[HTML/Flash 8] HTML overlay op Flash

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10-2025

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Ik ben een site aan het maken waarbij de navigate flash is. Nu wil ik graag de content gewoon HTML laten zijn, maar ik kom er niet echt achter hoe dat moet.

Wat ik nu heb geprobeerd is het volgende:

ik heb een javascriptje dat de visibility van verschillende divs aan en uit kan zetten. Daarnaast staat dus alle content én het ge-embedde flash bestand in de html, allemaal standaard op hidden.

Nu had ik aan een van mij flash knoppen toegevoegd:
code:
1
2
3
on (release) {
getURL("javascript:toggleBox('demodiv',1);");
}

wat dus een div aan moet zetten.

Hier kreeg ik een aantal problemen mee:
  • Flashplayer (of hoe heet dat ding wat in je browser zit) ging zeuren dat de veiligheidsinstelling bijgewerkt moesten worden als ik dit wilde zien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
  • Hij lijkt er verder weinig mee te doen... zelfs in een wanhoopspoging waarbij ik getURL("alert ('heeeeelp!')"); deed reageerde hij niet (wel vanuit de windows flashplayer die de browser opent maar niet vanuit de browser zelf.
dus... nieuwe ideeën of ervaringen zijn van harte welkom!

Verwijderd

Mr_Kite schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:42:
  • Flashplayer (of hoe heet dat ding wat in je browser zit) ging zeuren dat de veiligheidsinstelling bijgewerkt moesten worden als ik dit wilde zien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Volgens mij is dat alleen tijdens het lokaal testen (je kunt dat wel ergens uitzetten in de instellingen, maar ik weet niet precies uit m'n hoofd waar).

Met de andere dingen kan ik je niet helpen, ik heb te weinig ervaring met Flash ;). Maar waar je nog wel even aan kunt denken is of het echt noodzakelijk is dat het menu in Flash (en JavaScript) gebouwd is, want erg toegankelijk is het niet.

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10-2025

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
In principe hoeft het menu zelf geen Flash te zijn, het is een achtergrond animatie, waar de menuitems omheen staan.

Hier staat een (ontzettend work in progress) voorbeeld... De beweging is nog veel te traag en er is nog veel meer niet, maar daar gaat het dus niet om.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Kite op 03-11-2006 19:14 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!