Toon posts:

[iTunes] Muziek verplaatsen en de beoordeling behouden*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al mijn muziek onder mijn documenten staan op de "C schijf".
Nou krijg ik er een harde schijf bij en wil ik mijn documenten verplaatsen naar die andere schijf. Dus ook mijn muziek.
Ik ben nu alleen bang dat hij de beoordeling (sterren) niet vast houdt. Ook al bewaar ik de "Bibliotheek.xml" file.
In deze file verwijst hij naar: C:\Documents and Settings\Mark\Mijn documenten\Mijn muziek en als ik hem verplaats verwijst hij niet meer naar de "C schijf" en ben dus bang dat hij alles ziet als nieuw geimporteerde muziek en alle sterren weer opnieuw moet geven.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken zo dat ik al mijn mappen en sterren behoudt

Ik heb xp pro en de nieuwste Itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Als je het xml bestand opent met een texteditor zie je voor elke nummer een key staan:

code:
1
<key>Location</key><string>file://localhost/Z:/Metallica/Metallica/08%20Nothing%20Else%20Matters%20(orig.).mp3</string>

Met een simpele find en replace kun je deze string vervangen. Eerst even iTunes afsluiten, muziek verplaatsen, xml file aanpassen, iTunes starten en klaar ben je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
leon1e schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:27:
Als je het xml bestand opent met een texteditor zie je voor elke nummer een key staan:

code:
1
<key>Location</key><string>file://localhost/Z:/Metallica/Metallica/08%20Nothing%20Else%20Matters%20(orig.).mp3</string>

Met een simpele find en replace kun je deze string vervangen. Eerst even iTunes afsluiten, muziek verplaatsen, xml file aanpassen, iTunes starten en klaar ben je..
Ben benieuwd of dat werkt. Ik heb die xml file wel eens aangepast maar de iTunes library werd toen niet aangepast. Ik denk dat de xml file aan de hand van de library file wordt aangepast (bestand heet gewoon itunes library en staat in de itunes directory). Maar die file is niet plain text helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
tweak_dude schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:56:
[...]

Ben benieuwd of dat werkt. Ik heb die xml file wel eens aangepast maar de iTunes library werd toen niet aangepast. Ik denk dat de xml file aan de hand van de library file wordt aangepast (bestand heet gewoon itunes library en staat in de itunes directory). Maar die file is niet plain text helaas.
Ohjah, ik wist dat ik iets vergat O-). Je moet nadat je de xml file hebt aangepast het bestand iTunes Library.itl wegmieteren, daarna iTunes weer starten en de .xml die je net hebt aangepast weer importeren. Werkt prima, net voor de zekerheid nog getest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:19
iTunes heeft ook een functie die alle muziek in 1 mapje zet, Geavanceerd > Inhoud bibliotheek verzamelen.

Dan komt alles in het mapje dat je bij preferences hebt geset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Leon. Misschien gaat dat lukken. Nu nog even wachten op mijn nieuwe schijven.
De laatste optie van Floris zie ik niet zo zitten. Ik wil alles in mijn eigen aan gemaakte mappen bewaren. Als ik dit door Itunes laat doen krijg ik volgens mij 1 grote brij van ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:32:
Dank je Leon. Misschien gaat dat lukken. Nu nog even wachten op mijn nieuwe schijven.
De laatste optie van Floris zie ik niet zo zitten. Ik wil alles in mijn eigen aan gemaakte mappen bewaren. Als ik dit door Itunes laat doen krijg ik volgens mij 1 grote brij van ellende.
ik vind dat net de handigste feature die in iTunes zit... Hij gaat al je muziek mooi in foldertjes zetten per artiest, dan elk album een foldertje en dan mooi de nummers erin. (artiest > album > 03 liedje.mp3) dus...
iTunes past binnen een logica die wij soms vergeten: een pc moet voor ons werken, wij niet voor de pc ;-) en mijn dagen van foldertjes aanmaken etc zijn voorbij...
(en op m'n mac helemaal, want spotlight vindt toch alles meteen, 't is nog nooit zo'n rommel geweest :D nieuwe slogan: "Spotlight, brings light into the chaos" :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.jef schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:00:
[...]

ik vind dat net de handigste feature die in iTunes zit... Hij gaat al je muziek mooi in foldertjes zetten per artiest, dan elk album een foldertje en dan mooi de nummers erin. (artiest > album > 03 liedje.mp3) dus...
iTunes past binnen een logica die wij soms vergeten: een pc moet voor ons werken, wij niet voor de pc ;-) en mijn dagen van foldertjes aanmaken etc zijn voorbij...
(en op m'n mac helemaal, want spotlight vindt toch alles meteen, 't is nog nooit zo'n rommel geweest :D nieuwe slogan: "Spotlight, brings light into the chaos" :-))
En jij hebt niet alles in sub mappen zoals "Rock" "House" of "Gospel"? En als er een spatie voor de naam staat of een nummer of haakje dan zet hij dat allemaal in aparte mappen.
Als ik dan Madonna zoek kan ze op een heleboel verschillende plekken staan.
Het werkt niet voor mij. ;(
Pagina: 1