Toon posts:

Stereo set kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen,
Ik ga binnenkort een nieuw audio systeem aanschafen voor op mijn kamer, ik heb al 2 jvc speakers (2inch tweeter, 4inch woofer).
Deze klinken goed dus wil ik ze niet wegdoen.

Deze versterker wordt het
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx416s_detailpage.jpg
5x100 wat output bij 8ohm.
188 euro excl verzendkosten

Deze speakers moeten eraan komen te hangen. (2stuks) later wil ik nog wharfdale rears en center en sub hebben.
Dus de versterker moet dit allemaal kunen aansturen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifisystems.nl/images/product_images/popup_images/244_0.jpg
Voor versterkers van 30 watt tm 150 watt 6ohm.
163 euro excl verzendkosten
Ik heb deze verkozen boven een eltax concept 400 set, (lijkt me dat deze beter klinken)

De reciever moet worden aangesloten op een dvd-videocombi (ook cd en mp3 cd's ondersteund)
en op mijn pc. Ik wil mijn jvc speakertjes voorlopig als rears gebruiken tot ik geld heb voor wharfdale rears.

En nee ik heb geen vertsnad van dit soort zaken, dus graag advies over versterkers en speakers,(eventuuel andere reciever/versterker) Zet er dan wel een type nr of link bij. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

lastig he zo lang wachten, al 3 kwartier heeft er niemand gereageerd op ouw topic.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Buiten het feit dat het bij mijn weten niet de bedoling is om advies topic te openen, en dat hier al extreem veel over te vinden is, is het natuurlijk erg belangrijk te vertellen wat je wensen zijn zoals:

Wat je budget is, of stereo of HT het belangrijkste is, wat voor muziek je er op gaat draaien etc.

Ik zou zelf een 2dehands marantzje ofzo pakken, geluid is vaak ietsje beter als pioneer, ligt je prioriteit bij HT dan is pioneer een goede keuze.

Speakers heb ik nooi gehoord, en ik ben in deze prijsklasse niet echt bekend.

Ik zou je wel willen aanraden om 2dehands te kijken, of beter nog zelfbouw.

Tevens is het advies 5 dezelfde speakers te gebruiken, of in ieder geval 5 speakers uit dezelfde serie, voor een optimaal resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:52:
lastig he zo lang wachten, al 3 kwartier heeft er niemand gereageerd op ouw topic.
Fijn dat je iets nuttigs te melden hebt,,,
Met dit soort antwoorden kom iik echt een stuk verder.

maargoed de versterker zou deze speakers aan kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 14:11 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Raad eens: ik ben zelf ook op zoek naar speakers binnen dit budget. Deze Wharfedale Diamond 9.5 zien er inderdaad erg interessant uit.

Ik heb ook nog naar de KEF iQ3 kunnen luisteren. Die zijn erg mooi. Uitstekend hoog, formidabel midden en de bass is ook erg mooi, al is het wat minder dan die van de hogere uit de iQ serie.

Verder is de Magnat Motion 1000 ook erg mooi. Heel mooie en strakke bass. Jammergenoeg is die niet meer in Nederland te koop onder de 200 euro per stuk. In Duitsland staan ze in Keulen nog voor 100 euro.

Heb je deze Wharfedale's al eens kunnen luisteren? Zo ja: hoe klinken ze?

[ Voor 6% gewijzigd door masser120 op 04-11-2006 14:25 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:02:
[...]

je kweekt irritatie door zo snel te kicken
kicken is toegestaan na 24 uur

PSN: djmurcielago

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:51

Oceria

I've been in between....

Zo te horen heb je je keuze al gemaakt, dus kunnen we je niet meer adviseren.

Als je toch echt tips wilt hebben dan hier de mijne:
  • Pin jezelf niet vast op een product. Geef jezelf een budget en luister naar verschillende apparaten
  • Luister naar de apparaten. Cijfers over vermogen en vervorming zeggen niks over hoe jij het vindt klikken!
  • Als je je speakers wilt houden, luister dan naar de mogelijke versterkers in combinatie met jouw speakers (en kabels)
  • Luidsprekers en versterkers hebben lang niet zo'n grote invloed op de kwaliteit van het geluid dan de bron. Bovendien kunnen componenten de geluidskwaliteit zoals aangeboden op CD, DVD, radio of LP alleen maar degraderen. Geef dus relatief veel uit aan de bron en minder op de eindpunten.
  • Bedenk of je echt al die features nodig hebt. Past een 7.1 set wel in je kamer en ga je er ook naar luisteren? Als je veel naar stereo opnames luistert kun je beter 500 euro aan een stereo versterker uitgeven dan aan een 7.1 THX gecertificeerde receiver.
  • Laat je niet omlullen door de verkopers. In de grotere grutters zoals RAF ed. hebben ze meestal een verkooptarget en proberen ze je naar apparaten met een hoge winstmarge, of juist naar de overjarige modellen te praten. Daar is niks mis mee, als het maar een apparaat is dat naar je zin is!
  • Koop niet iets waar je na 2 maanden spijt van hebt: luister, luister alleen, luister lang en luister naar opnames die je kent en die je mooi vindt!
Hopelijk kun je met deze tips nog wat. Veel plezier! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Ik heb een pionier x1 bt voor in de auto gekocht, nu was na 2 weken de uitgangen kapot, nu is de pionier service verplaatst naar duitsland en moest ik minimaal 5dagen en maximaal 2 weken wachten, na heel veel bellen en emailen en vertegenwoordigers opgezet kreeg ik hem na 5 weken terug. Echter was ie na terugkomst nog kapotter als toen ik hem liet opsturen (door inbouwcenter).
Ze wilde toen eerst onderzoeken wat er kapot was en door wie, ipv de klant (mij dus) voorzien van een oplossing dus met gevolg dat ik nog wel een tijdje kon wachten.

Ik ben dus overstapt naar een ander merk, (alpine)

Ik weet niet of dit apparaat ook naar duistland gaat, maar qua service moet je bij pionier niet wezen.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Waarom koop je van die enorme zuilen? Zuilen zijn toch gemaakt om meer bass te geven?
Maar doorvoor ga je binnenkort een subwoofer kopen.

Zou je niet liever wat kleinere speakers kopen?
Zou ik tenminste wel doen ivm met ruimte en het zicht.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:02:
[...]

Ja, dat kan altijd. Staat zelfs een heel stuk over in de FAQ :). Als jij dit mooi vindt klinken, is het goed.

De belangrijkste tip is: Ga zelf luisteren. De rest is persoonlijke voorkeur (zoals iemand die meer geld aan een cd speler uitgeeft dan aan luidsprekers omdat dit "de bron" is... Sja, ik ben het er hartstochtelijk mee oneens).

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 04-11-2006 14:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.