Ik heb sinds kort een aantal gebruikers toegevoegd aan de AD maar zodra ik hiermee probeer in te loggen op een werkstation in het domein, geeft hij de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet correct is terwijl ik zeker weet dat dit wel zo is. Nu zijn het vrij lange namen maar ik heb begrepen dat een gebruikersnaam in windows 2003 domein 256 karakters mag hebben en daar kom in echt niet aan. Ieman nog iedeen?
En test het eens dmv een rename tot een naam van 15 char? Als dat ook niet werkt, dan is er iets anders aan de hand.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Wachtwoord incorrect?Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:39:
waarom zou er dan wat anders mis zijn ?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Gaat het fout met het inloggen als je de Pre-Windows 2000 Logon name gebruikt of met de UPN? (xxx.xxx@xxx.xxx) ? En op wat voor OS log je in?
https://powershellisfun.com
Nee, het is gewoon om te testenVerwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:42:
waarom 15? Is dit de max dan ?
Gebruikersnaam : naam.tussenvoegsels.achternaam-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:42:
Gaat het fout met het inloggen als je de Pre-Windows 2000 Logon name gebruikt of met de UPN? (xxx.xxx@xxx.xxx) ? En op wat voor OS log je in?
Login op Xp Pro SP2 niet met pre 2000
Verwijderd
client os? authenticatie? ntlm kan maar tot 15 karakters dacht ik
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 16:00 ]
Verwijderd
dit is niet wat er gevraagd wordt... je gebruikt een pre win2000 inlog naam. probeer het eens met het "email adres" (username@domain.name)Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:49:
[...]
Gebruikersnaam : naam.tussenvoegsels.achternaam
Login op Xp Pro SP2 niet met pre 2000
Waarom lukt het dan wel met al die andere gebruikersnamen? Ik zal het eens een try geven.
Client os : Win XP SP2
Authenticatie: ? Standaard windows 2003 domain server weet niet wat dat gebruikt
Client os : Win XP SP2
Authenticatie: ? Standaard windows 2003 domain server weet niet wat dat gebruikt
Geen meldingen in het eventlog van de client (System of Security Event log)? Andere gebruikers kunnen wel op dezelfde client inloggen?
Any news?
Maar lukte het nou wel met de upn? user.heeft.eenheelerglangenaam@domein.local ?
Verwijderd
NTLMv1 en v2 hebben hier niets mee te maken. Als je xp pro hebt zal hij kerberos authenticatie gaan gebruiken. Uhm, maak voor de zekerheid eens een user aan met een korte naam en pass. Lukt het hier wel? Simpele truc lijkt me. Als dit wel werkt.. weet je zeker dat je hoofd en kleine letters hebt gebruikt bij het invoeren? Dit moet je ook gebruiken om in te loggen. En even UPN gebruiken idd. Als dit nog steeds niet lukt.. Zet even Audit logon access aan in je domain policy. Kijk na een foutieve inlog even in de event viewer van je dc. Wat komt hierin te staan. Dit is security log dacht ik..
Hoe moeten wij dat nou weten ?Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:39:
waarom zou er dan wat anders mis zijn ?
Ik verwacht toch wel wat meer inzet en initiatief van jou kan hoor ....
JIJ hebt een probleem, JIJ zal dat moeten oplossen. Probeer nou eens de tips die hier gegeven worden en verdiep je eens in de materie.
Tijd voor een nieuwe sig..
En bedankt. Ik ga deze tips eens even uitproberen. Alvast bedankt.Koffie schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:58:
[...]
Hoe moeten wij dat nou weten ?
Ik verwacht toch wel wat meer inzet en initiatief van jou kan hoor ....
JIJ hebt een probleem, JIJ zal dat moeten oplossen. Probeer nou eens de tips die hier gegeven worden en verdiep je eens in de materie.
Ja dit lukt wel. Kan ik hier iets aan doen dat je dit er niet achter hoeft te zetten?sanfranjake schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:32:
Maar lukte het nou wel met de upn? user.heeft.eenheelerglangenaam@domein.local ?
Een username is NIET hoofdlettergevoelig.Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:31:
NTLMv1 en v2 hebben hier niets mee te maken. Als je xp pro hebt zal hij kerberos authenticatie gaan gebruiken. Uhm, maak voor de zekerheid eens een user aan met een korte naam en pass. Lukt het hier wel? Simpele truc lijkt me. Als dit wel werkt.. weet je zeker dat je hoofd en kleine letters hebt gebruikt bij het invoeren? Dit moet je ook gebruiken om in te loggen. En even UPN gebruiken idd. Als dit nog steeds niet lukt.. Zet even Audit logon access aan in je domain policy. Kijk na een foutieve inlog even in de event viewer van je dc. Wat komt hierin te staan. Dit is security log dacht ik..
Staat er in de eigenschappen van het useraccount verschillende username's bij USER LOGON NAME en User Logon Name (Pre windows 2000)?Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:51:
[...]
Ja dit lukt wel. Kan ik hier iets aan doen dat je dit er niet achter hoeft te zetten?
Of heb je het domain niet gekozen? Staat het veldje op computername?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het domein is wel gekozen. En de pre win 2k is inderdaad verschillend dan de User logon name. 2k kan niet meer karakters aan maar xp wel als het goed is. Dus dit mag geen verschil maken.
Dus de korte naam gebruiken die bij pre-windows 2000 staat
[ Voor 71% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 13:19 ]
Je hebt idd 2 soorten login names: de Pre2000 (Domain\Username) en de UPN (User@domain.TLD)
Zodra je er een @ achter zet zie je het domain selectie menutje ook grijs (uitgeschakeld) worden. Als je er geen @.... achter zet, dan is het dropdown menu onderaan helder, en kun je een domein selecteren. Je gebruikt dan de Pre2000 login naam. En die mag idd niet meer dan 15 karakters zijn.
Zodra je er een @ achter zet zie je het domain selectie menutje ook grijs (uitgeschakeld) worden. Als je er geen @.... achter zet, dan is het dropdown menu onderaan helder, en kun je een domein selecteren. Je gebruikt dan de Pre2000 login naam. En die mag idd niet meer dan 15 karakters zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Firefox op 14-11-2006 13:34 ]
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
Pre win2k werkt goed. Das mooi, maar kan ik op een andere manier ervoor zorgen dat ik wel de voledige naam kan gebruiken als inlog? Nu wordt het afgekapt.Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:19:
Dus de korte naam gebruiken die bij pre-windows 2000 staat
Die kan volgens mij niet langer gemaakt worden dan 15 karakters.
Meer info is hier te vinden: http://technet2.microsoft...181b5321033.mspx?mfr=true
Succes, volgens mij kom je er nu wel uit.
Meer info is hier te vinden: http://technet2.microsoft...181b5321033.mspx?mfr=true
Thx dit gaat wel lukken zo.Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:01:
Die kan volgens mij niet langer gemaakt worden dan 15 karakters.
Pagina: 1