[Ethernet over Power] 48 werkplekken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Goedemiddag,

is het mogelijk om 48 werkplekken aangesloten te krijgen op ethernet over power? Dus allemaal op aparte stroompunten.

Heb me helemaal rot gezocht op google naar Ethernet over power, maar het is zowiezo een redelijk onbekend begrip. Misschien dat er hier iemand ervaring heeft met meerdere aansluitingen tegelijk?

Mijn dank is groot!

Verwijderd

Zolang alle werkplekken op dezelfde fase zitten en er verder geen 'storingspunten' aanwezig zijn moet dat kunnen ja...

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:43:
Zolang alle werkplekken op dezelfde fase zitten en er verder geen 'storingspunten' aanwezig zijn moet dat kunnen ja...
Is er dan ook nog een bepaald merk waarbij ik het beste terecht kan? Vind de meeste merken die je vind een beetje "sweex" achtig aandoen, en het moet toch echt wel degelijk funtioneren, en een beetje support zou ook niet verkeerd zijn (of doe ik nou heel vervelend tegen sweex?:) )

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens de site van Devolo:
ML dLAN: What is the maximum quantity of dLAN products in one house?

In theory it is possible to connect up to 253 dLANs at the same time, but practically it should not be more than 10 devices at a time.
Meer veelgestelde vragen: http://www.devolo.com/co_EN/service/devolofaq.html

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 03-11-2006 16:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

het schijnt vaak erg te storen of te traag zijn...volgens mij is gewoon ethernet of wifi veel makkelijker .
Als je wifi stoort kan dat door een magnetron of een muur zijn maar bij dit kunnen het wel honderd apparaten zijn die storen...en theoretisch zou je buurman ook kunnen internetten als er geen filter opzit..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grootste vraag die bij mij opkomt is; waarom...?

Vind het hele principe van internet via het stopcontact al vreemd, maar om het in professione omgeving te gaan gebruiken is helemaal the limit...

Waarom niet gewoon een paar kabeltjes trekken...?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MikeyMan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:57:
Vind het hele principe van internet via het stopcontact al vreemd, maar om het in professione omgeving te gaan gebruiken is helemaal the limit...
Eensch, toen ik de TS snel doorlas en de kreten 48 werkplekken, Power en Ethernet las, dacht ik eerst dat het over Power over Ethernet ging. TS wil net andersom. :P

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat gebeurd er met je netwerk als er zware stroomverbruikers aanspringen (thuissituatie: wasmachine, bedrijfssituatie: airco?)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 03-11-2006 19:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 11:53

KLK

Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar ik gok zomaar dat alle computers op dezelfde spanningsgroep moeten zitten. Maar daar dient het volgende probleem, je kan geen 48 computers met een standaard 16 ampere groep voeden...

Of je moet de adapters allemaal in één groep aansluiten, en de computer op een andere groep (wat eigenlijk omslachtiger is dan een paar UTP kabeltjes trekken :P )

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die dingen werken gewoon over meerdere groepen voor zover ik weet hoor :)

Staat ook in die FAQ die ik eerder noemde, tenminste als Phases hier op hetzelfde neerkomt als groepen?
Problem:
My power grid contains three separate phases. Is the dLAN ethernet resp. dLAN USB capable to transmit from one phase to the other?

Solution:
Yes. This so-called phase coupling can work for the dLAN devices without any further installation of a phase coupler. This means, that you can establish a network connection between two or three phases.

[ Voor 76% gewijzigd door Orion84 op 03-11-2006 19:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:53:
Die dingen werken gewoon over meerdere groepen voor zover ik weet hoor :)

Staat ook in die FAQ die ik eerder noemde, tenminste als Phases hier op hetzelfde neerkomt als groepen?

[...]
Over meerdere groepen werken ze wel maar over meerdere fase`s niet >:) en nee die kun je niet met een draadje door verbinden want dan heb je een fase sluiting 400 V bij 16 A das niet gezond.

owja je energie meter dient min of meer als een filter voor het signaal dus de buurman kan niet meelezen/ kijken.

wat je wel kan doen is gewoon 1 zo`n stroom -> ethernet kastje pakken en hier een switch aan . en dit zo een keer of 4 met 16 poorten en klaar is TS.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:07:
[...]Over meerdere groepen werken ze wel maar over meerdere fase`s niet >:) en nee die kun je niet met een draadje door verbinden want dan heb je een fase sluiting 400 V bij 16 A das niet gezond.
Denk je echt dat die "phase coupler" een simpel draadje is?

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 22:33

Crazy-

Best life ever

Onze leverancier en wij hebben een test gedaan en kwam tot een maximum van 30 stuks.

Pas hiermee dus op !

We leveren dit product sinds kort ook, vooral particulier. voor de zakelijk klant raden wij toch echt nog swtiches + bekabeling aan.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:07:
wat je wel kan doen is gewoon 1 zo`n stroom -> ethernet kastje pakken en hier een switch aan . en dit zo een keer of 4 met 16 poorten en klaar is TS.
Dat is nog een betere optie lijkt me.

Verwijderd

Let er wel even op dat je de bandbreedte deelt. Voor alleen internet is het een optie. Voor filesharing is het denk ik te traag.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Imho is het voor zo'n aantal gebruikers écht de moeite om wat kabels te trekken.
Kan dat écht niet, zou ik persoonlijk nog eerder voor wifi opteren dan voor ethernet over power. en ook met wifi ga ja al het nodige werk hebben om al die mensen een stabiele netwerkomgeving te bieden...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarom kun je ECHT geen kabels trekken?

Teveel werk is onzin imo, want dat werk loont namelijk bij zoveel werkplekken wel.
Komt bij dat draadjes goedkoper zijn, sneller en stabieler.

Wifi is voor het aansluiten van vaste bedrijfspc's imo GEEN optie, of je moet het ECHT zwaar gaan beveiligen en 2 pc's per accesspoint doen ofzo, zodat je snelheid nog wat aardig blijft.

Als de werkplekken dicht bij elkaar zitten kun je misschien kiezen voor 3 16 poorts switches met een gigabit uplink naar een grotere gigabit switch, waar je dan weer je servers op aansluit.

Er wel om denken dat je die switches netjes beveiligt en dat je die dingen fatsoenlijk opbergt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1