[MySQL] Stored procedure meer select's

Pagina: 1
Acties:

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
Ik heb een stored procedure gemaakt met 2 SELECT query's erin, maar hij laat alleen het restultaat van de eerste query zien, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ze beide toont? Ik krijg het niet voor elkaar.

code:
1
2
3
4
5
CREATE PROCEDURE `list`()
BEGIN
   SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id = 1;
   SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id = 2;  
END$$

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id=1 or owner_id=2???

Want een SP kan maar 1 resultaat tonen, dus hij draait 2 query's maar het 2e resultaat overschijft het 1e resultaat. Dus of herschrijf je query of maak er 2 SP's van...

Alhoewel ik hopp dat dit alleen maar voorbeeld code is, want dit zie ik niet echt als een zinnige SP.

• RickyHeijnen
Nouja de code was eerst een stuk uitgebreider, maar na eens vanaf de bodem te testen kwam ik ereacher dat zelfs dit niet werkt zo. De code die ik gepost heb is dus inderdaad een testcode.

De verschillende SELECT queries zitten in een loop, dus aparte SP's maken is geen oplossing.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Gomez12 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:21:
SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id=1 or owner_id=2???

Want een SP kan maar 1 resultaat tonen, dus hij draait 2 query's maar het 2e resultaat overschijft het 1e resultaat. Dus of herschrijf je query of maak er 2 SP's van...
Wat is dat nou weer voor onzin :? Sinds wanneer kan een SP maar 1 resultaat tonen? Ook bij MySQL is het gewoon mogelijk om multiple resultsets terug te krijgen uit je SP.

Ontopic:
Maar hoe voer je die query uit? Gebruik je daar een speciale tool voor? Wordt MySQL nog gebruik in cominatie met een bepaalde ontwikkelomgeving?

• RickyHeijnen
Ik test het via mijn MySQL Client... gewoon rechtstreeks vanuit de GUI en die geeft maar 1 resultaat terug, die van de eerste query....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry hoor, maar wat heb je nu zelf al geprobeerd en wat lukte daar niet mee? De queries die je nu geeft zijn erg eenvoudig samen te voegen zodat er voor de SP maar 1 query overblijft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zoetericky schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:09:
Ik heb een stored procedure gemaakt met 2 SELECT query's erin, maar hij laat alleen het restultaat van de eerste query zien, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ze beide toont? Ik krijg het niet voor elkaar.

code:
1
2
3
4
5
CREATE PROCEDURE `list`()
BEGIN
   SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id = 1;
   SELECT sld,tld FROM domain WHERE owner_id = 2;  
END$$
Door een UNION tussen de query's te zetten in combinatie met een ORDER BY, of
code:
1
WHERE owner_id IN (1,2)

te gebruiken combineer je de uitkomsten van de twee query's.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 20:47
zoetericky schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:20:
Ik test het via mijn MySQL Client... gewoon rechtstreeks vanuit de GUI en die geeft maar 1 resultaat terug, die van de eerste query....
Als je met MySQL Client het programma van EngInSite bedoelt dan is het programma het probleem. Die geeft altijd maar 1 result set terug. Probeer het maar eens in de command line client die bij mysql zit, dan krijg je wel 2 result sets terug.
Pagina: 1