Default folder locations onder Finder wijzigen ?

Pagina: 1
Acties:

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de default folder locations in Finder te wijzigen ?
Ik had graag de shortcut naar "Documtens" naar DATA\My Documents\ willen wijzigen, ik heb dat geprobeerd met folder actions, maar dat wilde niet echt lukken..

In de settings viel dit ook niet aan te passen...
Iemand enig idee ?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kaspers schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:13:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de default folder locations in Finder te wijzigen ?
Ik had graag de shortcut naar "Documtens" naar DATA\My Documents\ willen wijzigen, ik heb dat geprobeerd met folder actions, maar dat wilde niet echt lukken..

In de settings viel dit ook niet aan te passen...
Iemand enig idee ?
Bedoel je in de linkerhelft van het Finder-window (de Sidebar)? Daar kun je gewoon elke willekeurige folder heen slepen om een shortcut te maken; de originele Documents-link kun je eruit slepen zodat die verdwijnt in een 'wolkje'.

Zoef

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Of bedoel je de default locatie van de map die opent als je een nieuw Finder venster opent? Ga dan naar preferences / voorkeuren van Finder en pas op het tabblad General / Algemeen de map aan.

En als je de locatie in alle programma's wilt wijzigen naar een andere locatie (de Documents map fysiek wijzigen dus eigenlijk) dan kan je ook een symlink aanmaken in de Documents map. Even googlen geeft je denk ik zat informatie om dat voor elkaar te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door breinonline op 04-11-2006 14:37 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52
Zpottr schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:26:
Bedoel je in de linkerhelft van het Finder-window (de Sidebar)? Daar kun je gewoon elke willekeurige folder heen slepen om een shortcut te maken; de originele Documents-link kun je eruit slepen zodat die verdwijnt in een 'wolkje'.
Danku!
Ik denk vaak gewoon te moeilijk...
breinonline schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:35:
Of bedoel je de default locatie van de map die opent als je een nieuw Finder venster opent? Ga dan naar preferences / voorkeuren van Finder en pas op het tabblad General / Algemeen de map aan.

En als je de locatie in alle programma's wilt wijzigen naar een andere locatie (de Documents map fysiek wijzigen dus eigenlijk) dan kan je ook een symlink aanmaken in de Documents map. Even googlen geeft je denk ik zat informatie om dat voor elkaar te krijgen.
Ik bedoelde dus de linkerkant.
In iedergeval bedankt voor de symlink tip!

[ Voor 46% gewijzigd door Kaspers op 04-11-2006 16:39 ]