Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone Live V710

Pagina: 1
Acties:
  • 1.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze telefoon te gaan kopen. Met name de specs spreken mij erg aan.

Maar toen ik bij de Vodafone City Point vroeg welk merk dit toestel produceert konden ze me niks zeggen. Alleen dat het qua menu structuur erg op die van Samsung of LG lijkt.

Weet iemand van welk merk deze telefoon is?

http://onlinewinkel.vodafone.nl/vodafone/MVOCOPRD/Vodafone-710-UMTS-/iv710b.html?ca_id=iv710&ad_id=b&art_id=iv710b&M5PrevUrl=RHOME&ab_agid=810&M5WebArg.value=%1Fact_id=]Link naar de Vodafone website

Afbeeldingslocatie: http://onlinewinkel.vodafone.nl/image/00029/m5article/I_vf_710.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cellulartopic.com/admin/images/news/267_vodafone-710.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newsmobile.it/telefoni/news/voda710_5.jpg

De specs:

Vodafone 710 UMTS
-Geïntegreerde digitale camera (Mpixels) : 1.3
-Camera opties : foto en video
-Scherm : met 262.000 kleuren
-Intern geheugen (Mb) : 18
-Type uitbreidbaar geheugen : mini SD card
-Gesprekstijd (uren) : 2.7
-Standby tijd (uren) : 300
-UMTS
-BeeldBellen

-MMS

Entertainment
-Java TM-technologie
-MPEG speler (mp3)
-Polyfoon geluid

Verbinding
-Bluetooth
-Triband (900/1800/1900)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03

Reptile209

- gers -

't Lijkt Chinees te zijn en daarmee goedkoper dan de bekende merken :).

Zo scherp als een voetbal!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hij is van het merk 'Huawei' inderdaad.

Een erg leuk toestel, en de meest complete waarschijnlijk in de prepaidtoestellen voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb hem ook gekocht.
Vind het een erg fijn toestel, mijn vorige gsm was een een SE P900.

Ik kan alleen nergens de wap-instellingen van Vodafone vinden, alleen de mogelijkheid om ze naar je gsm toe te laten sturen, alleen staat deze er niet tussen :/
De juiste instellingen kan ik niet vinden, dus kan ik ze ook niet handmatig invoeren.

EDIT: Vodafone zelf zegt dat ik ze even moet bellen voor de instellingen, wat ik morgen dus ga doen.

[ Voor 13% gewijzigd door j86 op 21-11-2006 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ook het toestel gekocht. Bij de City Point in oss was hij uitverkocht, maar bij de Kijkshop bleek het toestel nog volop leverbaar te zijn.

De grap is, je krijgt voor €99,99 een bomvolle telefoon. Dus 1,3 MP camera met Led-Flits, uitbreidbaar geheugen (Mini-SD), Bluetooth, UMTS, MP3 speler etc etc etc. Dus wat dat betreft is ie z'n geld wel waard.

In de doos trof ik overigens iets meer aan dan ik verwacht had. Naast de oplader zit er nml ook een datakabel en een CD-Rom in. Ook een stereo headsetje mag niet ontbreken. De handleidning is opvallend duidelijk en er zit ook eens snelstartgidsje bij.

Het toestel voelt solide aan. De bovenste bedieningsknopjes zijn misschien wat onoverzichtelijk geplaatst, maar ze zijn wel duidelijk. Jammer dat ze het buitenste schermpje geen kleurenschermpje is. Maar felwit met zwarte letters is wel heel duidelijk!

Na het aanzetten duurt het ongeveer 15 seconden voor hij opgestart is. In ieder geval een stukje vlotter als mijn Nokia 6630 die ik hiervoor had. Het hoofdscherm is zoals je van een Vodafone branded GSM gewend bent...het onderste menu rood en lichte kleur. Bovenin zie je links de netwerksterkte, ernaast het G3 logo, daarnaast het Bluetoothlogo (indie hij aan staat), daar weer naast een indicator voor de Mini-SD kaart, Nog twee pictogrammetjes die te maken hebben met het profoel en uiteraard de batterij indicator.

De bediening is inderdaad gelijk aan LG, Samsung en al die andere grote merken. Je komt na het indrukjken van de menuknop meteen in het hoofdmenu met 9 pictogrammen in uiteraard de Vodafone stijl. Uiteraard ook weer goed opletten...overal zijn snelkoppelingen te vinden waardoor je heel snel online gaat. In het verleden heb ik dat al bij een SE T610 gezien.
De lettertype's zijn niet zo mooi als bij de grote merken, maar wel duidelijk leesbaar.

Jammer genoeg zijn sommige dingen een beetje omslachtig. Een SMSje sturen met T9 aan is echt even wennen. Vooral het gebruik van een punt vereist iets meer handelingen dan gewenst. Ook als je het berichtje wil verzendnen ben je wel even aan het uitzoeken hoe je je een ontvanger moet zoeken.

3g...dus beeldbellen! Mijn zwager heeft een Nokia N70...dus daarmee hebben we het even getest. Werkt redelijk...maar wel wat vertraging.

Komen we aan bij de camera. Die heeft een maximale resolutie van 1,3 MP. Je kan zelfs foto's maken van 1280px x 1024px. Helaas....ondanks de ledflits vind ik de kwaliteit erg tegenvallen. Ik heb hem nog niet in het daglicht getest...maar zelf bij een felle lamp krijg ik geen mooie foto's. Maar goed...ik heb geen GSM om er hoofdzakelijk foto's mee te kunnen maken...daarvoor gebruik ik een digitale camera.

