Toon posts:

FSB versus AGP snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij uitleggen wat de relatie is tussen mijn fsb snelheid (400Mhz) en mijn agp snelheid 8x, ik heb een sapphire x1600pro agp 512Mb en een asus a7n8x-e deluxe mobo, met een athlon xp 3000+ processor, ik heb het idee dat de videokaart slecht presteert, ik vlieg met fsx en haal een framerate op de laagste settings van hooguit 8 Fps, iemand een oplossing ik heb trouwens 1GB (2x512MB) geheugen :|

alvast bedankt

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
FSB snelheid van 400Mhz is bij die processoren normaal en de AGP 8X is ook gewoon normaal.

Misschien kun je wat meer info geven over hoe hoog je de settings hebt staan in psx.
Om even een indicatie te geven.

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle settings op minimaal staan en Antialiasing op 2x resolutie op 1280x1024, ik vroeg me af wat de verhouding is van de fsb op de agp snelheid want de standaard settings van de videkaart zijn gpu op 500Mhz en memory op 400Mhz, moet dit normaal gesproken goed draaien of geeft dit problemen?
ik heb trouwen een 150GB maxtor harde schijf (ter info)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FSX vergt erg veel van je systeem. Hier loopt het met een schamele 20/25 FPS, met de meeste settings op medium, geen AA en op 1280x1024. Dit op een P4 3,4, 1 GB PC3200 RAm en een 6600GT. Ook op een andere PC hier met een 6800GT zelfde verhaal.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40
AGP 8x = 2 Gbyte Uplink (naar de kaart) en onthoud dat het niet heen en weer 2 Gbyte/s is, zoals dit bij PCI-E wel is.
Het grootste probleem zit hem in de processor de Athlon XP 3000+ is vooral door de FSB belemmerd in zijn werking.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik verder nog wat doen om de performance van mijn systeem op te krikken en dan met name de settings in de bios iets met geheugen of iets met de wijze waarop het geheugen met de videokaart comuniceert Agp fast write of zoiets deze staat nu op disabbled, en de videokaart overclocken heeft ook geen zin denk ik, ik vind ook dat de hardeschijf erg traag is bijvoorbeeld met opstarten van xp dan lijkt het of dat er wat in het geheugen is geladen en duurt het een paar seconden voordat de hardeschijf reageert dit is een maxtor 250Gb 16MB, kan hier nog iets verkeerds aan ingesteld zijn hij draait op udma 6 mode in xp :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FSB is 200MHz, niet 400MHz (die "400 effectief" komt doordat de bus double-pumped is. Dat verdubbelt weliswaar de bandbreedte, maar nadrukkelijk niet de snelheid :o )

AGP draait altijd gewoon op 66MHz. Dus de divider is in dit geval 3:1

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info, ik ga sparen voor het echte werk

gr klmes :')
Pagina: 1