[IPCOP] Verbindingen blijven bestaan

Pagina: 1
Acties:

• Fred.
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een probleem met IPCOP.

Als ik op een pc bittorrent opengooi en veel verbindingen maak, en dan bittorrent terug uit zet blijven deze verbindingen bestaan in de router (ipcop).

Deze staan dus in "IPTables Connecties Volgen"

Met als gevolg dat op den duur de lijn helemaal dicht zit en geen enkele pagina meer geladen krijg.

Ik gebruik al jaren IPCOP en heb dit nooit voorgehad.

Een reboot lost dat dan weer op, maar dan moet ik elke dag de die IPCOP laten rebooten.
En dat is ook niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Die connecties zijn toch gewoon een keer timed-out of niet? Misschien duurt het meer dan een dag, maar ik geloof niet echt in een resource leak eerlijk gezegd.

Op het moment dat je bittorrent uit heb staan, zou het leven in je netwerk toch weer snel terug moeten zijn lijkt me.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Fred.
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb even een screenshot gemaakt

http://users.pandora.be/kc/verbindingen.jpg

Dat witte vak was mijn ip.

Als ik bittorrent sluit blijft het netwerk traag tot ik die ipcop machine opnieuw opstart.
Nu heb ik mijn bittorrent al enkele uren uit staan, en er staan nog steeds enkele honderden verbindingen bij de lijst in ipcop.
Dit zie je makkelijk aan het poort nummer 6881

Bij enkele honderden verbindingen is het nog niet echt een probleem, maar als het over de duizend gaat dan heb ik geen internet meer.

Kan je ergens een timeout van die verbindingen instellen dan?