Netwerkprinter probleem

Pagina: 1
Acties:

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-03 16:24
Hé,

Ik heb volgend probleem bij vrienden:
Men heeft een draadloos thuisnetwerk met als router een U.S. Robotics Wireless MAXg ADSL. Op deze router kan je via USB een printer aansluiten die dan als netwerkprinter fungeert. Hierop is een Lexmark P4350 aangesloten (via USB).
Ik kan deze printer als netwerkprinter instellen op de (Windows) pc's en de benodigde Lexmark drivers installeren, echter printen lukt niet.
Bij de printerinstellingen staat 'afdrukken onderbreken' aangevinkt en ik krijg dit niet uitgevinkt. Als ik 'doorgaan met afdrukken' wil aanklikken krijg ik als foutmelding 'Kan bewerking niet voltooien'.
Wanneer ik een testpagina wil afdrukken krijg ik onmiddellijk als melding dat hij de tespagina niet kan afdrukken (zonder dat ie zelf probeert).
Aangezien ik de netwerkprinter kan installeren wordt de netwerkprinter wel gezien.

Iemand een idee wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Experience the mountains!

Verwijderd

Ik kan hier niet veel mee zo, er ontbreekt nogal wat info.

Ik neem aan dat je eerst de printerpoort geinstalleerd hebt op de PC?
En dat dat dan een Standard TCP/IP Printerport was?
En dat je die naar het goeie IP adres (van je router) hebt laten verwijzen?
En dat je dan de printer geïnstalleerd hebt op die poort, dus niet op LPT1?

Maar dat is niet zo want dán zou het werken :)
Doe dat dus even opnieuw, documenteer exact wat je allemaal doet en instelt en post, als het niet werkt, dat allemaal even hier, dan kunnen we je veel beter helpen.
Google eventueel even op network printer port en Standard TCP/IP Printer Port, dan moet je wel het één en ander vinden over hoe je dit het beste kan doen. Ik zal niet naar de handleiding verwijzen, die is meestal belabberd bij dit soort routers annex printerservers.

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-03 16:24
Sorry voor de late reactie.
Ben sinds vorige week van job veranderd en hierdoor enorm druk.

De printer is een gewone printer, geen netwerkprinter, met een gewone USB aansluiting (geen UTP-poort). Op de router bevindt zich een USB-poort waarop je de printer kan aansluiten (als een gewoon USB-device). In de router-instellingen kan je dan instellen dat de router ook als printer server werkt.
De Windows-clients kunnen vervolgens de printer server wel zien (en de netwerkprinter installeren), maar printen lukt niet. (Bij de printerinstellingen staat 'afdrukken onderbreken' aangevinkt en ik krijg dit niet uitgevinkt. Als ik 'doorgaan met afdrukken' wil aanklikken krijg ik als foutmelding 'Kan bewerking niet voltooien'.)
Iemand een idee?

Momenteel heb ik de printer aangesloten op één van de clients en zo als netwerkprinter ingesteld. De andere clients kunnen nu printen via deze client waarop de printer aangesloten is. Echter deze moet dan wel aanstaan natuurlijk... Het zou 'mooeir' zijn als ik de printer gewoon rechtstreeks op de USB-poort van de router kan aansluiten...

Experience the mountains!