Geen draadloos internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb sinds 2 dagen het probleem dat met internet verbinding steeds wegvalt. Het probleem is dat de wireless netwerk adapter hier steeds uitvalt.
Op andere computers binnen het netwerk heb ik nog wel gewoon verbinding. Het ligt dus aan de computer waar het probleem zich voor doet.
Als de netwerk adapter uitvalt (een Dell Truemobile 1300 wireless USB-adapter) kan hij niet meer aangezet worden. Als ik naar netwerkverbindingen
toe ga en daar rechtsklik op de verbinding klik en dan herstellen krijg ik: De verbinding is verbroken. En dan heb ik dus geen internet,
als het internet uitvalt is de enige oplossing de PC herstarten, dan werkt het meestal wel weer.

Als ik naar apparaat beheer ga en ga zoeken naar de wireless netwerk adapter zie ik ervoor een ! staan, er is dus iets aan de hand met
dit apparaat. Als ik naar de eigenschappen van de adapter ga kijken zie ik:

Dit apparaat start niet (code 10)

Klik op de probleemoplosser.....

Die probleemoplosser heeft me geen moer verder geholpen.

Mijn hypothese is dat er iets mis is met de drivers. Deze drivers gebruik ik nu ongeveer 4 dagen, ongeveer 4 dagen geleden heb ik Windows XP opnieuw
geinstalleerd. Maar de eerste 2 dagen werkte het internet wel goed, echter ineens zijn er problemen. Ik gebruik de drivers van de Dell site.
De driver gegevens zijn:

Leverancier: GlobeSpanVirata, INC
bestandsversie: 1.00.5

Ow, onder het schrijven van deze post heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd. Nu staat er geen ! meer voor de adapter bij apparaat beheer. Ik
heb nu alleen een nieuwe probleem, wat HEEL erg irritant is. Ik heb nu wel verbinding maar het valt ongeveer elke minuut weg, hij maakt dan meteen wel
weer verbinding ik heb alleen dan ongeveer 10 seconden geen internet....Dus eens per minuut -> verbinding valt weg -> verbinding wordt gerepareerd.
Erg beidehand dus. Ik gebruik een statisch IP-adres, misschien dat dit iets uitmaakt. Ow nee, dat maakt dus niks uit, met een dynamisch IP heb ik
hetzelfde probleem....

Ik weet het niet meer, vooral het probleem waar ik nu last van heb vind ik erg vreemd en ik heb geen idee hoe dit optelossen. Misschien hebben jullie
een tip of een oplossing voor mij? Mochten jullie aanvullende info nodig hebben dan zal ik het zo snel mogelijk geven.

Alvast bedankt!

Op moment van typen had ik even geen internet dus het bericht is getyped in kladblok, vandaar de beetje vreemd layout. :P

Verwijderd

Kan je eens proberen met een adapter uit een andere pc (gwn ffie wisselen dus)

En welke draadloze router heb je (of access point)?
En kan het misschien zijn dat je andere computers aanzienlijk dichter bij het accesspoint/router staan?
(je kan mss de signaalsterkte van je pc's eens vergelijken!)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 13:39 ]

Verwijderd

Ik heb nog niets gehoord over de draadloze encryptie. Wat voor een gebruik je en heb je die al eens verandert, en maakt dat wat uit?

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:38:
Kan je eens proberen met een adapter uit een andere pc (gwn ffie wisselen dus)

En welke draadloze router heb je (of access point)?
En kan het misschien zijn dat je andere computers aanzienlijk dichter bij het accesspoint/router staan?
(je kan mss de signaalsterkte van je pc's eens vergelijken!)
Het signaal is in ieder geval uitstekend als er internet is. En voorheen (voor de reinstall van mijn Windows) werkte alles goed. De draadloze router die ik gebruik is een Asus WL530g. Ik heb inmiddels ontdekt dat er 3 varianten van dit probleem zijn:

1. Internet werkt een hele tijd gewoon goed.
2. Internet valt elke minuut uit en repareert zich zelf weer (dus je hebt binnen 10sec weer verbinding).
3. Internet valt uit en je kan het niet meer repareren dus je moet de PC herstarten. 8)7

En ik zal eens kijken wat voor encryptie ik gebruik. Daar heb ik geen flauw idee van en ik weet ook niet waar ik dat kan vinden, maar ik ga even op onderzoek uit. :P

