[SQL Server 2005] Database user securables niet onthouden?

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 19:04
Ik heb iets raars in SQL Server 2005 en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zo hoort. Soortgelijk probleem had ik in SQL Server 2000 niet.
Google en GoT en support.microsoft.com afgezocht naar termen als SQL server 2005 securables maar weinig resultaat waarmee ik verder kwam.

Wanneer ik op een SQL Server 2005 + SP1 een database heb met daarin een database user waaraan ik Securables opgeef om de rechten op de tabellen toe te passen en onderaan met OK opsla worden de rechten netjes goed opgeslagen. Echter wanneer ik weer terugkom in dit venster moet ik via de Add knop weer de tabellen van de database toevoegen om de rechten weer te zien of te wijzigen. Dit vind ik zo raar, het lijkt me toch dat wanneer ik hier rechten opgeef dat de volgende keer dat ik dit venster open deze gegevens er gewoon weer staan. :?

Is het een bug of is dit expres zo gedaan? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://urk.atspace.com/sql2005.jpg

• Urk
Kickje... :)

• Urk
Nog een kickje! :o Werkt er niemand met SQL Server 2005 ofzo...

Verwijderd

Wij werken veel met SQL 2005 maar dit probleem is bij ons niet. Heb het net even uitgeprobeert. Lijkt wel een installatie foutje. (of rare bug) overigens heb ik het geprobeerd op een SQL2005 zonder SP1