[PDF/Java] Voorgedrukt formulier invullen met API

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om een voorgedrukte PDF in te vullen op de plaatsen waar deze lege veldjes staan.

Om iets concreter te zijn, stel ik heb een factuur PDF waarin briefhoofd, tabel voor items, .. gedefinieerd zijn. Deze PDF werd gebruikt om bij de drukkerij een aantal lege facturen te printen. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om deze lege lijnen adhv een API in te gaan vullen, op de exacte posities natuurlijk. Ik wil er dan voor zorgen dat enkel de DATA afdrukbaar is.

Ik ben al aant denken in de richting van deze posities op een of andere manier (acrobat?) te annoteren en deze dan vanuit een API aan te kunnen spreken, vb iets in de zin van:
code:
1
2
Field field = pdfDocument.getAnnotatedField("lijn1").
field.setText("Harddisk, 160GB");

Op welke manier is dit mogelijk?

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik begrijp het probleem niet volledig, maar heb wil je de metadata in een PDF gaan aanpassen ? dan kan je misschien iets met de adobe XMP Toolkit doen ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Nee, ik wil een bepaalde structuur in een PDF dynamisch kunnen invullen. Dus een PDF met een bepaalde layout/design, met daarin lege velden. Deze lege velden wil ik kunnen invullen vanuit een API om zodoende een ingevuld PDF formulier te genereren.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Misschien een optie om het formulier middels xml/xsl en fop op te bouwen? Een van de mogelijke outputformaten is pdf.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Is Apache FOP niks voor je dan?

Daarmee kan je via xslt een pdf genereren. In de xsl kan je dus vaste en variabele zaken hebben :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
ja om een pdf formulier te mergen met data zal je denk ik enkel met adobe hun producten verder kunnen. Livecycle Forms kan bv een pdf mergen met xml data (of een andere datasource)

maar anders zou je naar zoals hierboven aangegeven een xsl-fo oplossing kunnen gaan...

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01
Is dat niet mogelijk met PDF forms (waarvoor je waarschijnlijk acrobat professional moet hebben) en de java library itext?

http://www.lowagie.com/iText/

[ Voor 24% gewijzigd door twiekert op 03-11-2006 19:26 ]

Pagina: 1