Systeem voor 2500 euro bij Dell,

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik kan ongeveer 2500 euro besteden aan een pc bij Dell. Nu is mijn computermannetje op vakantie en wil ik eigenlijk dit weekend mijn bestelling plaatsen, helaas is mijn kennis niet voldoende en wil ik jullie vragen of ik voor dit geld het juiste systeem heb samengesteld. Waar ik de pc voornamelijk voor ga gebruiken zijn games, surfen, fotobewerking en een beetje officewerk. Een 5.1 setje heb ik al en staat dus niet op de lijst, een verzekering is niet nodig omdat het systeem onder mijn pc-verzekering valt.

Ik heb twee systemen samengesteld, namelijk de XPS 700:

Onderdelen
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 processor (2.40GHz, 1066MHz, 4MB cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
ONDERSTEUNINGSSERVICES Premium XPS-service, 1 jaar
GEHEUGEN 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024)
HARDE SCHIJF 320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™
OPTISCH(E) STATION(S) 16X DVD+/-RW Drive
GRAFISCHE KAART DUAL 256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card
GELUIDSKAARTEN Geintegreerde 5.1 Audio with RealTek Enhanced Software
TOETSENBORD Dell Uitgebreid USB Multimedia Keyboard - US/Euro (QWERTY)
MUIS Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse with Mouse Pad
GEHEUGENKAARTLEZERS Internal 13-in-1 Media Card Reader
€ 1.980
Dell UltraSharp™ 2007WFP 20,1-inch LCD-breedbeeldflatpanel. Helderheid van 300cd/m², contrastverhouding van 800:1, responstijd van 16 ms. Zwart TCO99
€ 465

Totaal: 2.445

...........en de Dimension 9200
Onderdelen
PROCESSOR Intel® Core® 2 Duo® E6600 Processor (2.4GHz, 1066MHz, 4MB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
ONDERSTEUNINGSSERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
GEHEUGEN 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen
HARDE SCHIJF 500GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x250GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache]
OPTISCH(E) STATION(S) 16X DVD+/-RW Drive
GRAFISCHE KAART 256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card
MONITOR Dell 20" (61 cm) UltraSharp™ Breedbeeld Flat Panel - in hoogte verstelbaar (2007WFP)
GELUIDSKAARTEN Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability
TOETSENBORD Dell Basis QuietKey USB Toetsenbord - US/Euro (QWERTY)
MUIS Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse with Mouse Pad
DISKETTE-/MEDIASTATIONS Internal 13-in-1 Media Card Reader
TV-TUNERS AverMedia analoge USB 2.0 MCE tv-tuner Euro met MCE-afstandsbediening

2120 euro.

Mijn vraag: is de XPS zijn meerprijs tov de 9200 waard, zijn er dingen die beter, anders kunnen bij Dell binnen mijn budget??

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik zie even niet eignelijk waarom die xps nou duurder is?..Mja tis ook al laat, zal maar gaan slapen.

Btw voor dit geld kan je bij een gangbare pcboer een veel beter systeem samen stellen, maarja het is wat je zelf wilt he.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Veel en veelste duur die systemen. Tip: lees je in over wat er allemaal te krijgen is (Pricewatch voor de beste prijzen) en lees reviews en benchmarks. Zet niet zomaar wat in elkaar zonder er verstand van te hebben, want dan loop je dus de kans zoals in dit geval om veel geld te betalen voor een systeem wat veel goedkoper had gekunt.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 16:14
Bij de XPS zit een 500 euro dure monitor, bij de dimension niet :P ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bij de XPS betaal je meer voor de naam, het is een soort power-user of gamers-achtig iets. Bijvoorbeeld wanneer je een tennisbal op de trekhaak doet van je auto, heb je de sportuitvoering. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Bep De Bouwer
Ik weet dat het goedkoper kan, maar het is een soort compensatie voor overuren en daarom ben ik gebonden aan Dell.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat bedoel je met compensatie aan overuren?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 06:38

