Toon posts:

atx powerup omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Computer moet met een hoofdschakelaar ingeschakeld kunnen worden, de softpowerdown houdt dit tegen bij de atx moederborden die we gebruiken.
We zoeken een oplossing voor een ATX moederbord.
Iemand suggesties?

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Dit is meestal in te stellen in de BIOS, zoniet dan even met nieuwste flashen en als het dan nog niet werkt.. Dan kan je het wel schudden softwarematig betreft.

Magnat ( www.magnat.demon.nl )

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
1: De pinnetjes voor het powerup kortsluiten? Dit doe je nl ook wanneer je op het aan-knopje drukt. Alleen dan moet ook wel helemaal de stroom eraf als hij uit moet.

2: In je bios kan je soms intellen wat de pc na AC powerloss moet doen. Als je dit op poweron zet gaat hij aan als de stroom weer terug is.

Verwijderd

Topicstarter
bios is geen optie, in ieder geval niet deze bios.

pinnetjes kortsluiten ook niet want het moet 1 enkel signaaltje zijn anders gaat hij na een paar seconden weer uit

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Gewoon aan laten staan en een koe erop loslaten.

PSN: mug_8pm

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ben er niet helemaal uit of ik je probleem snap, maar ik had een kast met een verkeerde schakelaar en bijv. de reset knop werkt prima.

tijd voor verandering.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

tweakerbee

dus..?

Je MOET een bios update vinden die er wel support voor heeft! Of gaat het om een groot netwerk. Dat wordt een klotewerkje >:)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

van de voeding moet je d8 ik de groene en de zwarte draad kortsluiten, dan zal ie het altijd blijven doen totdat je de hooftschakelaar omzet.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank,

Dit was de oplossing!!!!!!!!!
=)

Thanx Rembo voor de oplossing en de rest voor het meedenken.

Verwijderd

:) :)
Graag gedaan hoor! :)
Pagina: 1