Problemen met software router

Pagina: 1
Acties:

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Zit bij Casema in Utrecht met een kabelmodem (Com 21 met PPoE protocol).

Op server-pc staat W2000 Prof met ICS (2 nics). Werkt verder goed, alleen... Sommige sites worden wel goed geladen op de clients, sommigen ook weer niet.

Bijv. xs4all.nl laadt nauwelijks op de clients en www.planet.nl verschijnt zonder problemen op de client.

Vaag is juist dat de server-pc ALLE pagina's zonder problemen kan oproepen. Heb ook al proggies geprobeerd zoals Sygate en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Winroute Pro blokkeert op de server al het TCP IP verkeer en is dus ook geen optie.

Ik denk dat het probleem zit in de DNS-server routing, maar weet het niet zeker. Iemand suggesties??? Thx!

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het probleem moet liggen tussen de verbinding van je workstation en de server, aangezien de server probleemloos kan internetten.

Je zegt zelf dat het aan de DNS kan liggen, heb je de DNS al nagecheckt?

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Yep, heb alles ge-checked. DNS ge-disabled, DNS in de vorm van het server ip ingevuld en de DNS rechtstreeks van m'n provider ingevuld. Maakte geen verschil.

Even terzijde: wat moet ik eigenlijk wel bij de clients invullen bij DNS? Of moet ik de DNS forwarding gebruiken van de server?

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Kan het zijn dat er ergens een filter-proces plaatsvindt waardoor bepaalde pagina's niet doorkomen op mijn client pc's? En zo ja, heeft Crashema dat dan met opzet gedaan of ligt het aan mijn lokale netwerk? :?