PC blijft nog voor de BIOS hangen.

Pagina: 1
Acties:

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58
Hallo,

Zoals ook al in een ander topic staat heb ik net mn upgrade ingebouwd, nl. dit:

Intel C2D E6400
MSI P965 NEO-F
2x Geil ddr2 PC4300 werkgeheugen
MSI NX 7900GTO

En van mn oude PC:
Seagate 160 gig IDE schijf (met lege partitie gereserveerd voor Windows, staat er dus nog niet op wel andere bestanden)
Nec 3540 DVD brander op IDE

Het probleem is dat als ik hem wil booten, alle fans gaan draaien, ik hoor de DVD geluid maken dat ie checkt of er iets in zit, en het scherm blijft gewoon zwart, alsof hij stand-by staat. Verder komt hij niet.

Wat ik heb gedaan:

Zo min mogelijk aansluiten en dan booten > Zelfde effect
Alle stekkertjes checken > Alles zit goed aangesloten
FAQ Opstartproblemen doorgenomen > Niks opgeleverd.

Dus heb ik nu jullie hulp nodig!

[ Voor 5% gewijzigd door DonMetal op 03-11-2006 16:36 ]

Joejoe!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

beschrijf eens stap voor stap wat je met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt gedaan? Als hij totaal niet boot zal 1 (of meerdere) onderdeel/delen problemen geven. Vervang die eens stuk voor stuk om te achterhalen waar het probleem zit.

Verwijderd

Vraagje , heb je de pc speaker aangesloten, wil nog wel eens voorkomen dat deze piepjes afgeeft die je weer in de handleiding van je moederbord kunt opzoeken.

of zit er b.v. op het moederbord ook een indicator waar je van kunt aflezen in welke bootfase hij blijft steken., b.v. initialize vga kaart ??.

• DonMetal
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:49:
Vraagje , heb je de pc speaker aangesloten, wil nog wel eens voorkomen dat deze piepjes afgeeft die je weer in de handleiding van je moederbord kunt opzoeken.

of zit er b.v. op het moederbord ook een indicator waar je van kunt aflezen in welke bootfase hij blijft steken., b.v. initialize vga kaart ??.
Hij krijgt zelfs daar de kans nog niet voor geloof ik
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:44:
beschrijf eens stap voor stap wat je met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt gedaan? Als hij totaal niet boot zal 1 (of meerdere) onderdeel/delen problemen geven. Vervang die eens stuk voor stuk om te achterhalen waar het probleem zit.
ik heb gewoon langzaam alle dingen afgestreept:
Slecht geheugen [X]
Brakke voeding [X]

etc.
etc.

Joejoe!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DonMetal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:30:

ik heb gewoon langzaam alle dingen afgestreept:
Slecht geheugen [X]
Brakke voeding [X]

etc.
etc.
Dan heb je toch het brakke onderdeel te pakken lijkt me, als je immers alle hardware onafhankelijk van elkaar hebt getest.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 21:48
Geen idee of C2D dat heeft, maar bij mijn S939 mobo is een P4 stekker vereist. zoniet, dan krijg je jouw situatie.

• DonMetal
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:03:
[...]

Dan heb je toch het brakke onderdeel te pakken lijkt me, als je immers alle hardware onafhankelijk van elkaar hebt getest.
Met een [X] bedoel ik dat dat het probleem niet is, [V] wel :)
AvanCade schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:59:
Geen idee of C2D dat heeft, maar bij mijn S939 mobo is een P4 stekker vereist. zoniet, dan krijg je jouw situatie.
Heb ik allemaal aangesloten, ik zit nu echt met de handen in mn lange haar want ik moet morgenochtend om 9 uur weg naar een LAN... Is er echt niemand die een spontane ingeving krijgt?

Joejoe!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
DonMetal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:06:
[...]
Met een [X] bedoel ik dat dat het probleem niet is, [V] wel :)
Dus alles werkt maar toch doet ie niets?
Zit je VGA/DVI kabel erin? :+

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Moederbord is DOA?
Als je de cpu eruit haalt en boot moet ie piepen, zoniet is de pc speaker of het bord dood.

🖥️ | 🚗

• DonMetal
Ik ben er uit: alles opnieuw inbouwen en een jumpertje op de HDD verstellen van slave naar Master en hij doet het, ben nu Windhoos aan het instaleren.

Kan dicht wat mij betreft ;)

Joejoe!

• DonMetal
Ik zit nu alweer met het zelfde probleem :(

Nadat het geheugen defect is geraakt heb ik 4 weken zonder PC gezeten, echter heb ik vandaag snel 1 gig MDT PC5400 gehaald en erin gezet, en men raadt het al: Het zelfde probleem...

Ik heb alweer de FAQ doorgenomen en nergens kom ik iets tegen.

Ik heb zelf ook al alles met de harde schijven geprobeerd dus ik neem aan dat daar het probleem niet ligt.

Joejoe!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 15:29
Sinds het oude geheugen kapot is heb je dus niet meer kunnen booten? En heb je dat nieuwe RAM kunnen testen op ander mobo? Misschien is je moederbord/voeding toch niet in orde. Wat voor voeding heb je eigenlijk?

edit: Levicom 450W volgens je 'homepage'. Nooit van Levicom gehoord, heb je al met andere voeding getest?

[ Voor 20% gewijzigd door Raynman op 10-01-2007 22:13 ]

• DonMetal
Ik heb een Levicom 450 watt, die haalt de normale voltages wel.

Verder kan ik het mem niet op een ander mobo testen.
Ook een andere voeding word moeilijk denk ik, mn broertje's voeding is 250 watt, en heeft een schrikbarende 4 molexen wat te weinig is om en de PCIe stekker te kunnen voeden etc.

[ Voor 43% gewijzigd door DonMetal op 10-01-2007 22:14 ]

Joejoe!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
DonMetal schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:05:
Nadat het geheugen defect is geraakt....
Hoe is dat geheugen dan "defect geraakt"? Als dat vanzelf gebeurd is, in combinatie met je eerdere problemen en je huidige problemen zou ik gokken op een defect moederbord...

• DonMetal
Ik heb MSI al even gemailt of zij de compabiliteit van MDT geheugen met een MSI moederbord kunnen bevestigen.

Als het moederbord defect is moet ik alweer een product RMA sturen naar Salland, vanwie ik al helemaal niet tevreden ben over hun RMA afdeling....

Joejoe!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
DonMetal schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:24:
Ik heb MSI al even gemailt of zij de compabiliteit van MDT geheugen met een MSI moederbord kunnen bevestigen.

Als het moederbord defect is moet ik alweer een product RMA sturen naar Salland, vanwie ik al helemaal niet tevreden ben over hun RMA afdeling....
Goedkoop is duurkoop ....

• DonMetal
Wat bedoel je daarmee?

Joejoe!

Pagina: 1