[Beamer] hoeveel lumen in een sporthal

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 07:12
In de (voetbal)winterstop organiseren wij altijd een multimediale voetbalquiz. Echter de animo is dermate groot geworden dat we moeten uitwijken naar een sporthal.
Op zich is dat geen probleem, echter waar we mee worstelen (of eigenlijk ik) is dat we nu beamers moeten huren omdat de afstanden tot de schermen wat groter worden en bovendien de licht situatie in de sporthal behoorlijk anders is dan in ons club gebouw.
De setup is dat we 2 schermen gaan gebruiken, die op pak 'm beet 20 meter nog goed "afleesbaar" zijn. Ik heb al wat rondgekeken en ik hoop dat we voor de huur van de beide schermen en de 2 beamers genoeg hebben aan ons budget.
En als we niet genoeg hebben, gaan we op zoek naar een sponsor....

In ieder geval is mijn vraag aan jullie, zou een scherm van pak 'm beet 2 bij 3 meter en een beamer met 2000 Ansi lumen voldoende zijn? De sporthal wordt (te) goed verlicht met TL-balken, zoals een sporthal betaamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

Je kunt toch gewoon (sommige van) de lichten uit doen tijdens de quiz?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
2000 ansi-lumen is meer dan voldoende. En hou de lichten gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Ik mis een paar dingen in je vraag. Wat is de afstand van beamer tot scherm? Ik kan je verzekeren dat de kwaliteit van het beeld enorm snel achteruit gaat bij (intensieve) verlichting. Wat voor dingen moeten er precies geprojecteerd worden? Enkel powerpointachtige dingen, of ook video?
2x3 meter van 20 meter afstand moet in principe kunnen, maar is niet bepaald overdreven. Het ligt er wederom aan wat voor gegevens er geprojecteerd worden (lettergrootte, etc).
masser120 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:50:
2000 ansi-lumen is meer dan voldoende. En hou de lichten gedempt.
Dimbare TL-balken in een sporthal?

Ik vrees dat je gauw in de richting van 5k lumen gaat, prijskaartje daarvoor per stuk bedraagt al gauw 400-450 euro ex. BTW per dag. Maar nogmaals, moeilijk te zeggen zonder verdere gegevens.

Aanvulling mbt. prijskaartje:
3.00 x 4.00 opzicht spanscherm ~€ 75,00 x2
Eiki XGA 5k lumen ~€ 450,00 x2
= ~€1250,- incl. BTW

[ Voor 7% gewijzigd door ACID-dude op 03-11-2006 19:02 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou ervoor kiezen om de tl buizen uit te doen. Dit is sowieso niet echt sfeervol, en je hebt echt een enorme hoeveelheid licht nodig (veel meer dan 2000 lumen) om een fatsoenlijk plaatje te projecteren. Vervolgens kun je de zaal sfeervol verlichten (lichtslang/prikkabel/spots/...), waarbij je er op let dat er geen licht op het scherm valt :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 07:12
De projectieafstand is in de orde van 5 tot 10 meter, maw het is geen probleem als de beamers tussen de tafels staan.

Dimbare tl's....... helaas zijn de tl's in de sporthal van het binaire soort, aan of uit dus. Ik weet niet of een deel aan en een deel uit kan,waarschijnlijk wel.

We zouden ervoor kunnen kiezen om de tl's uit te laten en verlichting erbij te regelen. Maar ik weet niet of dat opweegt tegen de kosten kan ik niet beoordelen.
Pagina: 1