[chello extreme] Poort 119 is ineens geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Woensdagavond wou ik wat gaan downloaden van Usenet maar kon geen verbinding krijgen.
Heb al verschillende programma's gebruikt om te testen of het aan Newsleecher lag, maar daar lag het niet aan.
Mijn payservers: usenetserver en tweaknews gaven niks door.

Usenetserver geeft je de beschikking over de poorten 23, 25, 119, 1720, 3128 and 8000.

Ik heb poort 1720 geprobeerd en prompt kan hij connectie maken en downloaden.

Ik heb mijn modem gereset om te kijken of het daar aan kan liggen maar dat leek me al niks.

Ik vind dit een hele vervelende situatie want ik wil de 119 poort weer werkend zien. Supersearch een functie van newsleecher kan ik niet gebruiken omdat die (schijnbaar) gebruikt maakt ook van die poort. En Tweaknews heeft geen alternatieve poort.

Heeft Chello deze poort dichtgegooit? Of ligt het probleem bij mij?

w00t

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Je kan chello bellen en vragen of chello het geblokkeert heeft. Lijkt me de kortste klap.

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zou zeggen test je poort eens,

http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:27
Hier werkt poort 119 prima op dit moment. Het is dus niet bij alle chello klanten (heb hier chello light).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

DataGhost

iPL dev

Die werkt de andere kant op. TS bedoelt 119 uitgaand.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Probeer eens poort 583 op TweakNews.
Die is speciaal voor klanten met een hufterige provider die 119 blokkeren.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat Chello het één en ander capped schijnt wel waar te zijn, maar volledig blokkeren lijkt me stug :X. Heb je al eens geprobeerd verbinding te maken vanaf een andere computer? Misschien is er bepaalde (security) software die poort 119 uitgaand blokkeert ofzo?

🌞🍃

Pagina: 1