welke films speel ik af op pioneer DV-490V?

Pagina: 1
Acties:

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb mijzelf voor in de woonkamer een leuke HDMI-dvd speler gekocht, in de aanbieding bij foto klein.

Het is een Pioneer DV-490V-s geworden, ik wilde eerst voor de DV-696AV gaan, maar deze is wat duurder en heeft volgens mij als enige extra SACD ondersteuning. Dit heb ik niet echt nodig.

Ik ga deze aansluiten op mijn Samsung 40R51 tft scherm.

Ik download veel High-Definition films/series die ik voorheen op mijn pc keek. Deze HD afleveringen wil ik nu dus ook op mijn grotere Samsung scherm bekijken.

Maar wat speelt de Pioneer DV490V nu eigenlijk af (alvorens ik allerlei dvd's voor nop brand)?
Veel HD materiaal is:
  • MKV bestanden (Matroska Video)
  • Apple Quicktime HD materiaal in 720p en 1080p
  • High Definition TS bestanden in 720 p, 1080i en 1080p
Wat kan ik nu gewoon op een DVD (meerdere dvd's) branden en afspelen?
Werken Dual Layer schijfjes ook gewoon?

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 17:32

jOzh

Sweet dude!

Je hebt een dvd speler gekocht, géén HDspeler. HD materiaal kun je dus sowieso vergeten. Matroska weet ik zo even niet, ik zag dat je Pioneer wel divx kan spelen maar wat voor een codec mkv precies is weet ik niet. Misschien was het handiger geweest om dit te onderzoeken voor je de speler kocht?

Grab shell dude!

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Je kan proberen om je films te transcoden naar XviD (DivX) zodat ze op een single layer dvd passen, en misschien kan je de resolutie dan ook wel houden.
Het is onmogenlijk om een normale video-dvd (mpeg2) te authoren met een HD resolutie
[edit]
ik lees nu http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61831 en zie daar staan :
DivX Video Playback
This player plays DivX video files, like the kind you, erm, can download from the web.

I saw no problems with the DivX playback, although the disc I tried (containing a 600mb DivX file) did take a few seconds to load up. Hilariously, despite the test clip having a PAL (25fps) frame rate, it didn't have the motion issues that actual PAL DVDs showed, although the HDMI picture shift issue was still present.

Unsurprisingly, the DV-490V wouldn't play any HD DivX content.
Dus helaas alleen upscalen van SD DVD's.

[ Voor 58% gewijzigd door boiert op 04-11-2006 12:37 ]

• Allewijn
  • Niet online
Wat voor speler had ik dan moeten kopen die High Definition films via hdmi af kan spelen?
(Ik kan deze dan nml. nog terug brengen, stom van me, normaal onderzoek ik altijd alles vantevoren)

Ik heb bijv. de film 'Gladiator' in 1080p kwaliteit.
Deze is opgesplitst in 5 delen, elk 4,1 GB groot zodat ze op normale dvdtjes gebrand zouden kunnen worden. Maar zal mijn speler dit dan toch niet afspelen?????

En hou zet ik zoiets eigenlijk dan op dvd, want als ik in Nero een DVD-Video maak en dan bijvoorbeeld het TS bestand 'Gladiator.HDTV.1080p.cd1' in de map Video_TS wil zetten krijg ik de volgende melding:

"The file Gladiator.HDTV.1080p.cd1.ts is larger than 2GB and therefore cannot be stored in an ISO file system. Please use the UDF file system to write such large files. This can be done by selecting another compilation type. "

Ik kan dus (wat ik gewoon wilde) eigenlijk geen enkele 'ECHTE' High Definition film bekijken via de Pioneer DV-490V op mijn Samsung HD-tft scherm?
Want de films zijn via de pc zóóó mooi scherp, helemaal tekenfilms zoals monsters inc. die ik in HD MKV heb, maarja als ik dit alles dus eigenlijk niet stand alone af kan spelen :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Allewijn op 04-11-2006 14:20 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zet een pc bij je tv?

Overigens kijk je iets te veel naar file extenties. In de topicstart heb je het over TS en Matroska bestanden, maar dit zijn helemaal geen codecs maar container bestanden. Net als dat een .avi file ook geen codec is, maar bijvoorbeeld Xvid kan zijn met mp3 geluid.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Allewijn
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:12:
Zet een pc bij je tv?

