Lan met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 18:44
Ik zit hier met mijn handen in haar met twee xp computers die via een crosskabel elkaar maar "beperkt" zien in het peer2peer netwerk. De foutmelding is windows is het niet geheel onbekende: LAN met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Wat ik heb geprobeerd: het op beide computers installeren van het NETbios ipx/spx protocol. En de commando's ipconfig /renew.

Nu krijg ik de foutmelding de cmd: Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Wat moet ik doen om nog een avondje onbezorgd Battlefield 2 te kunnen spelen? :) _/-\o_

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Alletwee de computers op TCP/IP, een handmatige instelling met vast IP nr geven? Bijvoorbeeld:

Computer 1: IP = 192.168.1.1, netmask = 255.255.255.0, gateway weglaten
Computer 2: IP = 192.168.1.2, netmask = 255.255.255.0, gateway weglaten

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 18:44
benoni schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 02:17:
Alletwee de computers op TCP/IP, een handmatige instelling met vast IP nr geven? Bijvoorbeeld:

Computer 1: IP = 192.168.1.1, netmask = 255.255.255.0, gateway weglaten
Computer 2: IP = 192.168.1.2, netmask = 255.255.255.0, gateway weglaten
Ga ik proberen! Post het resultaat zo.

w00t!! thanks.. om 02:17 de oplossing :)

[ Voor 5% gewijzigd door no_useforaname op 04-11-2006 02:28 ]

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En voor de archieven ook maar even de uitleg erbij:

Normaal is er op een netwerk een DHCP server die nieuwe IP-nummertjes uitdeelt, zodat een computer die op 'automatisch TCP/IP' is ingesteld een nummertje kan trekken. Meestal is het de internet router die meteen ook de DHCP service doet. Jij hebt geen router in je netwerk, dus je computers gaan zeuren dat ze geen DHCP server kunnen vinden. De oplossing is om ze niet verder te laten zoeken maar zelf een IP nummer en een bijbehorend netmasker toe te kennen :)

Een fijne avond nog! Ik ga lekker pitten :z