[USBStick] 2e partitie niet toegankelijk in windows

Pagina: 1
Acties:

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 20:18

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb vandaag een Kingston DataTraveler gekocht van 2 GB

Omdat ik graag deze stick in 2 partities opdeel (1 voor bootable linux mini distro en 1 voor algemene data) heb ik in linux de 2 GB partitie verwijderd en 2 nieuwe partities aangemaakt.

Beide partities geformatteerd als FAT16 en wat bestanden erop gezet (in linux)

Maar als ik nu de stick in mijn Windows XP machine stop krijg ik alleen toegang tot de eerste partitie?
De 1e partitie krijgt van windows netjes een schijfletter (g:) en daar kan ik van lezen en schrijven.
Bij computermanagement -> Disk Management zie ik de USB stick met daarop 2 partities (g: 488 mb, en nog een partitie van 1,44 gb zonder schijfletter) als ik die 2e partitie een schijfletter wil toekennen krijg ik de melding:
Logical Disk Manager

The operation did not complete because the partition or volume is not enabled. To enable the partition or volume, restart the computer.
Overigens kan ik niets met deze partitie doen, als ik formateren kies krijg ik dezelfde melding.

Is dit een flauwe beperking van windows ofzo? ik heb op google en GoT gezocht maar overal kom ik topics tegen van mensen die van 2 naar 1 partitie willen... ik wil juist 2 partities!

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik denk dat microsoft je probeert te straffen voor het werken met linux;)
misschien moet je het eens in windows proberen met een tool zoals partition magic oid.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 20:18

No13

/me was here

Topicstarter
Het punt is dat de partities prima erop staan, windows ziet ze ook. Maar ik kan geen schijfletter toewijzen.

Als ik alleen de orginele partitie verklein mag ik van windows ook geen nieuwe partitie maken in de vrij-gekomen ruimte

Partition Magic 8 ziet de hele stick niet (ondersteund het zowieso wel andere apparaten als HD's?)

[ Voor 18% gewijzigd door No13 op 04-11-2006 13:39 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
No13 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:03:
Partition Magic 8 ziet de hele stick niet (ondersteund het zowieso wel andere apparaten als HD's?)
PM8 niet, 7soft MP2005 wel: 0xDEADBEEF in "USB flash drive nog te redden?"

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg