Muziek op 2 computers afspelen.

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Ik wil vanavond op mijn hoofdpc met winamp muziek afspelen. Nu heb ik op een andere kamer ook een pc staan die in hetzelfde netwerk zit.

Nu wil ik op de andere pc ook dezelfde muziek horen en op precies hetzelfde moment.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb het al geprobeert met SHoutcast, maar daar zit een vertraging in en dat is niet de bedoeling.

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
Zonder vertraging??

Uuhm..... niet

Luidsprekers doorverbinden met de eerste PC zou een oplossing kunnen zijn.

Suc6

[ Voor 46% gewijzigd door bokko! op 03-11-2006 16:25 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 07:24

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Was daar niet een winamp plugin voor :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kun je de oplossing vinden d.m.v. je line-out van de geluidskaart te gebruiken, dat is het meest directe signaal wat je zo'n beetje kan krijgen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet wel dat ik vroeger (tig jaar geleden) voor winamp een plugin had waarmee ik 2 winamps kon syncen.

jammer genoeg werkte die toch ook niet helemaal perfect, want er zat toch altijd iets van verschil in.

info: http://snarfed.org/space/synchronizing+mp3+playback

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 03-11-2006 16:30 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb het al eens gedaan mbv bleutooth en de av-headset mogelijkheden.

server via blauwe tand geluid laten doorsturen naar m'n andere pc en beeld via kabel.
liep schoon synchroon

en mss kan je best op je server gewoon een 2de winamp opstarten die ook die shoutcast weergeeft ?

beetje vertraging hoor je altijd omdat die 2de pc gewoon zoveel meters verder staat en't geluid er langer over doet om aan je oren te geraken - sta je echter bij die 2de en hoor je server nog steeds sneller dan heb je pas echt vertraging....

om er voor te zorgen dat je tss die 2 pc's nooit hoort van waar je geluid komt - en dus steeds in de sweetspot te zitten....
vergeet het maar of je hebt headtracking-stuf en zo nodig :+
Viper® schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
Volgens mij is het zelfs zo dat als je een shoutcast server op zet op 1 pc en daarna met beide pc's daarop inlogt dat je nog een vertraging hoort.
zie link van:
Viper® schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:29:
Ik weet wel dat ik vroeger (tig jaar geleden) voor winamp een plugin had waarmee ik 2 winamps kon syncen.

jammer genoeg werkte die toch ook niet helemaal perfect, want er zat toch altijd iets van verschil in.

info: http://snarfed.org/space/synchronizing+mp3+playback
staat in't begin al:
First, we tried tuning lots of computers to the same streaming MP3 server. Unfortunately, they ended up out of sync due to buffering
(had ik zelf nog niet gelezen :$ )

[ Voor 38% gewijzigd door soulrider op 03-11-2006 16:36 ]

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij is het zelfs zo dat als je een shoutcast server op zet op 1 pc en daarna met beide pc's daarop inlogt dat je nog een vertraging hoort.

• andreict
ik heb ook nog een xbox met media geval erop.. is er geen plugin zodat dat ding als radio fungeert en dat ik dan dat signaal ontvang op de andere 2 pc's???

• Viper®
  • Niet online
Denk dat je hetzelfde probleem met buffering en out of sync krijgt

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
Daarom is het doorverbinden van je luidsprekers mischien tóch de beste optie als je voor "direct" gaat!
En mischien via RDP je mediaplayer bedienen...

Maar mag ik vragen waarom je dit van plan bent en waarom het zo belangrijk is dat het geluid sync loopt?

• andreict
bokko! schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:57:
Daarom is het doorverbinden van je luidsprekers mischien tóch de beste optie als je voor "direct" gaat!
En mischien via RDP je mediaplayer bedienen...

Maar mag ik vragen waarom je dit van plan bent en waarom het zo belangrijk is dat het geluid sync loopt?
dit omdat de kamers vlakbij elkaar zijn en de muziek hard staat , dus wellicht dat je iets hoort van de kamer ernaast en dan krijg je bagger geluid..
Pagina: 1