Overigens kijk je iets te veel naar file extenties. In de topicstart heb je het over TS en Matroska bestanden, maar dit zijn helemaal geen codecs maar container bestanden. Net als dat een .avi file ook geen codec is, maar bijvoorbeeld Xvid kan zijn met mp3 geluid.
Mijn excuus, je hebt gelijk. Ik zie/zag ook door de bomen het bos ff niet meer.
Maar een pc bij mijn tv wordt de enige echte manier om op dit moment de HD films (in welk container bestand of codec dan ook) in de woonkamer te bekijken?

OF maybe een Xbox360 aanschaffen die dit soort dingen ook kan?

OF is er niet een mooi kastje dat op het netwerk aangesloten staat, dus met mijn computer in een andere kamer verbonden is en waar een afstandbediening bij zit die ik via het liefst hdmi of composiet of vga op mijn scherm in de woonkamer aansluit?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Allewijn schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:32:
En hou zet ik zoiets eigenlijk dan op dvd, want als ik in Nero een DVD-Video maak en dan bijvoorbeeld het TS bestand 'Gladiator.HDTV.1080p.cd1' in de map Video_TS wil zetten krijg ik de volgende melding:

"The file Gladiator.HDTV.1080p.cd1.ts is larger than 2GB and therefore cannot be stored in an ISO file system. Please use the UDF file system to write such large files. This can be done by selecting another compilation type. "
Je geeft het antwoord zelf al, heb je die foutmelding wel gelezen? Daar staat in waarom het niet lukt en wat je moet doen om het wel te kunnen branden ;)

Overigens moet je naast een Xbox 360 dan ook nog een de HD DVD add-on (halverwege November komt 'ie uit) kopen, ik weet niet of je HD content met omwegen (branden over meerdere DVDs) daar mee kan bekijken. Is een Media Center PC anders niet voor je? Ik geloof dat die tegenwoordig ook HDMI-uitgangen komen en anders zijn er wel DVI-D -> HDMI convertors te koop :).

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 04-11-2006 15:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

a) De Pioneer 696 kan ook maar tot 1080i aan met upscaling.
b) De XB360 zou het kunnen op 1080P maar streamen kan je vergeten dus moet je alles branden.
c) Blijkbaar geld teveel dus how about some research in een high-end AV-winkel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Allewijn
  • Niet online
Haha, tja dit was een iets te impulsieve aankoop geweest voor me!
Ik ga de dvd speler maar terug brengen...
Trouwens mijn bevindingen met de dvd speler:

Via de hdmi kabel aangesloten op mijn samsung tft scherm.
In het pioneer menu kan ik kiezen voor 576i, 576p, 720p of 1080i.
Ik vind dat ik verdomd weinig verschil zie, echt scherper worden de films niet naarmate ik de resolutie hoger zet...
Het 'upscalen' heeft weinig zichtbaar effect vindt ik, valt me tegen!

Een mediacenter pc lijkt mij de beste oplossing worden.
In de computer-kamer heb ik een Windows XP mediacenter PC staan, deze staat aangesloten op zo'n zelfde Samsung scherm als monitor. Wel in 26" ipv 40" die als tv in de woonkamer hangt.

Dit geeft een subliem plaatje met HD-films, een pc is dus het enige echte middel om HD op mijn tv te toveren.

Bedankt!

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Via de hdmi kabel aangesloten op mijn samsung tft scherm.
In het pioneer menu kan ik kiezen voor 576i, 576p, 720p of 1080i.
Ik vind dat ik verdomd weinig verschil zie, echt scherper worden de films niet naarmate ik de resolutie hoger zet...
Dat komt omdat je TV bij een niet-native resolutie alsnog gaat zitten scalen.
Daarbij komt nog dat scalen niets aan de kwalitiet toevoegt, nooit.
slechtste scenario:
dvd 576p -> dvd speler 1080i -> tv 1360x768 (p)
iets minder slecht scenario:
dvd 576p -> dvd speler 720p -> tv 1360x768 (p)
beste scenario:
dvd 576p -> dvd speler 576p -> tv 1360x768 (p)

Als je dus ooit je computer aansluit, zorg er dan voor dat je 1360x768 kiest als resolutie, dan is je tekst het scherpst en kan computer de films scalen, wat hij beter kan dan je tv.

[ Voor 22% gewijzigd door boiert op 04-11-2006 18:07 ]

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 17:32

jOzh

Sweet dude!

Een mogelijkheid naast een HTPC is iets als dit: http://www.pixelmagicsyst...a_players/hd_mediabox.htm
De PMS HD mediabox, die kan zowel HD afspelen (vanaf een zelf in te bouwen harde schijf) of streamen van je 'gewone' pc.

Grab shell dude!

Pagina: 1