Beste Tweakers,
Ik zit met m'n handen in het haar betreffende het volgende probleem:
Mijn PC wil niet meer opstarten zodra ik een SATA HD aansluit. Mijn systeem blijft al hangen zodra hij een SATA HD detecteert. Tijdens de bootup zie ik dan:
RAID BIOS Setting utility 1.05_964
Primary Master: /
--> Hier blijft het systeem dan hangen en kan ik niets meer doen
Soms herkent hij de SATA disk wel maar blijft hij hangen nog voordat het windows opstartscherm verschijnt. In beide gevallen blijft het HDD LEDje branden en freezed het systeem volledig.
Als ik alleen een IDE harde schijf (of schijven) heb aangesloten is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb windows XP al opnieuw proberen te installeren met nieuwe SATA/RAID drivers op floppy. Windows setup herkende de sata HDD wel, formatteerde deze ook, maar tijdens de install bevroor het systeem weer volledig
Graag jullie hulp !
Specs:
Asrock K8S8x
AMD 64 3000+
2x 512 MB DDR
Sapphire 850XT AGP
Maxtor Diamond10 ATA 250 GB
Seagate 160 GB SATA
WD Caviar SATA 320 GB
Ik zit met m'n handen in het haar betreffende het volgende probleem:
Mijn PC wil niet meer opstarten zodra ik een SATA HD aansluit. Mijn systeem blijft al hangen zodra hij een SATA HD detecteert. Tijdens de bootup zie ik dan:
RAID BIOS Setting utility 1.05_964
Primary Master: /
--> Hier blijft het systeem dan hangen en kan ik niets meer doen
Soms herkent hij de SATA disk wel maar blijft hij hangen nog voordat het windows opstartscherm verschijnt. In beide gevallen blijft het HDD LEDje branden en freezed het systeem volledig.
Als ik alleen een IDE harde schijf (of schijven) heb aangesloten is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb windows XP al opnieuw proberen te installeren met nieuwe SATA/RAID drivers op floppy. Windows setup herkende de sata HDD wel, formatteerde deze ook, maar tijdens de install bevroor het systeem weer volledig
Graag jullie hulp !
Specs:
Asrock K8S8x
AMD 64 3000+
2x 512 MB DDR
Sapphire 850XT AGP
Maxtor Diamond10 ATA 250 GB
Seagate 160 GB SATA
WD Caviar SATA 320 GB