Hmm, zag op de site van Asus dat ik niet de laatste firmware voor mijn routertje had, dus even geupdate, zal wel nix uitmaken maar ik dacht ik meld het maar even 8)

[ Voor 7% gewijzigd door monnick op 04-11-2006 16:08 ]

Verwijderd

monnick schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:54:
En ik zal eens kijken wat voor encryptie ik gebruik. Daar heb ik geen flauw idee van en ik weet ook niet waar ik dat kan vinden, maar ik ga even op onderzoek uit. :P
Dit kun je op de webinterface van je router zien, meestal heeft deze een ip adres wat lijkt op 192.168.1.1. Ik weet niet of dit bij Asus geldt, maar ik heb wel met andere routers gewerkt die dit IP adres hebben. In de webinterface kun je ergens draadloze instellingen vinden en daar valt encryptie dan ook onder.

• monnick
  • Niet online
Inderdaad bij Asus is het ook 192.168.1.1. Ik ga naar Wireless > Interface. Daar zie ik:

WPA Encryption: TKIP
WEP Encryption: none

Bij WPA kan ik niks veranderen. WEP kan ik instellen op:

WEP-64bits
WEP-128bits

Alleen ik weet niet wat ik nu verder moet met deze gegevens? :/

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

probeer de beveiliging eens helemaal uit te zetten, misschien ligt het daaraan..

Wat misschien ook handig is om het programma Netstumbler te downloaden en de omgeving te scannen, het kan zijn dat iemand anders ook op jouw kanaal zit. Dat heb ik zelf gehad, dat stoorde ontzettend. Bij in de buurt staat standaard alles op kanaal 11 dus toen ben ik op 1 gaan zitten.

• monnick
  • Niet online
Ik heb de netwerk adapter van de computer met het probleem nu op een andere PC getest. Daar krijg ik ook geen verbinding....Ik krijg nu op beide PC's waar ik de adapter probeer:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/1705/naamloosly0.th.jpg

Ik ben nu die handleiding aan het volgen en ik zal melden of het iets opleverd. Dat NetScrumbler (ofzo), levert niks speciaals op. Dat is niet het probleem denk ik. Met een andere netwerkadapter, dus niet die het probleem geeft werkt het internet wel gewoon overal. 8)7

Ik begin inmiddels te denken dat die netwerk adapter gewoon stuk is (die Dell TrueMobile 1300) :'(

EDIT: Hmmm, het internet met die Dell TM adapter werkt nu iig wel weer na die handleiding op microsoft.com te hebben gelezen. Ben benieuwd of het vanaf nu goed werkt. :o

[ Voor 11% gewijzigd door monnick op 04-11-2006 18:28 ]

Verwijderd

Als ik dat plaatje zo zie, denk ik dat je niet wireless zeroconfig van XP zelf gebruikt, maar degene, die bij je wireless kaartje zit. Icoontje zit rechtsonder.

Schakel die eens uit en laat XP de verbinding maken. Dat werkt meestal een stuk beter :)

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:33:
Als ik dat plaatje zo zie, denk ik dat je niet wireless zeroconfig van XP zelf gebruikt, maar degene, die bij je wireless kaartje zit. Icoontje zit rechtsonder.

Schakel die eens uit en laat XP de verbinding maken. Dat werkt meestal een stuk beter :)
Die heb ik nu dus ingeschakeld. Voor zover gaat het goed, alleen voor hoelang? :X

Mocht ik weer probs hebben dan post ik hier wel weer :>

EDIT: Nou het probleem is er alweer, internet valt nu (voor zover ik kan zien) niet meer uit. Alleen het gaat nu allemaal zoooo traag. Ik download met GrabIt met 5 tot 100kb/s, normaal gaat het altijd 350kb/s. Ook webpagina's laden gaat traag. :( En speedtest.nl geeft zo'n 160kb/s aan.

En ja hoor, het internet viel weer uit! 7(8)7

Ik word hier zo langzamer hand echt wanhopig van. Misschien hier een (semi)expert die mij op IRC of MSN kan helpen? :)

EDIT2: Nu heb ik al zo'n 30min geen problemen meer! :)

[ Voor 35% gewijzigd door monnick op 04-11-2006 20:11 ]

Pagina: 1