Toon posts:

[Advies etc] Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik zit nu op een Asus P5ND2 (sli) moederbord. Omdat (gedeeltelijk door mijn toedoen) 2 ram poorten kapot zijn kan ik nog maar 2 gig gebruiken en geen dual channel en omdat ik geen sli meer wil ben ik op zoek gegaan naar een nieuw moederbord. Ik wil dus nog een tijdje m'n pentium 4 (630 3gig) gebruiken en gewoon ddr2 geheugen gebruiken. Ik heb dus nu 2x 1gig gb en 2x512 dus 3024 gig geheugen. Ik wil dus later gewoon een dual core of conroe kopen en dus mn geheugen en moederbord behouden. En een directx 10 kaart kopen met vista enz. Zijn de direct x kaarten nog gewoon pci e en heb je daar nog een nieuw moederbord voor nodig?

Deze heb ik gevonden: http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData
Nou heb ik natuurlijk naar reviews gezocht etc. maar ik vraag me toch af wat voor mobo jullie mij aanbieden. En bij die asus staat dat je waarschijnlijk een bios update nodig hebt voor nieuwere processoren betekent dat dat een conroe het zou doen?
Alle tips/ ervaringen zijn welkom!

Wat ik er op wil hebben:
Raid voor sata (2 schijfen)
ddr2
goed geluid en lan etc.

Wat ik nu heb:
P5ND2 Sli
P4, 2gig ddr2 6800GT

Groetjes!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

PCI-E zijn nog steeds PCI-E ja :)
En een Conroe moederbord aanschaffen is helemaal niet verkeerd, ze zijn erg vlot. In Processors, Mobo's & Geheugen vind je de laatste tijd erg veel Conroe systemen, dus ik zou zeggen dat je beter zelf even kan zoeken :)

Ook in de Tweakers.net Productsurvey kan je veel ervaringen vinden, en je zou die moederbord via de Tweakers.net Pricewatch aan kunnen schaffen ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zou dan echt Hét conroe moederbord zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is iets wat jij kan beoordelen :) Als jij een mobo met veel SATA poorten wil of met super goed geluid dan zit daar verschil in ;)

Wauw, een sig!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:19:
Maar wat zou dan echt Hét conroe moederbord zijn?
In mijn mening de Asus P5W DH Deluxe. Niet alleen om dat ik die heb maar ook door dat de FSB erg hoog kan gaan. (500+ FSB heb ik al gezien) Ook zit er alles op wat je maar nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm. Ben nu op zoek naar een moederboord. Maar ik heb niet zo opgelet bij de introductie van conroe enz. Dus ik zie dan wat moederborden en daar staat dan core 2 duo (conroe) Dat betekend dus dat je niet de goedkopere versies kunt kopen. Of wel?
Edit: Nou twijvel ik tussen deze:
P5LD2.< Ik weet niet zeker of ik daar conroe op kan draaien.
P5B. < Nog wat vraagjes, er staat dit op alternate:
De RAID Levels 0, 1 en JBOD zijn alleen via de combinatie van 1 interne SATA-, en 1 externe SATA (eSATA) hdd te gebruiken.
Dat snap ik niet helemaal. Ik zie op het plaatje 3 roden binnen en 1 rode buiten. Betekend dat dat als ik maar 2 schijven heb die ik in raid wil dat ik die dan gewoon kan gebruiken of niet :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 15:31 ]

Verwijderd

P5LD2 pakt volgens mij c2d niet (correct me if im wrong), p5b wel :)
en die pakt ook de allendale jah :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je perse RAID wilt kan je beter de P5B halen dan de P5W. De P5B heeft een nieuwere versie van de RAID controller die net wat beter is.

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
veel geld: p5b deluxe, iets minder p5b-e nog minder p5b nog nog minder msi neo-f, allemaal gebruiken ze de p965 chipset

BUH

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Op de Asus site (of site van welke moederbordenfabrikant dan ook) kun je wel terugvinden welke cpu's ondersteund worden. Tevens kun je daar zien met welke features de borden uitgerust zijn (hoeveel SATA aansluitingen, wel of geen RAID mogelijkheden, hoeveel PCI-e sloten etc.). Het is een kleine moeite om dat zelf even uit te zoeken. Vervolgens kun je op zoek gaan naar reviews en/of ervaringen, op die manier zul je al snel door hebben welk bord geschikt is voor jou :)

Tevens heb ik daarmee uitgelegd waarom dit topic dicht gaat ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.