Toon posts:

Geen firewireaansluiting op mobo en PCI sloten vol, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte bordje met maar twee pci sloten en zonder firewire aansluiting. Nou zitten de twee pci sloten vol met een tv-kaart en geluidskaart. Nou zou je normaal gesproken een firewirekaartje erbij prikken maar dat kan dus niet, en de pci-e firewirekaarten zijn enorm prijzig.
Wat kan ik nu nog doen? Ik zou graag een frontpaneel willen, alleen de usb en firewire aansluitingen zijn allemaal met doorluskabels voor op je mobo of pci kaart. Ik heb al even gezocht naar een frontpaneel waarbij de usb&firewire direct worden aangestuurd, maar die heb ik helaas niet kunnen vinden. Ander moederbord kopen is geen optie, en de twee pci kaarten moeten erin blijven.
Is er nog een optie, of heb ik nu gewoon pech?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Ik denk dat je pech hebt. De enige opties die je hebt zijn:

- Geluidskaart eruit en de gigabyte onboard gebruiken
- moederbord verwisselen voor een versie met firewire

Waarom is moederbord wisselen geen optie?
/me -ErikE- vind het uitzoeken en kopen/inbouwen van een moederbord het leukste van het tweaken :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat mij de goedkoopste en makkelijkste optie lijkt is om die geluidskaart te vervangen voor een geluidskaart met firewire. Die zijn er genoeg.
Bijvoorbeeld een Creative Audigy 2 ZS.
Volgens je specs pagina heb je zelfs deze kaart :?

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2006 13:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke geluidskaart gebruik je? Mijn Creative Audigy 2 kaart heeft namelijk een firewire aan boord (intern)welke ik heb doorgelust op de aansluiting van mijn frontpanel. (CM Stacker behuizing)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
en een externe hub dan? Kan dat niet?
Ik heb een sb live, maar misschien is een nieuwe wel een optie.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:40:
Wat mij de goedkoopste en makkelijkste optie lijkt is om die geluidskaart te vervangen voor een geluidskaart met firewire. Die zijn er genoeg.
Bijvoorbeeld een Creative Audigy 2 ZS.
Volgens je specs pagina heb je zelfs deze kaart :?
Ja dit gaat om een andere pc, met alleen sb live

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 13:45 ]

Verwijderd

Ben bang dat je een van de bovenstaande dingen komt het doen. Maar wat ik mij verder afvroeg of het niet mogelijk was om een usb/firewire combo hub aan te sluiten op een usb-port, en dat je dan ook de firewire kunt gebruiken. Maar dit zal wel niet bestaan lijkt me, en ook niet mogelijk zijn...

offtopic:
De TS vroeg ook info over het aansluiten van een front-panel met van die standaard moederbord aansluitingen op een gewone firewire (6pins) port. Ik zou dit ook graag willen weten, want dan zou ik mijn front-firewire op mijn pci kaartje kunnen insteken. Ik heb al eens solderschema's proberen te vinden, maar is moeilijk te vinden... En standaard verloopkabeltje heb ik ook nog niet gevonden. Alvast bedankt...
Pagina: 1