Toon posts:

Freecom 250GB external, monotome bromtoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit sinds een maand of 4 nu een Freecom 250GB externe HD (t.i deze was in de aanbieding bij zowel mm / dynabyte 99,-)

Bij aankoop gaf de verkoper al aan dat ik de garantie van 2jaar, zeer waarschijnlijk wel nodig zou hebben - ik persoonlijk heb zoiets van, je moet ook een beetje geluk hebben met die dingen - met een HD weet je het nooit. Dus heb ik toen besloten om zo'n ding mee te nemen :9

De performance van het apparaat is goed, rond de 23/24MB transfer rate. Heb de resultaten van HD-tune bekeken en dat zag er allemaal wel goed uit (kan nu even geen screenshot posten, vriend van me zit een dvd te kijken dit op dat ding staat..) afain, het apparaat produceerd sinds een maand of 2 een beetje een irritant monotoom/ val in slaap geluid... om de seconde hoor je een brom van een seconde (niet hard, maar wel hoorbaar binnen 1,5m afstand)... dit gaat dus al een paar maanden zo.

______----------______----------______ oftewel w00m--------- w00m.. :D
1s > 2s > 3s > 4s > 5s

Ik zou bijna denken dat de platters heel licht uit balans zijn, dit geluid word niet onderbroken bij lees/schrijf activiteit. Maar ik maak me er toch een beetje zorgen om, gezien de data die er op staat.
Maak ik mij terecht zorgen, en is het verstandig om contact hier over op te nemen met Freecom?

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje..

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan het zijn dat hij actief gekoeld wordt? Op mijn werk hebben we ook een externe schijf staan van Freecom welke ook alles behalfe stil is. Een brom toon kan ik het niet echt noemen, maar hij is duidelijk hoorbaar en dat volgens mij door actieve koeling.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Nee want mijn schijf word passief gekoeld, via de alu. behuzing.

Verwijderd

Het kan ook de behuizing zijn die resoneert en die hoeft niet perso konstant te zijn. Knutsel eens wat met de behuizing, leg hem eens, na uischakling op zijn kant of ondersteboven en kijk dan of hij het nog eens doet. Ik heb zelf een externe Lacie schijf, Porsche model, en die resoneerde ook. Beetje wrikken aan de behuizing en het was opgelost.

Integenstelling tot de WD exterene schijven, de Pro Book serie, die heeft in de externe behuizing een 2de behuizing, waardoor de schijf geen kontakt met de buiten behuizing, waardoor je hier geen last van hebt. Tevens is de hardware daarin wat beter, want de schijven schakelen automatisch aan/uit bij opstarten en afsluiten, wat ik zelf wel prettig vind :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf op z'n zij gezet, waarna ik nog steeds met het zelfde probleem te kampen had.
Vervolgens heb ik op de bovenkant rubber voetjes geplakt (die torentjes, die in die zakjes met zo'n 300.. 'pc' schroefjes zitten) en de schijf omgedraait, hij staat nu al een tijdje ondersteboven. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost..

Ik kan er verder niet aan knutsellen zonder de garantie te verliezen, nu vraak ik mij af.. wat kan ik nu van FREECOM verwachten..

als ik nadat ik mijn verhaal heb verteld te horen krijg 'maar hij doet het toch gewoon goed' :')
heb ik dan nog iets waar ik me op kan beroepen?

-edit: toevoeging, ik heb dus echt het idee dat het apparaat ieder moment flink hard kan 'crashoren'..
en begin dus maar alvast met volledig backuppen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog een, alleen dan vele malen subtieler ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je toevallig een dergelijke behuizing als deze, klik linkje ;) : http://hd.nl/images/22977.gif Deze model gebruiken wij ook op het werk en het zijn inderdaad vrij luidruchtige dingen. Net wat jezegt een momtome bromtoon.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een ander model:
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00007593.jpg

alleen dan in 250GB uitvoering..
Pagina: 1