Koeling P4 afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 11:07

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Ik heb een best wel groot probleem met mijn koeling van de PC
Nadat ik een 2e hands systeem heb gekocht met een P4 2.8 GHz op een MSI Mobo had ik tijdens het gamen een beetje last van uitval door oververhitting. Nu heb ik vanavond gekeken en het blijkt dat er een oortje van de koeler montage is afgebroken.
Aan de koeler zitten een soort haken waarmee hij achter de oogjes van de steun/voet op het moederbord klemt. Een van die oogjes is dus afgebroken waardoor de koeler niet meer 100% aanligt.
Ik heb het eerst opgelost met tyrips alleen wil ik graag weten of de voet op het moederbord ook te vervangen is en of een computerwinkel die ook verkoopt. Dit is geen warez request maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is.
Als iemand ervaring hiermee heeft of een idee dan hoor ik het heel graag!! _/-\o_

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

lol, 'warez request' :P

Ga naar een goede computerboer, die heeft vast wel een defect Pentium4 socket478 moederbord liggen. Meestal mag je 'm gratis meenemen, of betaal je een kleinigheid... :)

Daar kun je de 'retention-clip' zo vanaf slopen. Met een priem kun je aan de achterzijde de witte dopjes eruit drukken.

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2006 23:08 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 16:36
Ik snap er niet echt veel van wat je bedoelt. (welk deel je wilt vervangen) Misschien kun je er even een fototje van schieten, dan wordt het heel wat duidelijker.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10
Als de voet van je processor op het moederbord is afgebroken, heb je best wel een probleem. Dan moet je je moederbord vervangen. Hier ga ik vanuit omdat je het over het haakje voor je cooler hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

Thandor

SilverStreak

Waarom zou een stukje plastic een warez request zijn?

Afijn, als ik het zo hoor gaat het om een S478 moederbord (vermeld die specs eens! ;)) met een koeler die gebruikt maakt van het retention bracket op het moederbord. Die retention bracket is dus stuk als ik het verhaal goed opvat?

Kijk eens bij de Tweakers.net - Vraag & Aanbod voor een tweede hands retention bracket. Andere optie is een oud (evt. kapot) moederbord kopen met een goede retention bracket :)

Salland Automatisering heeft deze brackets ook. Je kunt ze vinden bij 'Moederborden' - 'Moederbord accessoires'.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 03-11-2006 23:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die socket op het mainboard is niet te vervangen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn dat gewoon vervangbare rekjes die je los kunt kopen (itt bijv. socket A moederborden waar die bevestigingen vast op het moederbord zitten).

Zo'n ding moet je ws. hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/3724.jpg
Een retention bracket

Denkd at de computerboer die ook wel heeft liggen. Hoef je ook niet meteen een nieuw moederbord halen zoals prutz0r beweert.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

joopv schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:08:
Die socket op het mainboard is niet te vervangen.
De socket niet, de bracket wel. En die bracket breekt nog wel eens af.

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33824 is misschien wel handig voor de TS (en ja, dat is een verkapt ik heb er nog wel eentje voro je liggen ;))

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Bij ons komen genoeg klanten waar die brackets afbreken..
Ze zijn simpel te vervangen. Als ik jou was zou ik even langs je locale pc boer gaan en vragen of ze nog een bracket of eventueel oud moederbord hebben liggen.
offtopic:
Als je voortaan wat typed. Probeer het dan eerst in je tekstverwerken te doen. Het is vrij moeilijk leesbaar en je haalt dan makkelijk de fouten eruit.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:10:
[...]

De socket niet, de bracket wel. En die bracket breekt nog wel eens af.

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33824 is misschien wel handig voor de TS (en ja, dat is een verkapt ik heb er nog wel eentje voro je liggen ;))
€7,50 tweedehands, terwijl zo'n ding bij Salland Automatisering iets meer dan 3 euro kost. Die van jou zijn dan zeker heeeeeele goede? :P

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:31

mace

Sapere Aude

Ik heb die dingen zat zien liggen bij de lokale computerboer.
Je kan ook nog overwegen om een zalman achtige koeler te kopen want die gebruiken die bracket niet.

offtopic:
leuk voor als de oude kapot is
Made my day :D
Ah, memories
Palomar schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:30:
[...]

€7,50 tweedehands, terwijl zo'n ding bij Salland Automatisering iets meer dan 3 euro kost. Die van jou zijn dan zeker heeeeeele goede? :P
Natte-vinger-prijzen®

[ Voor 71% gewijzigd door mace op 03-11-2006 23:32 ]

Pagina: 1