Toon posts:

windows start niet volledig op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdens opstarten loopt alles goed, incl. het laden van pers. instellingen maar alleen blijft daarna de desktop leeg (geen taakbalk, icoontjes etc, alleen achtergrond). Muis werkt wel maar dus niks om op te klikken. Via taakbeheer wel te zien dat alle programma's zijn geladen. Alle bootup opties (F8) al geprobeerd incl hrstel maar helpt niets. Ook geen HD activitiet meer daarna( PC loopt niet vast ofzo).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

bvd

Verwijderd

Heb ik ook wel eens, dat de taakbalk niet meer tevoorschijn komt. Alleen een nieuwe account aanmaken heeft baat gehad bij mij, geen idee waar het aan ligt.

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05-2025

numm!e

ttl =< 0 ms

Kan erg veel oorzaken hebben... wat is er recentelijk gewijzigd zou ik als eerste vragen.
Misschien spyware die explorer.exe onbruikbaar heeft gemaakt?

recovery FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/783820/

[ Voor 13% gewijzigd door numm!e op 05-11-2006 00:26 ]

\\reboot_the_planet

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In taakbeheer explorer.exe afsluiten en daarna starten zou weleens kunnen helpen.

ARME AOW’er

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
open taakbeheer...

zorg dat je XP cd in de drive zit...

bestand, nieuwe taak

typ hier

sfc /scannow

weet je iig dat je systeembestanden goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de tips!

Heb even gekeken in de processenlijst via taakbeheer (enige optie die het nog doet) en zie dat explorer.exe helemaal niet geladen is en ook niet meer in de C:\windows directory te vinden is??????? Heb via veilige modus/opdrachtprompt een gelijknamig bestand gekopieerd van een andere directory en terug gezet in c:\windows maar krijg nu een foutmelding dat explorer.exe een error bevat en wordt afgesloten.

Probleem zit dus denk ik wel hier (virus ofzo) maar weet iemand hoe je een goede explorer.exe kan vinden/terugzetten? Probleem is overigens spontaan opgetreden en heb wel een (redelijke) antivrus programma (NAV). Chkdsk zag geen problemen en meot de SFC optie nog proberen...

Verwijderd

Topicstarter
ok, opgeslost. explorer.exe gekopieerd uit c:\windows....\i386 en alles doet het weer!!!! nu alleen de oorzaak ff achterhalen.......

:)
Pagina: 1