Vermits het nu toch wel in is met deze techniek te werken heb ik er mij ook eens achter gezet om het te leren gebruiken. Nu zou ik graag een soort mod_rewrite maken volgens het systeem dat ze hier bij tweakers gebruiken.
'k Heb nu iets "klein" eenvoudig gemaakt om te beginnen testen en ook een beetje te leren hoe het juist allemaal in elkaar zit. 'k Ben ook al naar het Mod_Rewrite forum geweest en heb het toch bijna volledig doorlezen, maar toch lijkt het me niet echt te lukken.
Code die'k nu gebruik in .htaccess
code in HTML
URL : http://www.telenethulp.net
Nu wat het probleem is merk je snel als je een paar keer op de link hebt geklikt die er op de site staat, de URL wordt eigenlijk steeds maar langer, en dat is wat nu juist het probleem is, 'k weet niet hoe'k dit moet oplossen. Voor de rest lijkt het wel te werken.
'k Heb nu iets "klein" eenvoudig gemaakt om te beginnen testen en ook een beetje te leren hoe het juist allemaal in elkaar zit. 'k Ben ook al naar het Mod_Rewrite forum geweest en heb het toch bijna volledig doorlezen, maar toch lijkt het me niet echt te lukken.
Code die'k nu gebruik in .htaccess
PHP:
1
2
3
| RewriteEngine On RewriteRule ^button/(.*)/(.*) index.php?button=$1&page_id=$2 |
code in HTML
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| if($_GET['button'] == "pagina") { $text = "u bevind zich nu op pagina ". $_GET['page_id']; } //de HTML code <tr> <td> <ul> <li><a href="button/pagina/1">pagina 1</a></li> <li><a href="button/pagina/2">pagina 2</a></li> <li><a href="button/pagina/3">pagina 3</a></li> <li><a href="button/pagina/4">pagina 4</a></li> <li><a href="button/pagina/5">pagina 5</a></li> </ul> </td> </tr> <tr> <td><? echo $text ?></td> </tr> |
URL : http://www.telenethulp.net
Nu wat het probleem is merk je snel als je een paar keer op de link hebt geklikt die er op de site staat, de URL wordt eigenlijk steeds maar langer, en dat is wat nu juist het probleem is, 'k weet niet hoe'k dit moet oplossen. Voor de rest lijkt het wel te werken.
[ Voor 15% gewijzigd door imp4ct op 03-11-2006 17:17 ]
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600