Toon posts:

acer aspire T120E opnieuw instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met een pc zoals in de titel staat weergegeven.

de pc is ruim 1 jaar en 3 maanden oud. er zit bij de pc geen cd-rom maar ik heb gehoord dat je de pc helemaal opnieuw kan instaleren door een verborgen partitie te openen van de schijf en daarna windows te instaleren (XP).

Ik kan niet in windows zelf komen want als ik op een gebruiker druk (heb op dit moment 5 accounts) komt hij bij een scherm waar ik mijn ingestelde achtergrond kom maar er verschijnt helemaal niets!
Hoe moet ik deze pc opnieuw instaleren en waar moet ik op klikken als ik de pc opnieuw opstart?

Bij het opstarten staat er:
del enter setup
F12 Boot menu

en daarna komt er te staan:

Verifying DMI Pool Data
Boot from CD...

alle gegevens die erop staan mogen verloren gaan maar ik wil bij het opnieuw instaleren de harde schijf in 2 partities opdelen die ik kan gebruiken!

ps
ik kan ook in het veilige modus opdrachtenpromt komen: CMD.exe daar staat:

C:\Documents and settings\administrator>_

er zat echt geen cd-rom bij de pc: gekocht bij de mediamarkt

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wellicht kun je, wanneer je op 1 van je accounts inlogt, wl de explorer starten.
Doe dit via CTRL-ALT-DEL, en kies start vervolgens via "nieuwe taak" explorer.exe

Wat je herinstall betreft... Wellicht helpt de documentatie je daarmee verder, of de site van Acer?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:27:
Wellicht kun je, wanneer je op 1 van je accounts inlogt, wl de explorer starten.
Doe dit via CTRL-ALT-DEL, en kies start vervolgens via "nieuwe taak" explorer.exe

Wat je herinstall betreft... Wellicht helpt de documentatie je daarmee verder, of de site van Acer?
nee, er staat na het starten niets! en met ctr-alt-del lukt het HET WEL!!! wat moet ik dan kiezen bij nieuwe taak?. in de documentatie en op de acersite is niet veel te vinden:S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 21:53 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:01
Je kunt bij de windows installatie gewoon je partities verwijderen, en 1 partitie aanmaken om Windows op te installeren. Je geeft dan de gewenste grootte aan, en dan blijft er een ongepartitioneerde ruimte achter. Dit kun je partitioneren met Schijfbeheer in Windows zelf.

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:48:
Je kunt bij de windows installatie gewoon je partities verwijderen, en 1 partitie aanmaken om Windows op te installeren. Je geeft dan de gewenste grootte aan, en dan blijft er een ongepartitioneerde ruimte achter. Dit kun je partitioneren met Schijfbeheer in Windows zelf.
maar dat kan pas als ik windows opnieuw kan instaleren en dat lukt nog niet?

Ik kan de taakbeheer wel openen!. wat kan ik daar mee?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
Wat is het probleem nou precies? Dat de PC/Laptop niet van CD wil booten? Dat kan liggen aan de CD (niet bootable bijv.)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gewoon opstarten met Ctrl + Alt + F10/F9/F11. Dan start de geautomatiseerde recoverypartitie tijdens boot! Kan ook iets met shift zijn en 1 van die 3 F toetsen... ff proberen maar het werkt wel ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Ik dit probleem ook gehad. Kon ook niet in dat bootmenu komen. Heb dan toevallig ubuntu geinstalleerd met de grub bootmenu. En voila daar stond mijn recovery partitie.
Windows opnieuw geinstalleerd (met dual boot ubuntu)

Als je wilt opnieuw installeren heb je je recovery password nodig (indien ingesteld) !

[ Voor 3% gewijzigd door software op 03-11-2006 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:47:
Gewoon opstarten met Ctrl + Alt + F10/F9/F11. Dan start de geautomatiseerde recoverypartitie tijdens boot! Kan ook iets met shift zijn en 1 van die 3 F toetsen... ff proberen maar het werkt wel ;)
Ik heb geen cd-rom gekregen dus dat is het grootste probleem! maar als het goed is kan het van een verborgen partitie worden geboot maar hoe kom ik daar!

kan nu wel in het bootmenu komen!

voor harddisk staat een plusje

er staat nl:

==select a Boot First device==
Floppy
LS120
+Hard disk
CDROM
ZIP
USB-FDD
USB-ZIP
USB-CDROM
USB-HDD
LAN

als ik op Hard disk klik staat er:

P.M. WDC WD1600BB--22G
Bootable Add-in Cards

kan ik hier dat recoverypartitie openen?

edit: hmm, nee, hij zegt dan dat windows niet gestart kan worden blablabla en met alle andere functies ook :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 07:32 ]

• software
Volgens de acer handleiding
Ga in de bios (F2)
1) Kijk of dat Acer disk-to-disk recovery enable is
2) Let op dat D2D Recovery settings in de Main enabled is.
3) Ga uit de bios. Systeem gaat rebooten
4)Wanneer Acer logo getoond wordt druk op ALT + F10 tegelijktijd
5) Volg de instructies op het scherm

[ Voor 4% gewijzigd door software op 04-11-2006 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
software schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:30:
Volgens de acer handleiding
Ga in de bios (F2)
1) Kijk of dat Acer disk-to-disk recovery enable is
2) Let op dat D2D Recovery settings in de Main enabled is.
3) Ga uit de bios. Systeem gaat rebooten
4)Wanneer Acer logo getoond wordt druk op ALT + F10 tegelijktijd
5) Volg de instructies op het scherm
maar er gebeurt al niets bij F2 :o :'(

• software
Kan je in de bios geraken ?
Probeer delete key of F10 of F12
En volg dan de stappen hierboven

[ Voor 21% gewijzigd door software op 04-11-2006 16:44 ]

Pagina: 1