Harde schijf delen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Okay, dit is het probleem:

Ik heb via Netwerkomgeving -> eigenschappen Bestands en printerdeling bestanden delen aangezet.

Vervolgens heb ik m'n harde schijf aangeklikt en gedeelt, volledig.

Maar wanneer ik de zaak opnieuw opstart zie ik op andere pc's in het netwerk geen harde schijf.

Wat is het probleem?

Verwijderd

waarschijnlijk een beetje overbodige vraag, maar is dit op die andere pc's ook gedaan?
Anders zul je weinig zien van die andere pc's, alleen zullen zij dan jou wel kunnen zien

edit:

uhm, of bedoel je dat je VANAF andere PC's geen harde schijf ziet?
in dat geval, heb ik niets gezegd

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hoewel ik niet denk dat je dat gedaan hebt, kun je een harde schijf 'onzichtbaar' maken door een '$'-teken er achter te voegen...

dus als de schijf op de andere pc als C$ geshared is, kun je door \\anderepcnaam\C$ in te typen aan de overkant, op de schijf komen, maar als je de inhoud van die pc met nentwerkomgeving bekijkt, zie je niets...

Trouwens staan je adressen wel goed (IP e.d.)

Cogito Ergo Credo

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm kijk je wel naar de goede computer?
Hoe jij het beschrijft lijkt het wel of je op elke computer een HD extra automatisch erbij krijgt... :P

Kijk anders ook ff lokaal of je hem ziet (dus lokaal via networkneighborhood of netwerkomgeving)

Als het netwerk het goed doet doe je anders toch iets verkeerd :)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Timmey
  • Niet online
Ik ben al weer wat verder :)

Als ik op netwerkomgeving dubbelklik en vervolgens op volledig netwerk zegt ie dat hij geen toegang kan krijgen tot het netwerk/dat ie het netwerk niet kan doorzoeken.

Erg vaag aangezien ik wel alle pc's kan pingen en ook games spelen is no problem :?

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Zitten ze wel op dezelfde werkgroep?? Zijn andere pc's ook aangemeld / hebben ze wel schijven gedeeld?

• Angelfire
  • Laatst online: 24-08 21:16

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

ff netbui (of zoiets is nog vroeg) aanzetten.

I play my enemies like a game of chess...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Of anders kun je ook nog:
NET USE X: \\ipadres\sharenaam

X is natuurlijk te vervangen door een willekeurige beschikbare driveletter.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Timmey
  • Niet online
Okay, problem solved.

Bij het aanmelden bij microsoft netwerken ramde ik altijd op escape, maar dat moet dus ok zijn |:(
Pagina: 1