Toon posts:

Mijn computer verbindt gek genoeg niet met het internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik typ dit bericht op een computer die aangesloten zit bij UPC. Ik heb net een computer van een vriend gekocht die ik ook even op het internet wou aansluiten. Het is een Athlon Sempron bak met Windows XP Professional met een integrated netwerk- en geluidskaart. Toen ik de netwerkkabel in de computer stak en ik IE opstartte kon ik geen internetpagina's bekijken. Ik vroeg me af of ik software mistte maar die vriend van me zei dat het gewoon zou moeten werken. De modem geeft ook geen rare melding aan (alle lampjes met uitzondering van het "message" lampje branden gewoon) en Windows geeft zelfs aan dat het pakketjes ontvangt en dat er dus wel een verbinding bestaat. Toch kan ik geen internetpagina's bezoeken. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb je automatisch of statisch ip ingesteld?

start je modem eens opnieuw op

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 20:59

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Sluit die 'nieuwe' PC eens direct aan op je modem, zet je modem eens 30 Seconden uit, en probeer het dan eens opnieuw?

Als dit niet de oplossing is, dna moet je toch wel wat meer informatie geven over hoe je netwerk (if any...) in elkaar zit! (Zoals bijvoorbeeld: Wat voor modem je gebruikt...!)

[ Voor 9% gewijzigd door De_Koele_Man op 03-11-2006 20:23 ]

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie suggestie geprobeerd, helaas zonder succes. Ik heb inmiddels wat extra informatie opgeschreven. Als ik ipconfig intyp in een MS-DOS prompt krijg ik de volgende gegevens:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: (niets)
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.201.220
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: (niets)

Als ik kijk bij "Eigenschappen voor internet-protocol (TCP/IP)" onder het tabblad "Algemeen" dan zie ik de volgende geselecteerde opties:

- automatisch een IP-adres laten toewijzen
- automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen

Als ik kijk bij de status van de LAN-verbinding vind ik naast het IP-adres en dergelijke het volgende gegeven:

- Adrestype: automatisch persoonlijk adres

Bij de netwerkverbindingsgegevens staan de volgende gegevens:

- IP: (gegeven zoals hierboven)
- Subnet: (idem)
- DNS-server: (niets)
- Standaardgateway: (niets)
- WINS-server: (niets)

Kunnen jullie hier iets mee of moet ik meer dingen opzoeken?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Je ip nummer valt in de 169 range, en dat geeft aan dat je geen IP nummer krijgt van het modem,
Wat is je computernaam?

Ik gok dat je de computernaam niet hebt ingesteld op wat UPC wil, controleer dit even, dan zou het moeten werken.

[ Voor 73% gewijzigd door mace op 03-11-2006 21:11 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

-ET-

Phone Home

je krijgt een zogeheten APIPA (Automatic Private IP Addressing) adres. Dit houd in dat er zich in je netwerk geen DHCP server bevind. Of niet goed werkt.

zover ik weet staat het MAC adres van je NIC (netwerkkaart) geregistreerd in het modem. En dit moet bij chello volgens mij altijd het zelfde blijven (althans dat was vroeger zo)

Maar zit je PC rechtstreeks op je kabel modem of zit hier nog een router tussen

Verwijderd

Topicstarter
@ MaCe1337: hoe kan ik nagaan wat UPC voor computernaam verlangd?

@-ET-: de PC is rechtstreeks op de kabel modem aangesloten.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

UPC slaat dat inderdaad op. Kabel uit je modem (die dikke ronde) en stroom er af voor 10 a 15 mins helpt vaak. Wel zorgen dat de 1e PC dan die van je maat is he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inmiddels ook geprobeerd, alweer zonder succes. Oh well, ik ga as. zondag weer naar m'n studentenflat in Groningen, daar zal het wel lukken denk ik :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

UPC hangt t MAC adres van je computer aan t IP adres dat zij uitdelen. Als je MAC (Fysiek adres van je netwerkkaart) wijzigt (dus een andere NIC/PC), kun je geen verbinding meer maken. Via de provisioning website kun je zoiets wijzigen naar mijn weten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

DataGhost

iPL dev

Exorcist schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:46:
UPC hangt t MAC adres van je computer aan t IP adres dat zij uitdelen. Als je MAC (Fysiek adres van je netwerkkaart) wijzigt (dus een andere NIC/PC), kun je geen verbinding meer maken. Via de provisioning website kun je zoiets wijzigen naar mijn weten.
Of in de instellingen van je netwerkkaart :+

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:27
Je moet als je een nieuwe netwerkkaart met een ander MAC-adres hebt, inderdaad je nieuwe MAC adres aan UPC kenbaar maken via een Provisioning site. Heb het van het weekend ook gedaan. Een andere optie is het MAC-adres van je oude kaart clonen, maar dat lijkt me niet de makkelijkste weg.