Appie

F1RST Racing

Zelf heb ik ook sinds een week de 9200. Imo wat het prijsverschil uitmaakt tussen de XPS en de 9200 is dat de 9200 incl. scherm komt en de XPS niet. Tevens (afleidend van de geintregreerde geluidskaart) zit er ook een verschillend moederbord in. Met het moederbord van de 9200 kun je niet overclocken, althans bios gewijs. De 9200 is gericht op een compleet stabiel systeem omdat deze als doelgroep 'small business' heeft itt de XPS die als doelgroep gamers heeft. Tel daarbij op de kast de XPS meer naar de laatste doelgroep gericht is en de 9200 een meer standaardkast heeft (Naja standaard - hij bevalt mij goed en is zeer stil en van hoogwaardig materiaal gemaakt).

Imo zou ik gewoon voor de 9200 gaan zoals je zelf al opgevallen is zijn de configuraties aan elkaar gelijk - waarom dan per se voor de XPS gaan? Mocht je overclocken als optie hebben dan zou ik even verder zoeken of met de XPS overclocken tot een mogelijkheid behoort.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Bep De Bouwer
Krijg gemaakte overuren in 'natura' uitbetaald....

Mijn overclockskills zijn nihil....... geen issue dus. ;)

Grafische kaart van XPS is dual.

[ Voor 51% gewijzigd door Bep De Bouwer op 04-11-2006 00:50 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 06:38

Appie

F1RST Racing

snugger schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:47:
Krijg gemaakte overuren in 'natura' uitbetaald....

Mijn overclockskills zijn nihil....... geen issue dus. ;)

Grafische kaart van XPS is dual.
Ah ok, even overeen gelezen (krijg je met alles CAPS). Enfin het bevestigd dus wel wat ik eerder zei: het moederbord is in ieder geval verschillend.
De 9200 heeft een 1x 16xPCI-E en dus ook niet uitbreidbaar met een 2e videokaart. Je zou evt de 1GB 7950GTX kunnen overwegen (indien je de financiele speelruimte hebt - dit zou overigens wel de prijs wat meer gelijk trekken, maar qua grafische prestaties overtref je de dual 7900GS hiermee).

Overigens zou je het wijzigen van je scherm ook nog kunnen overwegen mocht je qua prijs eroverheen gaan.: de Dell E207WFP 20-inch is vrijwel gelijk aan de 2007WFP - er zitten alleen geen aansluitingen op voor S-video en Composiet itt de 2007WFP (zie hier voor een vergelijking van de 2 schermen.) Ikzelf heb de 2007WFP en het is een retefijn schermpje.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie op 04-11-2006 01:23 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 16:05
en bel dell op, kan vaak nog het nodige van de prijs af (zeker als je accesoires bestelt)

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 22:21
ik ben zelf in het bezit van een XPS 420 desktop en heb deze verkregen via een soort gelijke procedure zoals de Topic-starter.

Let op!
Indien je bij Dell besteld (zakelijk) begrijp dan wel dat het consumenten recht op het systeem niet van toepassing is (consument heeft recht op 2 jaar garantie ook al levert Dell er maar 1 standaard bij).

Samen met de accountmanager heb ik gewoon gekeken wat er mogelijk was, hij heeft wat met de korting gespeeld en uiteindelijk was ik flink voordelig uit. (BR brander, Physix kaartje, etc etc)
Heb gekozen voor Dell omdat ik het zelfbouw gebeuren nu wel zat ben. (ook een vriend van mij had de nodige problemen met zijn zelfbouw systeem)

Bellen is altijd verstandig!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:27
En dat was meteen de enige reden om een topic van exact 2 jaar oud te kicken?

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 22:21
The Realone schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:54:
En dat was meteen de enige reden om een topic van exact 2 jaar oud te kicken?
oeps, was aan het zoeken en dacht de filter toegepast te hebben (0-100 dagen oud) :X

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
...

* GENETX pakt de schop
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.