Extreem trage CPU icm. moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Ik had een goedwerkend systeem, omdat ik een andere videokaart wilde moest er een ander moederbord + videokaart komen. (Dit is het enige wat ik vervangen heb)

Nu heb ik echter het probleem dat de PC niet vooruit te branden is, niet op de oude XP installatie en niet met een verse. Volgens Everest en Sisoft Sandra ligt het probleem bij de CPU, deze presteerd als een Duron 1800 volgens deze programma's.

De andere snelheden (HDD en RAM() zijn wel goed, de CPU draait ook op 2400Mhz (Athlon64 X2 4600+) Cool 'n Quiet staat uit.

Overige specs:

Asus A8N SLI premium
Athlon64 X2 4600+
2x1GB PC3200 (Twinmos, werkte perfect icm. Nforce 3 moederbordje wat ik had)

Iemand een idee? Kan dit aan het moederbord liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door vassago op 03-11-2006 21:48 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het probleem wel eens bij de drivers zou kunnen liggen. Zou ff voor alles de nieuwste downloaden van de site van de fabrikanten.

• vassago
Ik heb het op 2 verschillende windows installaties, compleet met de nieuwste drivers dus dat denk ik helaas niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je ook een CPU driver er op gezet ? Bij mij laptop had ik die nodig voor de juiste prestaties. Hoe het verder precies zit weet ik niet want ik heb nu een Intel CPU in mijn desktop zitten.

Kijk anders ff op de site van AMD of er wat staat.

• vassago
Heb er nu een ander moederbord in gezet en het werkt weer als een zonnetje.

Andere moederbord zal wel stuk zijn, alleen heb ik er nog nooit van gehoord dat hij dan wel goed werkt op de snelheid na. |:(

Verwijderd

vassago schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:48:
Heb er nu een ander moederbord in gezet en het werkt weer als een zonnetje.

Andere moederbord zal wel stuk zijn, alleen heb ik er nog nooit van gehoord dat hij dan wel goed werkt op de snelheid na. |:(
Heb je al gekeken naar lekkende condensators ofzo???
En ja...als het met dat andere moederbord wel goed werkt...dan is dit gewoon een kwestie van RMA ;)

• vassago
Nee, niet echt naar gekeken. Moederbord is nieuw :)
Pagina: 1