Ik heb toevallig ook het boekje van UPC voor me liggen, waarin het volgende staat (kort samengevat).
Als u een andere pc wilt aansluiten ..., dan zal de nieuwe apparatuur niet direct herkend worden op het UPC-netwerk. Uw pc of router moet namelijk eerst aangemeld worden. Pas darna zult u op uw nieuwe apparatuur een UPC breedbandinternetverbinding hebben.

Aanmelden ... doet u eenvoudig via uw browser. U komt automatisch in het aanmeldscherm. Mocht dat niet het geval zijn dan is het adres http://provisioning.upc.nl. Volg de instructies

Belangrijk: volgorde van aanzetten
1. zet alle apparatuur uit
2. schakel het modem in en wacht tot de lampjes niet meer knipperen
3. vervolgens start u de (eventuele) router op
4. Als laatste start u de PC op.
Ik kwam er zelf achter dat de volgorde erg belangrijk is. Hou je hier dus aan.

Succes.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

s441558 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:04:
Een andere optie is het MAC-adres van je oude kaart clonen, maar dat lijkt me niet de makkelijkste weg.
Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Configureren (netwerkkaart dus) -> Geavanceerd -> Netwerkadres

Nounou, moeilijk hoor.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DataGhost schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:37:
[...]

Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Configureren (netwerkkaart dus) -> Geavanceerd -> Netwerkadres

Nounou, moeilijk hoor.
MAC adres is NIET je IP adres. Iedere NIC heeft een eigen adres, in de vorm van 00-11-D8-4B-28-0D of iets in die richting. Dit valt niet te wijzigen, enkel te 'faken".
Lees dus eerst voordat je spreekt!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:01
Staat er geen Proxy server aan??
Schakeld deze dan uit.

Ga naar IE optie ga naar verbinding en verwijder de modems en kies lan verbinding doe de eerst optie aan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie tips zometeen proberen. In ieder geval hartstikke bedankt voor het nemen van de moeite om me te helpen :)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Exorcist schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:10:
[...]

MAC adres is NIET je IP adres. Iedere NIC heeft een eigen adres, in de vorm van 00-11-D8-4B-28-0D of iets in die richting. Dit valt niet te wijzigen, enkel te 'faken".
Lees dus eerst voordat je spreekt!
En jij ook.
IP-adres: Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Internet Protocol (TCP/IP) -> Eigenschappen -> IP-adres
MAC-adres: Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Configureren (netwerkkaart dus) -> Geavanceerd -> Netwerkadres

Het MAC-adres is inderdaad te faken, en is ook waar ik op doelde. Die router zal het verschil niet zien.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DataGhost schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:37:
[...]

En jij ook.
IP-adres: Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Internet Protocol (TCP/IP) -> Eigenschappen -> IP-adres
MAC-adres: Netwerkverbindingen -> Netwerkverbinding -> Eigenschappen -> Configureren (netwerkkaart dus) -> Geavanceerd -> Netwerkadres

Het MAC-adres is inderdaad te faken, en is ook waar ik op doelde. Die router zal het verschil niet zien.
Ik heb je verkeerd begrepen, excuus :)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:27
DataGhost schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:37:
[...]

Nounou, moeilijk hoor.
Okee, okee, misschien toch niet zo moeilijk. Maar het lijkt me netter om gewoon ff door te geven aan chello wat je nieuwe netwerkkaart is. Heb je in de toekomst (bijvoorbeeld als je windows opnieuw installeerd) ook niet het probleem van, "wat wat mijn MAC adres ook al weer". Dat is niet echt iets wat je lang gaat onthouden.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Pagina: 1