Toon posts:

pc voor website

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo eentweedrie geen topic vinden waarin mijn vraag wordt beantwoord, dus ik stel hem maar even hier.
Voor de wijk hier houd ik (op vrijwillige basis) een website bij. Nu komt er subsidiegeld beschikbaar om de websites van de probleemwijken hier in Nijmegen te professionaliseren. Een mooie gelegenheid dus om mijn gammele pc te vervangen door een supermooi, veelzijdig nieuw exemplaar dat weer een paar jaar meekan. Het gaat om hardware en software. Hardware is wat mij betreft simpel: Intel Core Duo, minstens 2 Gb intern, dikke harddisk, vette grafische kaart en minstens twee monitoren (CRT en LCD). Verder wil ik een dikke digitale camera, liefst een spiegelreflex, en een videocamera. Ik maak namelijk ook foto's en filmpjes voor de website.
Qua software wil ik, in tegenstelling tot wat nu het geval is, helemaal legit gaan. Dus: Windows XP Professional of voor mijn part Vista, Dreamweaver, etc. Maar: welke software kan ik het beste aanschaffen voor het bewerken van foto's en films? Ik denk aan fotobewerking, maar dat hoeft niet het niveau van Photoshop te hebben. Van videobewerking weet ik nog niks, tot nu toe heb ik Movie Maker erop losgelaten, dus: welke software is het meest geschikt voor het editten van videomateriaal?
Verder zijn er ongetwijfeld dingen die ik over het hoofd zie. Het is bijvoorbeeld de bedoeling dat er te zijner tijd een aantal webcams hier in de wijk wordt geïnstalleerd die live video op de website plaatsen. Verder wil ik de opgenomen filmpjes streaming aanbieden, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Deze laatste twee punten zijn op dit moment nog niet urgent, maar als iemand er al iets over kan zeggen, graag.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

BaRF

bijna kerst

je kunt het ook gewoon een game-pc noemen hoor...

videoediting: wil je veel dan Premiere, wil je het eenvoudig houden dan Studio

en als je dan toch zoveel gaat uitgeven, neem dan meteen photoshop voor de fotos he ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BaRF op 04-11-2006 08:39 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Okee, toevallig wordt het ook een prima game-pc. Het is de bedoeling, althans van mij, dat het ding bij mij thuis komt te staan, dus waarom niet. Bedoel je Pinnacle Studio? Werkt dat programma niet uitsluitend in combinatie met een Pinnacle tv-kaart?

Verwijderd

Als het is voor het bijhouden van een website en het monteren van wat videofilmpjes kan je ook met een normale 3.0 Ghz processor toe met daarbij 1 GB geheugen en een 19 inch TFT. Dit riekt naar bedrog van een subsidieregeling, want het is veel uitgebreider dan je feitelijk nodig hebt.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:57:
Dit riekt naar bedrog van een subsidieregeling, want het is veel uitgebreider dan je feitelijk nodig hebt.
Aan die indruk kan ik me ook niet onttrekken. Dikke dSLR is ook nergens voor nodig als je alleen maar foto's voor op een website maakt. Kost je al gauw €1500 voor een startsetje met wat lenzen enzo. Koop dan een goede compact; als je daar geen goede foto's mee kan maken, kun je dat ook niet met een dSLR.

Je opdracht is om de probleemwijken in beeld te brengen. Maak dan niet alle subsidie op aan onnodig speelgoed om je eigen lust te bevredigen maar doe wat nodig is en zorg dat het probleem in beeld komt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 00:37
mphilipp schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:02:
[...]

Aan die indruk kan ik me ook niet onttrekken. Dikke dSLR is ook nergens voor nodig als je alleen maar foto's voor op een website maakt. Kost je al gauw €1500 voor een startsetje met wat lenzen enzo. Koop dan een goede compact; als je daar geen goede foto's mee kan maken, kun je dat ook niet met een dSLR.

Je opdracht is om de probleemwijken in beeld te brengen. Maak dan niet alle subsidie op aan onnodig speelgoed om je eigen lust te bevredigen maar doe wat nodig is en zorg dat het probleem in beeld komt.
Amen

Modbreak:Toegevoegde waarde?

[ Voor 3% gewijzigd door André op 04-11-2006 11:09 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor het ontwikkelen van websites is een instapmodel PC meer dan voldoende. 1GB geheugen is ook meer dan voldoende en een "vette" grafische kaart ronduit onzin. Windows XP krijg je bij een nieuwe PC erbij en voor het ontwikkelen van de site zelf kun je met software als Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition prima uit te voeten en bovendien is het nog gratis ook. Voor afbeeldingen heb je Adobe Photoshop of Macromedia (tegenwoordig ook Adobe) Fireworks nodig.

Het feit dat je naar eigen zeggen van de helft van je plannen niets afweet, onderstreept alleen maar dat dit je pure verkwisting is van jouw kant. En aangezien het hier om subsidies aan probleemwijken gaat kan ik dat niet meer dan asociaal noemen.

Verdiep je in de materie, koop wat je nodig hebt en maak daarbij geen misbruik van de situatie.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Daarbij is dit niet het juiste forum om een pc samen te stellen. Ik zou eerst in de Best Buy Guides kijken op de Frontpage en daar mijn systeem uit samen stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.