Speedtouch 716i geeft geen DNS adressen meer door.

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Al tijden heb een speedtouch 716i draaien en er nooit problemen mee gehad tot nu. Ik merkte tijdens de installatie van Vista dat ik de DNS nummers zelf moest ingeven omdat ze niet doorkwamen via de DHCP server in de ST. Ik dacht nog aan een bugje/nieuwigheid, maar helaas is het nu met elke computer die ik aansluit: je krijgt keurig een IP nummer, maar geen DNS meer door waardoor je internet niet werkt. Vul je handmatig een nummer in dan werkt het meteen prima.

Gekeken in de DHCP config in de Speedtouch staan daar keurig beide DNS nummers in van mijn ISP. Ik heb de Pool al opnieuw aangemaakt, maar geen verschil.

Omdat ik nogal veel computers thuis repareer is het onhandig om steeds te moeten instellen. Bovendien vergeet ik meestal om het terug te zetten zodat veel mensen klagen over een slechte internet verbinding thuis. :O

Hoe krijg ik dit weer aan de slinger?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
als via de web-interface van de speedtouch gaat naar: Home > Home Network > Interfaces > LAN_private, kun je daar de dns servers instellen. Volgnens mij moet het dan werken.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
canonball schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:46:
als via de web-interface van de speedtouch gaat naar: Home > Home Network > Interfaces > LAN_private, kun je daar de dns servers instellen. Volgnens mij moet het dan werken.
Yep, daar staan ze ook inderdaad. Alleen geeft hij op een of andere manier door dat de 10.0.0.138 de DNSserver is, en dat werkt niet goed.

Ik zal hem eens helemaal resetten naar facory defaults en maar een nieuwe config inschieten.