (GEIL UltraX NForce Dual Channel).

Ik wil mijn CPU overclocken en heb de handleiding hier op het forum gelezen. Hier wordt gesproken over het instellen van de divider om het geheugen niet te ver te OC'en.
Weet iemand hoe ik de divider in deze BIOS kan instellen?

Bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Bij advanced -> Memory Configuration -> Manual en dan de speed aanpassen (DDR400 staat voor 1:1, DDR333 voor 4:5 etc.). Handig programmaatje is A64 Mem Freq (http://www.scatmanworlds.co.uk/A64MemFreq11.exe). Kun je precies je snelheden berekenen. BTW dit is een ontzettend basic vraagje, voortaan RTFM! (lees je handleiding!).

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.

Ik had dit inderdaad wel zien staan, maar ik vond het vreemd omdat ik alleen keuze heb uit 400-333-266-200 MHz, terwijl er in een dividertabel die hier ook op het forum gnoemd wordt ook nog tussenstappen staan. Ik dacht mischien moet ik eerst iets anders veranderen om deze tussen stappen te kunnen kiezen. Vandaar de vraag.

Bedankt voor je antwoord! _/-\o_ En voor het progje, is inderdaad handig!! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 17:03 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:01:
Ik had dit inderdaad wel zien staan, maar ik vond het vreemd omdat ik alleen keuze heb uit 400-333-266-200 MHz, terwijl er in een dividertabel die hier ook op het forum gnoemd wordt ook nog tussenstappen staan.
Dat is voor DFI moederborden.