Nog iets vreemds. In eerste instantie lijken de ringtone's slecht uit de telefoon te komen. Dus wie even een ander deuntje wil kiezen doet er verstandig aan om de telefoon dicht bij je oor te houden....zeker als je buiten bent. Maar zodra de telefoon over gaat (en hij staat in de hardste stand)...dan maakt het ding een pokkelawaai.

Aangezien ik de telefoon net een paar uur heb heb ik nog niet alles kunnen testen (wel al heel veel). Ik sluit hem straks eens aan op de computer en ga eens kijken wat de bijgeleverde software allemaal kan. Ook eens de MP3 speler testen. Ik verwacht overigens niet dezelde kwaliteit als mijn iPod Nano.Maar daar bericht ik later wel over.

Tot nu toe krijgt hij een 7-

Verwijderd

Is deze telefoon een aanrader?

Voor sinterklaar krijg ik namelijk 80 eu. Deze zijn bedoeld voor mobiele telefoon. Dus als ik zelf nog 20 erbij doe. Heb ik deze telefoon. Doe ik daar goede koop aan?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
Je weet dat sinterklaas niet bestaat? >:)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Devian schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:43:
Je weet dat sinterklaas niet bestaat? >:)
Hoezo niet? hij komt hier toch al jaren? _/-\o_

Verwijderd

Als ik iets van java installeer krijg ik vertificatie mislukt. Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 21:27 ]

Verwijderd

Nogmaals: Wanneer ik een java programma op de telefoon probeer te zetten via de bijgeleverde software en het usb snoer krijg ik de melding vertificatie mislukt.. Wat doe ik verkeerd/Wat moet anders?

Zou iemand dat asjeblieft willen vertellen.. Want verder is het voor 100 eu toch gewoon een goeie telefoon!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zal wel 'verificatie' zijn tenzij die Chinezen (of Vodafone) slechte vertalers gebruikt ;)
Het kan aan de software liggen die controleert of het bestand correct is gekopieerd of er is sprake van een certificaat dat ontbreekt (los bestandje).
Als je een .jar en een .jad hebt, dan moet je beide bestanden naar de gsm kopiëren, de .jad installeert de applet dan (hier zit info in die niet in een .jar zit).
Dit is mijn ervaring met een SE gsm (en software) :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:58:
Zal wel 'verificatie' zijn tenzij die Chinezen (of Vodafone) slechte vertalers gebruikt ;)
Het kan aan de software liggen die controleert of het bestand correct is gekopieerd of er is sprake van een certificaat dat ontbreekt (los bestandje).
Als je een .jar en een .jad hebt, dan moet je beide bestanden naar de gsm kopiëren, de .jad installeert de applet dan (hier zit info in die niet in een .jar zit).
Dit is mijn ervaring met een SE gsm (en software) :z
Sorry.. moest idd verificatie zijn. Maar als ik het op de gsm probeer te kopieeren(net zoals met mp3 dus) Dan krijg ik dat hij tegen schrijven is. Zou het als ik het jar en jad bestandje op een mini sd kaart stop wel werken? Want dan loont het de moeite om zon ding te kopen.. want ik wil deze telefoon wel graag. Maar dan wil ik ook spelletjes kunnen spelen! :>

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Weet iemand toevallig of het toetsenbord oplicht. Want hier is dat namelijk niet het geval en dan leek me nogal raar?

Verwijderd

Justifier schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:16:
Weet iemand toevallig of het toetsenbord oplicht. Want hier is dat namelijk niet het geval en dan leek me nogal raar?
Toetsenbord licht op.. Teminste bij gebruik van usb snoer..(dat is de enige keer dat ik de telefoon van zusje in de handen had.)

Edit: Heb jij ook spelletjes op je telefoon geinstalleerd? Zo ja hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 14:38 ]

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Nee nog niet. Zodra ik heb geprobeerd heb laat ik het weten.

Verwijderd

Justifier schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:42:
Nee nog niet. Zodra ik heb geprobeerd heb laat ik het weten.
Fijn!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Menu is trouwens exact gelijk aan Samsung. Misschien heeft ie ook het zelfde JAVA probleem als Samsung

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Verwijderd

Maurii schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:22:
Menu is trouwens exact gelijk aan Samsung. Misschien heeft ie ook het zelfde JAVA probleem als Samsung
En de oplossing daarvan is?

Verwijderd

Iemand al een oplossing?

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Nog een handige optie:

Zaklamp
Ga naar de camera-optie, zet de flits aan en klap de gsm dicht tijdens het maken van een foto. Op deze manier zal het lampje aan blijven staan.
Om het lampje weer uit te krijgen klap je de telefoon weer open en maak je een foto.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
Ik heb het toestel ook, en krijg er ook geen java op.
(via usb en bluetooth en sdcard niet)->geweigerd.

Vodafone klantenservice:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Volgens onze gegevens is het mogelijk om
allerlei soorten bestanden via Bluetooth te versturen, en deze worden
dan geplaatst in de map "My Files". Java-bestanden (games) worden
normaal gedownload naar de map "My Files/Games". Heeft u al eens
geprobeerd om uw eigen applicaties daarheen te verplaatsen, om te zien
of ze daar uitvoerbaar zijn?

Ook zijn mp3's met een variabele bitrate niet af te spelen kwam ik achter.

Verder fijn toestel. (ik heb er een 2gig sdkaartje in)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Pagina: 1