Toon posts:

Component op TV zonder Component

Pagina: 1
Acties:
  • 4.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK ik zit met het volgende probleem:
Ik wil de Nintendo Wii aansluiten op een Philips TV,
Deze Component kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.co.jp/wii/accessories/img/p_component.jpg
Moet in deze aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf9966_10/32pf9966_10_cow_.jpg

Er zit dus geen Component in de TV,
Hoe kan ik Component op mijn TV aansluiten?
Hij moet het liefst nog wel 480p/576p signaal houden,
Progressive scan dus.
Ik heb dus een adapter nodig, maar welke? Component>DVI, Component>Scart enz.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en over welke tv hebben we het niet iedere tv kan met component omgaan haal een s vid op composiet kabeltje.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou kunnen denken aan een RGB-SCART connector maar die kom ik helaas zelden tegen in de winkels waar ik mijn spullen haal.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

DECOY88 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:16:
en over welke tv hebben we het niet iedere tv kan met component omgaan haal een s vid op composiet kabeltje.
Aan de connectoren te zien een Philips 32pf9966/10 ?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de Philips 32PF9966/10.
Deze dus:
http://www.kieskeurig.nl/...FE3E5C125703B00334B35.htm

EDIT: Je had het goed SeatRider :P
MAX3400 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:18:
Je zou kunnen denken aan een RGB-SCART connector maar die kom ik helaas zelden tegen in de winkels waar ik mijn spullen haal.
Die is op internet wel te vinden, alleen hou ie dan wel 576P signaal en geen 576i?
EN verschilt de beeldkwaliteit veel tussen RGB-SCART en Component (met adapter)?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 15:23 ]

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
Component is gewoon RGB. Kunt stekkerblokjes kopen die van RGB een scart aanluiting maken. Scart (=verzameling van verschillende aansluitingen) ondersteund ook RGB. Het kan zijn dat niet alle scart aansluitingen op jou tv RGB ondersteunen.
In principe zou er niets aan het signaal moeten veranderen als je het via een scartblokje doet.

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:21:
Die is op internet wel te vinden, alleen hou ie dan wel 576P signaal en geen 576i?
EN verschilt de beeldkwaliteit veel tussen RGB-SCART en Component (met adapter)?
Je houdt je P-signaal maar het verchil is duidelijk te merken. Euh, ik moet het anders zeggen; mijn XB360 vind ik persoonlijk minder mooi op SCART dan op RGB-Component.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

RGB is echt wel iets anders dan component hoor !

Verwijderd

Topicstarter
atze schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:22:
Component is gewoon RGB. Kunt stekkerblokjes kopen die van RGB een scart aanluiting maken. Scart (=verzameling van verschillende aansluitingen) ondersteund ook RGB. Het kan zijn dat niet alle scart aansluitingen op jou tv RGB ondersteunen.
In principe zou er niets aan het signaal moeten veranderen als je het via een scartblokje doet.
OK maar moet ik dan een Wii>RGB-SCART kopen of een WII>Component>adapter>scart?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
m. mulder jij haalt component=rgb en composiet=dat ene gele tulp stekkertje

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:02
Ik denk dat je of een andere kabel voor je Nintendo moet kopen. Of kijken naar een verloopje van component naar Scart.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:32:
Ik denk dat je of een andere kabel voor je Nintendo moet kopen. Of kijken naar een verloopje van component naar Scart.
OK maar i het signaal dan nog progressive? Treed er veel kwaliteitsverlies op? En kan ik niet beter METEEN een WII> RGB-SCART kabel kopen i.p.v. een adapter?

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 14:55
Als ik daar uit de Wii een HDMI kabel zie steken kan je misschien een converter kopen en deze op de DVI aansluiten. Het geluid dan gewoon aansluiten via die tulpstekkers

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:14:
Als ik daar uit de Wii een HDMI kabel zie steken kan je misschien een converter kopen en deze op de DVI aansluiten. Het geluid dan gewoon aansluiten via die tulpstekkers
De Wii heeft geen HDMI uitgang, het onderste plugje wat je op het plaatje ziet is de plug die in de Wii moet ;) Jammergenoeg... :P

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:36:
[...]

OK maar i het signaal dan nog progressive? Treed er veel kwaliteitsverlies op? En kan ik niet beter METEEN een WII> RGB-SCART kabel kopen i.p.v. een adapter?
Waarschijnlijk verspeel je alleen geld als je een WII naar Scart koopt. Daarnaast weet ik iig niet zeker of deze kabel ook RGB doet of alleen maar s-video of compositie.
Gewoon component wat je nu hebt levert de beste kwaliteit, met scart(in rgb) zou je het zelfde kunnen halen maar scart is erg lengte gevoelig en component niet. Mij lijkt heb beste (en waarschijnlijk het goedkoopste)
je kunt hem bij conrad krijgen bestelnr: 351146 - 89

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

DECOY88 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:27:
m. mulder jij haalt component=rgb en composiet=dat ene gele tulp stekkertje
Dat vraag ik me af.

Ik vraag me af wat de output van de Wii is (dat ding is nog niet uit toch???).
Er zijn namelijk 2 soorten component aansluitingen:
- RGB - in de eu bijna altijd via de scart aansluiting
- YPbPr - via 3 tulpjes.. en als men het tegenwoordig over component heeft bedoeld men deze variant.
Deze twee varianten zijn dan ook niet uitwisselbaar.
De topicstarter kan geluk hebben, dat zijn philips YPbPr aankan via de scart kabel.
Of dat zo is, dan staat dat wel in de handleiding (he.. is dat ding toch nog ergens goed voor).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 04-11-2006 18:30 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 09:05

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb bij mij tv een dvi naar vga verloop gekregen, en daarbij een kabel vga naar component. TV is wel een 32pf9976
Dus ik denk dat het wel moet kunnen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-12 19:14
Inderdaad. Zoek uit of een van je SCART aansluitingen component (YPbPr) ondersteunt. Dan ben je al klaar met een scart blokje met component tulpjes. Echter zijn er maar HEEL weinig tv's die dit hebben. Als je dan de component kabel wilt gebruiken zul je een converter moeten kopen.
Ik weet zelf niet of er component --> dvi converters zijn, maar dat is dan de enige manier om het progressieve signaal te behouden.
Ik ga er zelf van uit dat bij een component --> scart rgb converter het progressieve signaal verloren gaat.

Ik zoek zelf trouwens nog een component --> scart rgb converter, maar die blijken lastig te vinden. Iemand nog een tip? ;)

Verwijderd

Ik heb een Philips 32PF9531/10. Deze heeft wel een Y, Pb, en Pr aansluiting voor het beeld. Misschien komt dit omdat mijn TV ook HDMI aansluitingen heeft (nieuwer) en de 32PF9976 niet.
Ik denk dus dat jou oude tv hier nog niet voor is gemaakt. Helaas.

Maar heeft de Wii nu ook nog DD 5.1?? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, maar met deze kabel lijkt me dat sterk... Iemand?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:49 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Met de kabel die in de startpost staat zeker niet..
Die geeft alleen een analoog stereo signaal door.
Pagina: 1