Toon posts:

[win xp] toegang geweigerd tot gebruikers account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

[Windows XP Professional, nederlandse editie]

Ik had al enkele dagen last met XP en ik had besloten om xp opnieuw te installeren. Het installatie programma bleef echter hangen op "34 minuten resterend". Ik heb dan vannalles geprobeerd (windows op andere partieties en zo geinstalleerd) om een backup van mijn bestanden te kunnen maken. Ik geraak nu eindelijk in windows en ik kan al mijn gewone programma's wel backup'en, maar ik kan blijkbaar niet aan mijn documenten (via documents and settings / username) want daar wordt mijn toegang tot geweigerd.

Is er een manier om toch in die mappen te geraken? Het is enkel bij mijn account, waar een wachtwoord op stond. Ik héb dat wachtwoord ook wel, maar ik heb geen idee waar ik dat zou moeten/kunnen invullen. Ik kan me niet aanmelden op de juiste windows installatie omdat die een fout geeft dat er een bestand ontbreekt / corrupt is:

--
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\system32\config\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten
--

Alle hulp is welkom en bedankt om dit alleszinds al te lezen.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het geen standaard vraag zou zijn... Maar daar zat ik dus fout :).

Ik ben nu dus (op de andere pc) ingelogd op een windows account waar ik een user account met titel 'Beheerder van deze computer' ben. Is dit niveau te laag? Want als ik de foldereigenschappen open, krijg ik geen 'security' (of beveiliging) te zien. Ik kan bv wel opstarten in safe-mode en daar het Administrator acount gebruiken, maar er staat dat dat alleen in xp-home moet? Hoe geraak ik dan in 'normal mode' aan het Administrator account ?

//EDIT
Ik kan via safe-mode wel de rechten wijzigen, maar ik zou lieft in normal mode zitten omdat ik m'n data will backuppen naar externe dvd-writer / externe HDD ... En ik denk dat dat vrij moeizaam gaat gaan in safemode ( + dan nog werken op een resolutie van 600x800, met enkel een gecloned scherm ipv een windows desktop die doorloopt over m'n tweede scherm ...)

//EDIT 2
Ok, dat staat blijkbaar ook in de FAQ. Ik kan denk ik wel even verder. Bedankt voor alle hulp :).

Alvast bedankt voor je hulp :).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 13:31 ]