Mobo Asrock 775i65G, geen video

Pagina: 1
Acties:

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Topicstarter
Specs:
Behuizing: Yours 9807
Asrock 775i65G
CPU Intel Celeron 336-LGA775 2.8Ghz

Een vriend van me heeft 2 van deze kasten gekocht zodat z'n familieleden hem niet in de weg zitten als hij zit te internetten.

Echter na het bouwen van deze systemen liep hij tegen een probleem aan.
De computers starten op, maar de onboard video werkt niet, hij krijgt geen beeld, de fans van de cpu draaien netjes etc, wat ik kan zien zit er geen ledje op het moederbord zodat je ziet dat hij aan zit, en het gekke is dat ik ook geen post biepje hoor.

Ik heb de handleiding bekeken, maar er staat niks in over de video, ik heb ook niet zo een agpkaartje liggen (mijn computer heeft pci-express) dus ik kan niet testen of dat wel werkt.

Zou er een probleem kunnen zijn met beide mobo's? Of zien we wat over het hoofd?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Dat 2 pcs het niet doen is op zich raar, maar Asrock is niet bepaald een merk waar ik goede ervaringen mee heb, dus ik acht het zeker niet onmogelijk.
Verder, wat voor voeding zit er in die dingen? sommige asrocks hebben per se een -12V lijn nodig. Heeft je voeding die ook?

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Topicstarter
Ik zou zelf idd nooit van mn leven Asrocks kopen, maar dat is nu eenmaal wel gedaan.

De systemen hebben beide een 400 watt voeding waarop zowel -12V als +12V op staat.

De troubleshooter had ik al volledig doorgenomen, wil morgen even wat kennissen rondvragen of iemand een agpkaartje heeft, want het zou zo maar eens kunnen zijn dat in de bios de onboard video uit staat.

Vind het wel raar dat de moederbord geen posttestpiepjes geeft, dat zou kunnen indiceren dat de moederborden niet lekker zijn.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
als het geheugen niet meewerkt wil je ook wel eens geen beeld hebben, probeer het eens met 1 reepje of in verschillende sloten