lcd/tft monitor in auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195834

Topicstarter
hallo,

ik heb me de afgelopen weken proberen te verdiepen in alles wat te maken heeft met lcd monitoren, maar ben nog steeds een echte leek. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik wil graag een lcd monitor in de auto aansluiten om zo dvd's af te kunnen spelen.
nu hoor ik dat dit nogal lastig blijkt te zijn.
alle monitoren zijn uitgerust met die computerstekkers (weet de naam niet), maar kan daar niets mee.
ik heb me laten vertellen dat het enige wat het scherm nodig heeft een s video ingang is of RGB ingang, dat moet dat gele stekkertje zijn om beeld over te brengen.....
nu ben ik al aan het zoeken geweest, maar geen een lcd monitor heeft dit.

zelf dacht ik aan een lcd televisie, maar daar zitten twee nadelen aan. ten eerste zijn die dingen vele malen duurder dan een lcd monitor en ten tweede heb ik me laten vertellen dat als je het aantal watts ommoet vormen naar 12v omdat het in de auto komt bijna niet te doen is met je accu.,

het komt er dus op neer dat ik graag van jullie hoor ik ditgeen hierboven klopt en of jullie me kunnen helpen aan schermen voor in de auto die en dus een goede ingang hebben om direct dvd's mee af te kunnen spelen én die ook op 12 v kan spelen zonder teveel problemen.

groeten Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar wil je een "echte" tft monitor in de auto gebruiken, of wil je gewoon auto tft-jes?
Die laatste hebben standaard allemaal zon composiet stekkertje.

En ik weet niet wáár je gezocht hebt, maar dit soort dingetjes verkopen ze bij elke car-hifi shop, en zelfs bij de kijkshop denk ik.

http://www.rondevries.nl/catalog/default.php?cPath=27_50

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 04-11-2006 17:42 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zoek een scherm van 20 of 22''' widescreen het liefst. dus idd. niet van de 7'' kleine dingen.

verder niemand die me kan helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dude.. graag gedaan hoor....

anyways, wat jij zoekt is een x@view

Samen met lcd's voor in caravans/campers kom je een heel eind:
http://www.kampeertv.nl/?...w=subcategory&subcat_id=1

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heey zo'n X@view is dan wat ik zoek ja. als ik het goed heb kan ik met zo'n kastje dus elk gewenste computermonitor nemen ongeacht welke mogelijkhefden die heeft.

die kampeer lcd televiesis op 12v is wel mooi, maar hebben twee nadelen. de prijs vergeleken met lcd monitoren voor de computer en ze hebben er boxen omheen.
bij mij komt het geluid straks toch via de geluidsinstallatie in de auto dus ik wil het liefst een zo strak mogelijk scherm.

conclusie. als ik dat x@view kastje koop met bijv een acer lcd monitor op www.acer.nl kan dat aangesloten worden op een dvd speler in de auto?

thnxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 195834 schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:25:
heey zo'n X@view is dan wat ik zoek ja. als ik het goed heb kan ik met zo'n kastje dus elk gewenste computermonitor nemen ongeacht welke mogelijkhefden die heeft.

die kampeer lcd televiesis op 12v is wel mooi, maar hebben twee nadelen. de prijs vergeleken met lcd monitoren voor de computer en ze hebben er boxen omheen.
bij mij komt het geluid straks toch via de geluidsinstallatie in de auto dus ik wil het liefst een zo strak mogelijk scherm.

conclusie. als ik dat x@view kastje koop met bijv een acer lcd monitor op www.acer.nl kan dat aangesloten worden op een dvd speler in de auto?

thnxxxx
Ja, maar denk je ook aan je stroomvoorziening...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het maakt dus niet uit welk scherm ik nu ga nemen hiervoor.

de stroomvoorziening: dat kan dan toch via een omvormer in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar ook dan moet je opletten... Vermogen dat de omvormer levert moet wel genoeg zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe reken ik uit hoeveel vermogen de omvormer moet zijn? en maakt het uit als de omvormer meer vermogen heeft dan nodig is?

sorry dat ik vragen blij stellen, maar nog eentje dan

jullie zijn hier meer bekend met types van schermen en dergelijke. welke raden jullie mij dan aan om te gebruiken voor het afslepen van dvd's
Pagina: 1