Ik denk dat ik maar eens afscheid aan m'n papupersetje dat nu aan m'n PC hangt ga doen en een setje monitor-speakers wil. Ik wil de muziek zo neutraal mogelijk horen (zonder vervelende spikes/dalen). Een chronisch tekort aan bass (en dus dat het gewoon niet aanwezig is, als lagere tonen minder aanwezig zijn is dat niet zo'n groot probleem) wil ik eventueel later opvullen met een niet extreem dure subwoofer met lage crossover. Het hoeft geen top-of-the-bill set te zijn met VoodooLess (c) kabels en dat alles precies vlak is, als het maar gewoon goed klinkt.
Ikzelf heb nu een externe Soundblaster 24-bit kaart en die voldoet kwalitatief voldoende voor me, en daar wil ik het volgende spul aanhangen:
2x de Yamaha HS50M
3,5" -> 2x tulp kabeltje en TRS-kabels (shielded of niet?)
en de Tapco mix100. Hopen dat-ie niet ruist, Behringer kennen we ondertussen wel
De laatste heeft enige uitleg nodig. Ik wil gewoon in 1x het geluid dicht/harder/zachter kunnen zetten en een mengpaneeltje leek me hiervoor de meest simpele en snelle oplossing. Bedoeling is dat de Soundblaster op de tape-ingang gemikt wordt dmv. het 3,5" -> 2x tulp kabeltje. De main outs gaan dmv. de TRS-kabels naar de speakers.
Mijn vraag is heel simpel, is dit een goede budgetsetup? Mijn budget zal rond de €400 liggen (hoop ik
). Uiteraard ga ik speakers vergelijken als ik het doe, maar de Yamaha's zien er voor mij als betaalbaarste degelijke monitors uit (Behringer uitgesloten).
Ikzelf heb nu een externe Soundblaster 24-bit kaart en die voldoet kwalitatief voldoende voor me, en daar wil ik het volgende spul aanhangen:
2x de Yamaha HS50M
3,5" -> 2x tulp kabeltje en TRS-kabels (shielded of niet?)
en de Tapco mix100. Hopen dat-ie niet ruist, Behringer kennen we ondertussen wel
De laatste heeft enige uitleg nodig. Ik wil gewoon in 1x het geluid dicht/harder/zachter kunnen zetten en een mengpaneeltje leek me hiervoor de meest simpele en snelle oplossing. Bedoeling is dat de Soundblaster op de tape-ingang gemikt wordt dmv. het 3,5" -> 2x tulp kabeltje. De main outs gaan dmv. de TRS-kabels naar de speakers.
Mijn vraag is heel simpel, is dit een goede budgetsetup? Mijn budget zal rond de €400 liggen (hoop ik